Huishoudtopic #3

Ik snap niet hoe dat kan. Die dyson van mij is leeg nadat ik de woonkamer heb gedaan. En als ik dan even op hoog de trap wil doen is die na trede 6 dood.
En nieuwe opzetstukken zijn ontzettend duur en ik vind ze snel slijten. Ik stofzuig beneden elke dag en heb hem nu helaas 3 jaar. Ik vind dat snel voor een borstel.

1 like

Ja inderdaad, ik heb echt spijt van m’n Philips stofzuiger van 400 euro. Zuigt echt voor geen meter meer, en dat was al heel snel eigenlijk. Gebruik hem als een soort kruimeldief, maar dan wel een heel dure.

1 like

Ik heb een rowenta (model kan ik voor je opzoeken als je wil) gekocht toen onze Dyson V11 overleed en daar ben ik eigenlijk net zo tevreden over (voor de helft van het geld). En je hoeft het knopje niet ingedrukt te houden, dus comfortabeler.
Ik heb hem nu een dik half jaar, dus qua duurzaamheid kan ik er nog niet zo veel over zeggen. De Dyson heb ik 6 jaar gehad (ook eigenlijk niet lang genoeg voor zo’n duur ding vind ik).

3 likes

Ter vergelijking: mijn miele stofzuiger is echt al iets van 20 jaar oud en die gaat nog als een zonnetje :sun_with_face:

8 likes

Misschien moet de honeymoon phase bij mij nog ten einde komen, want ik heb mijn Dyson nu 1,5 jaar. Overigens heb ik de V10, wat Dyson betreft middenmoot maar nog wel teringduur :smiling_face_with_tear: En het is zeker geen heilige graal want je moet inderdaad dat knopje ingedrukt houden en als de accu op is weer wachten tot ‘ie weer enigszins opgeladen is. Mja mijn huisstofmijtallergie is wel minder sinds ik hem heb.

1 like

Voor iedereen die het knopje van de Dyson niet ingedrukt wil houden
Bekijk YONO Schakelaar Vergrendeling geschikt voor Dyson V15 V11 V10 V8 - Trigger - Onderdelen Steelstofzuiger - Accessoires op: https://www.bol.com/nl/p/yono-schakelaar-vergrendeling-geschikt-voor-dyson-v15-v11-v10-v8-trigger-onderdelen-steelstofzuiger-accessoires/9300000089633206?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Kost je €8 en scheelt een lamme vinger

1 like

Nav bovenstaande verhalen over draadloze stofzuigers. Hebben jullie ervaring met robotstofzuigers? Zijn die een beetje vergelijkbaar qua zuigkracht met een draadloze? Dus dat de middenmoot matig zuigt, maar dure misschien wel goed.
Sinds ik katten heb moet ik veel vaker stofzuigen, maar ik haat dat en ik hoopte dat een draadloze of robotstofzuiger voor er bij wat verlichting daarin brengt.

Ik heb er de afgelopen jaren meerdere van Eufy gehad, wel allemaal onder de €200, en die waren allemaal binnen 1,5 jaar kapot. Het werkt wel, zeker met katten vond ik het echt veel minder werk omdat je niet meer iedere dag zelf hoeft te zuigen. Ik wil er ook weer een, maar dan wil ik wel investeren in een goede.
In mijn ogen is goedkoop ook echt duurkoop met robotstofzuigers.

3 likes

Eufy. We hebben er 1 meer dan 3 jaar en nog steeds niet kapot zoals boven wel genoemd wordt.

Wel houden we ons huis goed schoon en gaan regelmatig rond met de grote stofzuiger, waardoor onze Eufy niet alles zelf hoeft te doen. Die rijdt rond voor de vergeten stofjes, haren en hooi.

Wanneer je alert bent op de volle opvangbak, filters regelmatig schoonmaakt, haren er uit knipt en niet té veel hebt om op te zuigen, kan ik deze aanraden. Maar wanneer je een Eufy (of robot stofzuiger in het algemeen) als hoofd stofzuigergebruikt weet ik niet hoe lang zo’n apparaat mee gaat.

4 likes

Het is toch idioot dat je dat los moet kopen bij zo’n duur apparaat?!

4 likes

Ik heb dan een goedkopere blijkbaar, ik heb de Xiaomi Mi Vacuum Cleaner G10 steelstofzuiger. Ik heb er ruim 2 jaar geleden €225,- voor betaald, maar ben er wel heel blij mee. Accuduur is misschien een klein beetje achteruitgegaan, maar niet veel. Ik laat de accu ook niet helemaal leegzuigen, maar laad hem op als er nog een kwart in zit.

Hij heeft 3 standen voor zuigkracht, waar met de laagste stand waar je het langst mee doet, op de hoogste stand gaat hij wel snel leeg. Maar dat lijkt me logisch.
De dweil functie nog nooit getest, maar daar moet je naar aanleiding van andere reviews niet te veel van verwachten.

Ik had hiervoor een Numatic Hetty, maar dat was me te zwaar. Nu pak ik hem er veel sneller bij. Het is veel lichter en makkelijk en zuigt prima door te kunnen afwisselen met de 3 verschillende standen (klein huisje met 2 binnen katten dus genoeg haren en kattenbakkorrels om op te zuigen :grimacing:). Wel moet je de filters en de opvangbak op zijn tijd goed schoonmaken, daar zit ook wel verlies van zuigkracht. Dat doe ik met een lucht compressor en dan zuigt ie ook weer goed.
Opzetstukken die erbij zitten zijn ook handig.

Edit: Oh, en deze heeft een knopje waardoor je niet constant met je vinger ingedrukt de stofzuiger moet aanhouden.

Het enige wat ik eventueel mis, maar niet een groot ding vindt, is dat er stofzuiger geen lampje geeft waarmee je op donkere plekken beter stof zie liggen (bijvoorbeeld onder de bank).

2 likes

Wij hebben de Roborock S8 en zijn daar erg blij mee. Zuigt goed, dweilt goed en per kamer kun je bepaalde programma’s instellen (geheel of gedeeltelijk, zuigen en/of dweilen).

Hebben ‘m nu twee jaar en zijn er nog steeds content mee. We hebben drie katten en de haren zuigt hij moeiteloos op, ook van een vloerkleed. Ik gebruik hem het vaakst op de bovenverdieping. Ideaal dat ik niet zelf onder de bedden hoef te zuigen en te dweilen. We wonen ruim, dus na een verdieping moet hij wel weer opladen, maar hij rijdt dan ook zelf naar zijn dock.

Wel maakt hij veel lawaai, dus ik zet ‘m meestal aan als ik weg ben.

4 likes

Ik zal mijn tante de professionele schoonmaakster nog eens quoten ‘je gaat toch niet stofzuigen met een een kruimeldief?!’.

Denk dat ze gelijk heeft

8 likes

Ja in principe wil ik er best in investeren, als hij het een beetje blijft doen tenminste. Maar fijn dat het dus wel beviel!
@Neena @Axioma klinkt goed! Ik was niet van plan het als enige stofzuiger te gebruiken, maar meer voor erbij, zodat ik niet elke dag met de logge Miele hoef te zeulen (die het overigens wel goed doet ngl) en te vechten met het snoer wat dan weer vastzit.
Maar goed, mijn vriend wil liever een draadloze stofzuiger voor er bij. Dus ik denk dat er voorlopig nog niks wordt gekocht totdat we daar over eens zijn.

2 likes

Ik heb geen draadloze maar mijn robot rijdt elke dag een rondje en mijn huis met huisdieren is dan op alle hoekjes e.d. na gewoon schoon in de middag. Ik heb een oude Roomba, die is nu na 5 jaar wel op zijn eind aan het raken. Voor beneden heb ik nu een goedkope van Eufy met dweil en ben daar heel blij mee. Ik heb ook meteen mijn vaste stofzuiger met zak op een iets handigere plek gezet beneden zodat ik die makkelijk pak.

1 like

Ik heb de Eufy x10 pro omni. Heel erg tevreden over! De dweilfunctie vind ik ook heel erg fijn.

1 like

Ik heb in een iets andere prijsklasse, dreame home. Nu 8 maanden en is perfect, zuigt en dweilt. Leegt zichzelf. Moet alleen 1x per 5 dagen water vullen en leegmaken en af en toe sensoren schoon etc. Wast zijn eigen dweilpads.

Boven heb ik een iets simpeler model, ook wel zelf stof legen maar dweil met klein reservoir in apparaat zelf ipv in de houder. Doet het ook perfect, maar heeft meer aandacht nodig, water vullen en dweilpads na iedere keer verwisselen omdat deze niet automatisch schoongemaakt worden.

Heb hiervoor verschillende andere modellen gehad, eufy, roomba maar die hadden bijv. Geen kaart dus gingem gewoon te werk. Die ik nu heb zijn veel zorgvuldiger en beneden laat ik iedere nacht rijden en dat werkt super goed. Stofzuig niet zo vaak meer los, miss 1x per 2 weken en dweilen 1x per 2 maanden ofzo. Ik laat hem iedere nacht zuigen en dweilen.

3 likes

Maakt zo’n robotstofzuiger veel geluid? Ik woon in een bovenwoning (dus onder ons wonen mensen die hun slaapkamers recht onder onze woonkamer/eetkamer/keuken hebben). Ik zou 'm 's nachts willen laten gaan maar natuurlijk niet als mijn buren dat horen.

Normaal lopen horen ze niet, als mijn kind met een poppenwagen door het huis racet wel.

1 like

Het is best wel wat geluid, maar als je geen stoel- of tafelpoten hebt waarover hij zich overheen moet werken dan valt het qua contactgeluid wel mee want dan hobbelt hij nergens overheen zeg maar. Denk dan dat onderburen er niet veel last van hebben. Maar woon je zelf gelijkvloers? Want denk dat je dan zelf meer last hebt van het geluid. Ik laat m altijd 's morgens vroeg draaien, rond de tijd dat ik ga opstaan.

2 likes

Ik ben geen fan van draadloze stofzuigers en ook niet van de automatische, beide gehad. Nadeel van die vindt ik idd de onderdelen dus accu of dat je alsnog een stofzuiger moet hebben voor er bij ivm hoekjes enz.
Ik heb 10 jaar een Numatic Hetty gehad, toen ging die kapot. Het enige wat ik daar in heb vervangen is de zak. Verder geen filter enz. Daarna een Miele gekocht, wat een kut stofzuiger. Na een half jaar al kabelbreuk, na 1,5 weer en toen doorgebrand. Toen was ik er klaar mee en heb weer mijn oude vertrouwde Hetty gekocht. De stofzuiger is idd met een bijna volle zak zwaar maar doet gewoon echt goed wat die moet doen en als die weer 10 jaar mee gaat dan ben ik blij. Mijn oude van 10 jaar had nog steeds dezelfde zuigkracht als in het begin.

@Autumn: ik ben er super tevreden over. Je pakt hem sneller, je hoeft geen emmer oid te vullen/tillen. Als het water op is gooi je het vuile meteen leeg en hup, weer ff vullen en verder. Heb het idee dat die goed schoon maakt. Alleen bij hardnekkige vlekken moet je misschien even boenen, maar dat is bij een gewone dweil ook.

3 likes