Ik heb dan een goedkopere blijkbaar, ik heb de Xiaomi Mi Vacuum Cleaner G10 steelstofzuiger. Ik heb er ruim 2 jaar geleden €225,- voor betaald, maar ben er wel heel blij mee. Accuduur is misschien een klein beetje achteruitgegaan, maar niet veel. Ik laat de accu ook niet helemaal leegzuigen, maar laad hem op als er nog een kwart in zit.
Hij heeft 3 standen voor zuigkracht, waar met de laagste stand waar je het langst mee doet, op de hoogste stand gaat hij wel snel leeg. Maar dat lijkt me logisch.
De dweil functie nog nooit getest, maar daar moet je naar aanleiding van andere reviews niet te veel van verwachten.
Ik had hiervoor een Numatic Hetty, maar dat was me te zwaar. Nu pak ik hem er veel sneller bij. Het is veel lichter en makkelijk en zuigt prima door te kunnen afwisselen met de 3 verschillende standen (klein huisje met 2 binnen katten dus genoeg haren en kattenbakkorrels om op te zuigen
). Wel moet je de filters en de opvangbak op zijn tijd goed schoonmaken, daar zit ook wel verlies van zuigkracht. Dat doe ik met een lucht compressor en dan zuigt ie ook weer goed.
Opzetstukken die erbij zitten zijn ook handig.
Edit: Oh, en deze heeft een knopje waardoor je niet constant met je vinger ingedrukt de stofzuiger moet aanhouden.
Het enige wat ik eventueel mis, maar niet een groot ding vindt, is dat er stofzuiger geen lampje geeft waarmee je op donkere plekken beter stof zie liggen (bijvoorbeeld onder de bank).