Ik heb al zo’n 10 jaar zo’n paarse ontpiller van Philips, echt een top ding haha. Zou die kopen!
Heb je nog het modelnr? volgens mij is die niet meer te koop maar dan ga ik op zoek naar iets soortgelijks van Philips
Ik dacht wat zeg jij nou Had pas later door dat je pluisjes bedoelde, wist niet dat je dat zo noemde. Weer wat geleerd
ah this brings me back naar mijn festival dagen
Good old days
Heeft iemand hier ervaringen met Yokuu, of een vergelijkbaar schoonmaakproduct (met bacteriën)? Voor bijv de wc of de was. Ik kon via de zoekfunctie alleen een vraag (zonder antwoorden) vinden van 1 jaar geleden. Maar missch heeft iemand inmiddels wel ervaring?
Ik gebruik de wassheets en vind die fijn. De geur is subtiel maar lekker, het wast goed schoon en de portitionering is makkelijk. Als je het in de actie bij bijvoorbeeld Ekoplaza koopt is de prijs prima.
De toiletbommen vind ik matig. Doen het oke, maar ruiken niet per se heel lekker en heb niet het idee dat ze bijzonder goed aanslag weghalen. Zou die niet nog eens kopen en eerder gewoon zoals eerder gebitsreinigers erin gooien wel fijn om bleekvrij te werken, maar zijn voldoende betere alternatieven die ook stukken goedkoper zijn.
Ik gebruik de allesreiniger om aanrecht, tafel enz schoon te maken en dat werkt prima.
Voor de wc geen ervaring met yokuu. Maar fan van het recept van Nancy Birtwhistle haar pure magic toilet cleaner. Haalt ook alle hardnekkige aanslag weg en niet schadelijk voor het milieu.
Ik heb die philips one up, de 3000 serie. Nu geeft die bijna geen water meer af zeg maar om te dweilen. Op internet staat om dan de dweil te wassen/wisselen omdat die evt verstopt kan zijn. Dat heb ik gedaan. Ik heb ook alles gecheckt waar het water doorheen komt, want misschien zit dat wel verstopt. Helaas blijft die zo doen. Dus hij dweilt wel maar met minimaal water waardoor mijn vloer niet schoon wordt. Het bakje met vuil water vult ook bijna niet en normaal gesproken moet ik het waterreservoir 2 keer bijvullen wanneer ik alles “goed” dweil en 1 keer wanner ik “globaal” dweil. Nu vul ik hem 1 keer en dan hou ik nog water over na het dweilen en kan ik daar de volgende keer ook weer hele de vloer mee doen.
Ik weet dat een aantal van jullie deze ook hebben, komt dit bekend voor en zo ja, wat heb je gedaan?
Oh ja edit: ik heb hem 29 juni gekocht, dus is eigenlijk pas 1 maand oud…
Edit 2: het is opgelost! TLDR: er zat een dood insect in de zeef die alles tegenhield.
Ik zou contact openen met de verkoper waar je hem gekocht hebt. Je bent nog ruim binnen de garantie termijn en zo te horen is ie stuk toch als je dat al allemaal hebt geprobeerd.
Ik ben er net achter gekomen! Ik was toch nog even door de handleiding gegaan en daar stond dat de zeef ook verstopt kon zijn. Dat is waar het water van het waterreservoir naar beneden gaat naar de dweil zelf. Die had ik gecheckt maar ik zag niks maar dacht ik ga er ff met zo’n borstel in van de rietjes en een sateprikker. Haalde ik er een dode duizendpoot oid wat er op leek uit! Ik weet niet hoe die er in is gekomen maar hij doet het weer suoer goed!
Onze stofzuiger is overleden. We willen graag een goede draadloze, wie heeft er een en wat is je ervaring mee? Zou je het wel of niet aanraden of wat zijn belangrijke dingen om in overweging te nemen?
Mijn advies zou zijn: geen draadloze nemen. In mijn ervaring is een draadloze uit ‘t middensegment qua zuigkracht niks ivm een gewone stofzuiger.
Als je budget hebt een Dyson nemen. Gebruik hem elke dag en zuigt nog top. Ook accuduur is prima, kan makkelijk het hele huis doen en heb erna nog accu over.
Nu het toch over de Philips one up gaat, is het een aanrader en werkt hij echt schoner doordat hij dat vieze water opzuigt? Twijfel om er eentje te kopen
Zo veel mensen, zo veel wensen (en ervaringen). Sinds ik een draadloze Dyson heb staat mijn bedrade Miele stofzuiger te niksen in de trapkast. De Miele was ook nog maar een paar jaar oud, dus echt nog niet slecht, maar ik merk bijvoorbeeld duidelijk dat de Dyson veel meer opzuigt uit het kleed in onze slaapkamer. Met de Miele kon ik over het kleed heen gaan, maar zat er daarna haast niks in het reservoir.
Ja, voor het kleed vind ik mijn Dyson ook superieur. Maar verder vind ik de Miele echt veel beter. Maakt ook een heel stuk minder herrie en je krijgt geen lamme vinger omdat je dat stomme knopje de hele tijd ingedrukt moet houden.
Het is handig dat je hem snel pakt, maar ik vind dat mijn bedrade Miele echt veel beter zuigt.
Daarom zeg ik specifiek: draadloos van de middenmoot. Ik heb zelf een samsung van 400 euro van 2 jaar terug die echt niks is ivm een philips slede van 200. En mijn ervaring met de goedkopere dyson modellen (zeker als ze al even meegaan) is gelijkaardig. Mss is dat anders bij een model van 800 euro maar dat kan/wil iedereen er niet aan uitgeven.