Huishoudtopic #3

En @Merel het is goedgekomen! Hij sloeg met mappen een heel stuk badkamer en slaapkamer over, maar nu die klaar is heb ik hem naar de badkamer gestuurd en pakt ie netjes alles mee

4 likes

Heeft iemand wel eens zo’n ralph Lauren pet in de was gedaan en gaat dat goed?
Online zie ik verhalen dat de klep van karton kan zijn en het dus niet kan, maar ook dat het wel kan misschien.

Ik heb hardnekkige roestvlekken op de pet zitten en krijg ze er met de hand met geen mogelijkheid uit.

Naar mijn ervaring worden petten nooit mooi van wassen in de wasmachine. Vaak gaat dan toch de stevigheid en het model een beetje verloren.

1 like

Hmm oke, op zich wil ik de pet door die vlekken nu ook niet dragen. Dus zou het proberen waard kunnen zijn. Wil vooral niet dat de klep “oplost” omdat ie van karton is.

Gaat het er met groene zeep ook niet uit?

Nee, heb echt alles geprobeerd. Roestverwijderaar, allemaal zepen, zout, soda, azijn. Schrobben met een nageborstel. Nul verschil alleen waarschijnlijk de stof laten slijten haha. De vlekken zitten er ook wel al ontzettend lang, heb dit heel erg uitgesteld.

1 like

Maar een wasmachine zal niks beters doen dan wat je met de hand al hebt gedaan he?

1 like

Cola? Als je 'm anders toch weggooit :joy:

Oh, ik dacht altijd dat een wasmachine toch “dieper” schoonmaakt. Dan moet ik het maar opgeven misschien

1 like

Ik zou het gewoon proberen als je hem anders toch niet draagt. Je hebt niks te verliezen.

5 likes

Tsja, heel hard rondjes draaien vs efficient schrobben met allerlei middeltjes haha

6 likes

Pet lijkt van katoen, je kan nog overwegen om m te verven

1 like

Heb je misschien al gekeken op de insta van Nancy Birtwhistle. Zij heeft ook voor bijna alle vlekken wel een goede oplossing.

1 like

Mijn vriend wast zijn petten in de vaatwasser in de bovenste lade dan blijft die klep goed. Wel in een lege schone vaatwasser en dan een blokje erbij. Kan je proberen.

Maar zo’n klep is toch vaak van karton dus dat lost op den duur gewoon op lijkt me?

Ik heb een witte linnen pet van primark die ik al zo’n 5 jaar draag en er komt altijd snel een randje foundation, bruiner, zweet in dus ik was hem heel vaak, droogt ook super snel. Was het met de hand maar denk al zo’n 50 x gewassen. Echt wekelijks in de warme maanden. Klep ziet er gewoon uit als nieuw, had ook nooit verwacht dat er karton in zit. En dit is dus een pet van primark.

Heel toevallig heb ik een paar maanden geleden een knuffel met veel roestvlekken (die al een aantal jaar in de schuur lag) in de wasmachine gegooid, zonder voorbehandeling oid. Ik had het niet verwacht maar echt alle vlekken zijn eruit gegaan! Het is natuurlijk wel ander materiaal (fluffy stofje) maar you never know haha

1 like

Als het echt zon karton zou zijn zou je ook niet in de regen kunnen lopen, so far gaat het goed omdat de klep dan iig niet alle kanten op wordt gegooid in de wasmachine.

1 like

Weken in biotex en dan wassen in de wasmachine?

1 like

Hij zit momenteel in de delicate was met een badjas om een beetje demping te geven. Ben benieuwd! Thanks voor alle tips.

Update: pet is prima, roestvlekken inderdaad niks aan veranderd :smiling_face_with_tear:

1 like