Huishoudtopic #3

Ik deed vanochtend een 60 graden was met beddengoed. Rook een beetje ‘aarde achtig’ toen ik het eruit haalde, maar niet echt bij nagedacht. De dingen die droog zijn ruiken ook weer normaal. Daarna nog een dekentje op 30 gewassen en die kwam ook stinkend uit de machine. Gok iets van vetluis ofzo, dus nu een kookwas met azijn aan het doen. Maar moet ik nu de was die ik al gedaan heb nog een keer wassen of is dat niet nodig? Kan je uitslag krijgen van vetluis ofzo? :joy:

2 likes

Alleen als het droog ook stinkt. Ruikt het gewoon lekker fris zal ik het gewoon gebruiken.

1 like

Heeft iemand ervaring met een kledingstomer? Zo een kleine voor op reis enzo, is het handig? Wil iets wat even vlug kan voor als ik te lui ben mijn kleding vlak voor werk te strijken.

1 like

Ja, ik. Ik had eentje van de Action en die was prima, maar ging na 8 jaar kapot. Ik heb onlangs na wat onderzoek deze gekocht en die is nog net wat fijner. Meer stoom en je kunt hem ook horizontaal gebruiken. En je zou eventueel de kop ook als strijkijzer kunnen gebruiken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

https://www.bol.com/nl/nl/p/auronic-kledingstomer-stoomapparaat-handstomer-voor-kleding-en-meubilair-300ml-steamer-zwart/9300000123332614/

1 like

Ik vind het heel handig, maar ik kan het gewoon niet zo goed :joy: Loop altijd te kutten met die hanger die beweegt en alles strak houden enzo. Maar dat ligt meer aan mij gok ik.

3 likes

Ik dacht het heel handig te vinden maar kan er (denk ik) niet mee omgaan want heb er een van Philips maar krijg de kreukels er steeds niet mee uit en vind snel strijken handiger.

2 likes

Ik heb het zelf wel en gebruik het sporadisch maar ik vind het niet per se heel snel of zo. Denk dat je met strijken sneller zou zijn en sowieso een gladder resultaat.

3 likes

Ja ik vind het heel chill, gebruik het heel vaak 's ochtends even snel en sinds ik zo’n ding heb strijk ik veel minder

5 likes

Ik heb een tefal pure pop, maar daar niet zo tevreden over, duurt echt lang voordat de kreukels eruit gaan

4 likes

Ja dat het een beter resultaat is snap ik, maar het probleem is dat ik nu gewoon strijken skip en dan maar volledig gekreukeld de deur uit stap😂

Heb zo een enorme stoomgenerator en dat hele ding en strijkplank neerzetten is te veel werk.

Same.

Dacht dat ik gewoon een kneus was die niet goed met dat ding om kon gaan maar goed om te weten dat ik niet de enige ben die het vindt tegenvallen :sweat_smile:

3 likes

Same! Ik heb één van Steamery, bevalt goed.

2 likes

Ja ik ook hoor! Dat is ook de reden dat ik een stomer heb. Maar ik vind het dus tegenvallen van hoe snel het gaat.

1 like

Ik zie dat die verticaal is, dat lijkt me ook wel moeilijker werken dan eentje die horizontaal is omdat ik de stof vooral horizontaal strak trek en dan met de stomer eroverheen ga.

3 likes

Hoe trek je het horizontaal strak als het aan een hanger hangt? Oprecht benieuwd want ik vind kleding goed stomen dus heel lastig :joy:

1 like

Haha ohh moeilijk uit te leggen. Maar een beetje schuin opzij denk ik? Met links houd ik het kledingstuk vast en met rechts de stomer en dan trek ik een beetje schuin opzij aan het kledingstuk en samen met de stomer wordt het dan strak.

2 likes

En van die strijk spray?

Strijk spray??? Is dit een holy grail die ik nog niet ken?

3 likes

https://www.action.com/nl-nl/p/3205361/fix-go-antikreukspray/?utm_source=app&utm_medium=app&utm_campaign=product_shared

Heeft iemand een tip voor een goede kleding ontpiller? Ik heb allemaal pillen in het kruis van m’n broek die ik weg wil halen zonder dat de stof nog fragieler wordt