Huishoudtopic #3

60 graden

1 like

Gewoon gebruiken (wel met wat ergernis maar soit), na zo’n vier keer wassen werkte het al een stuk beter laatst.

2 likes

Ik sluit me aan bij wat @Fleecedekentje voorstelde en ik weet niet of je een buitenmuur hebt waar je in kunt boren, want dan is een Brabantia wanddroogmolen misschien ook wel een idee?

1 like

Nee ik heb geen ruimte om hem aan de muur te hangen. Ik denk dat ik eens ga kijken naar wat @Fleecedekentje zegt.

2 likes

Nouuu, degene die de zwarte Dasty fles heeft getipt mag wel een commissie van de Wibra aangeboden krijgen hahaha! Ook ik heb deze gekocht na al veel geschrobt te hebben met ander soort toiletreiniger/bleek etc. Maar ik kreeg de aanslag er maar niet uit (die er al in zat sinds we het huis hebben gekocht een paar jaar geleden) :flushed: En echt waar: ik heb het een aantal uur laten inwerken - je hoefde er nauwelijks met de borstel langs en BOEM alsof de pot net nieuw is gekocht :joy: So thanxxx haha

14 likes

Inderdaad eerst een ronde wassen met een halve fles natuurazijn ipv wasmiddel. Of als je de ruimte hebt, zoals hierboven ook al gezegd een nacht laten weken in azijn. Nieuwe handdoeken hebben een olieachtig laagje over hun vezels zodat ze bij aankoop lekker zacht voelen, maar daardoor wordt water niet goed opgenomen. Azijn haalt dat laagje weg. Daarom wordt trouwens ook aangeraden handdoeken daarna nooit met wasverzachter te wassen, want dan gaan de vezels ook weer door dat vettige dicht zitten. Beter dan natuurazijn gebruiken als wasverzachter: worden ze ook zacht van maar blijven wel absorberend.

3 likes

Ik ga deze oook halen!

3 likes

Fantastisch spul he, blij dat de tip zo goed aanslaat :heart:

3 likes

Die gebichtsreinigertabletten werken erg goed! Bedankt voor de tip.

2 likes

Heb eindelijk weer een normale stofzuiger gekocht en woooow zo lekker hij kan gewoon in 1x dingen opzuigen * wow * echt een verademing :raised_hands::raised_hands::raised_hands:

8 likes

Normaal als in geen steelstofzuiger?

1 like

Ik had deze verademing ook weer toen ik een goedkoop modelletje van de blokker aanschafte :raised_hands:t2:

2 likes

Ja daar hebben we nu niks meer aan hè, rip Blokker

3 likes

You snooze you lose!!

4 likes

Benieuwd welke dit dan is? Ik zoek een nieuw strijkijzer en dit klinkt chill

1 like

Iemand toevallig ervaring met kringen uit fineerhout verwijderen? (Of is dat gewoon onmogelijk?)
Online staan echt heel veel tips maar omdat het om een duur tafeltje gaat wil ik eigenlijk niet zomaar alles gaan proberen.

Het is geen fineerhout, volgens mij, maar ik heb wel eens een kring weggekregen uit mijn salontafel van acaciahout door er een theedoek overheen te leggen en dan te strijken op de laagste stand. Wel het strijkijzer blijven bewegen, en het duurde wel een paar minuten voordat de kring weg was.

1 like

Die van mij is niet meer leverbaar zie ik. Maar ik heb een goedkope stroomstrijkijzer van Philips, die heb ik eens bij de kruidvat gekocht in de aanbieding. Als er bij staat dat die verticaal kan strijken zit je goed! Ik zou er wel op letten dat het strijkijzer niet te zwaar is.

Edit: in 2024 is er een consumentenbond test geweest met strijkijzers en daar was dit de uitslag van

https://www.ad.nl/wonen/95-strijkbouten-getest-de-beste-strijkt-mooi-glad-en-kost-slechts-37-euro~a3b692ac/

Die kan ook verticaal strijken. Misschien is dat wel een optie

https://www.coolblue.nl/product/825064/braun-texstyle-3-si3030pu.html

2 likes

Ah wat super, thanks! Ik zie inderdaad al genoeg opties.

6 likes

Mijn kind is gisteren naar de kapper geweest, maar omdat hij niet heel goed stil kan zitten nog (is nog best klein) zat zijn hele trui (en ook die van mijn vriend die hem op schoot had) onder de geknipte haartjes. Iemand een tip hoe ik dit er goed uit krijg? Zo’n plak roller dekte de lading eigenlijk al niet meer, daar heb ik het overgrote deel al wel mee weggehaald maar er blijven van die mini haartjes overal zitten.