Huishoudtopic #3

Wrijven met een ballon? Of werkt dat alleen aan een hoofd vast? :sweat_smile:

Denk toch goed uitkloppen en wassen

4 likes

Ik heb een nieuwe blazer die ik volgens mn vriend moest strijken. Alleen kreeg ik toen vanaf buiten een soort shiny streep op de plek waar aan de binnenkant een naad zit. Alsof het daardoor platgedrukt is ofzo. Heb het geprobeerd eruit te stomen en dat heeft wel enigszins geholpen maar het is nog steeds wat zichtbaar. Kan ik hier nog iets aan doen of is ie gewoon verloren?

1 like

Wat voor materiaal is het?

Klinkt alsof je ijzer te warm was. Misschien een beetje vochtig/dampig maken en dan opnieuw proberen op een lage stand eventueel met theedoek tussen kledingstuk en ijzer. Maar er staat vaak in het label of iets gestreken mag worden of niet. Ik zou daar eerst naar kijken voordat je iets probeert.

2 likes

Het is van polyester en viscose. Er staat op dat het gestreken mag worden. Misschien toch nog eens met vochtige doek proberen. De vezels lijken verder wel nog in tact.

3 likes

Alles met viscose kun je het beste binnenstebuiten strijken!

1 like

Ik heb een dweil gekocht die het vuile water uit je dweil scheidt van vers zeepsop en het is zooo satisfying om dat zwarte water te zien maar ik vind het ook zo goor dat dit gewoon binnen een week op mijn vloer zit :grimacing:

9 likes

Dit klinkt heel satisfying, welke heb je?

8 likes

In een emmer water, dan drijven de haartjes eruit

3 likes

Oh ja ik zie dit telkens voorbijkomen in filmpjes en wil dit nu ook hahaha
Is het ook fijner om te dweilen? Ik heb echt zo haat aan dweilen dat ik het eigenlijk te weinig doe. Zeer benieuwd naar je ervaring!

1 like

Iemand tip om gele vlekken van een sinaasappel op wit katoen schoon te maken. Al ossengalzeep op gedaan en in wasmachine geweest. Dat heeft niks geholpen

2 likes

Heb je een grasveld? Witte kleding daarop leggen wil wel eens helpen om zulke vlekken eruit te bleken. Wel als de zon schijnt.

3 likes

Iemand tips voor goede rechthoekige vriezerbakjes?
Ik gebruik nu de bakjes van de chinees, want fijne vorm en inhoud, maar die zijn snel versleten (logisch ze zijn hier niet voor gemaakt).
Zoek zo’n maat, maar dan duurzaam en stevig.

1 like

Die van Pyrex, je kan ze invriezen en ook gebruiken als ovenschaal. Komen in verschillende maten maar ik heb eentje dat wel overeenkomt met bakje van de Chinees

4 likes

Ja, heb ik, zal het in de zon leggen thnx

1 like

Ik heb diepvriesdozen van Alaska, onder andere bij de AH te koop en in verschillende maten. Dat zijn de meest rechte die ik heb kunnen vinden, waardoor ze het meest ruimte-efficiënt in de vriezer zijn.

4 likes

Ik gebruik de glazen IKEA 365+ bakjes. Vind het ideaal omdat ze ook meteen de oven in kunnen.

8 likes

Ik haat dweilen ook maar vind dit wel oké. Ik weet niet wat de meest fantastische dweil ervaring zou moeten zijn maar nu ik dit vieze water zie denk ik wel dat m’n vloer oprecht schoner wordt omdat je niet gewoon het vuil aan het verspreiden bent of zo

@Fetablokje deze, is hele simpele van Action maar werkt prima. Fijn dat er 4 moppen bij zitten, altijd eentje schoon en droog!

@Mexi ik gebruik voor fruitvlekken altijd Dr Beckmann vlekkenverwijderaar, gaat heel goed!

7 likes

In de categorie vragen waarvan ik nooit dacht dat ik ze zou stellen: hebben jullie tips voor een goede stofzuiger :joy:? Ik word echt helemaal leip van onze TWEE stofzuigers die het maar amper doen. De een omdat het een steelstofzuiger is (scam), en de ander omdat het de stofzuiger is die mijn vriend circa 2008 van mijn moeder gekregen heeft. Ik heb net vloekend 8 keer over hetzelfde stukje stof staan razen en ga NU een nieuwe bestellen. Alleen dan zie je op Coolblue echt alles tussen de 100 en 1100 euro staan. En dan vraagt de keuzehulp of ik een stofzuigerzak wil ja of nee, alsof ik daar een mening over heb. Maakt het nou qua prijsklasse echt heel veel uit, voor een normale stofzuiger? Hij hoeft geen liedjes voor me te zingen of te dweilen. Dan is bijv dit toch prima?

https://www.coolblue.nl/product/795031/philips-fc9745-09-powerpro-expert.html

3 likes

Wij hebben deze, maar dan een eerdere versie. Prima stofzuiger. Nog steeds goede zuigkracht en chill te legen. Er zit ook een speciale borstel bij voor dierenharen op banken/stoelen etc. is ook handig.

1 like