Huishoudtopic #3

Vind het inderdaad aan de hoge kant. Verbruik hier met grote tuin en langere douches stuk minder. Misschien ook ergens een lekkage?

1 like

Ik zag toevallig ook een insta-add voor een watermeter die Ikea verkoopt (bergvattnet) misschien is dat ook nog de moeite

Heb het vandaag geprobeerd met baking soda maar zie niet echt verschil. Helaas, maar bedankt voor het meedenken!

@ellegirltalk dankjewel voor jouw tip om Creuset te mailen. Wie weet dat zij inderdaad suggesties hebben.

Ik gebruik(te) hem op gas, naar mijn idee is het geleidelijk gekomen maar ik heb m inmiddels al mininaal een jaar afgeschreven dus weet het ook niet meer precies…

Foto is van vandaag al zie ik zelf dus weinig verschil met gister…

1 like

Hoe lang heb je hem gebruikt dan? Op die foto’s ziet hij er voor mij gewoon versleten uit, lijkt dat de anti-aanbaklaag gewoon helemaal kapot is.

4 likes

Ik zou hier niet meer uit eten als het om een pan gaat met een anti-aanbaklaag.

3 likes

Denk tussen 1-2 jaar?

@MyMoon
Ik eet er ook niet meer uit, daarom staatie ook al een jaar achterin de kast, maar hoopte dat hij somehow nog te redden was.

Weet iemand of dit nog ergens verkocht wordt? Kan het in de Kruidvat niet meer vinden en online ook niet, maar dit werkte echt super goed op vetvlekken!

1 like

Misschien (durf het bijna niet te zeggen) aan chatgpt vragen naar een soortgelijk product met dezelfde ingredienten?

2 likes

Ik heb een koffiezetapparaat waar bonen in gaan, maar waar je ook filter koffie in kunt doen. Die gebruikte ik voor decaf koffie toen ik zwanger was maar nu niet meer. Net opende ik het klepje daarvan en dat is helemaal beschimmeld, hoe kun je dat het beste schoonmaken? Kan ik daar gewoon water doorheen gooien? We hebben deze en dat klepje bovenop is dus voor filterkoffie.

1 like

Ik zou inderdaad beginnen met water om alle prut weg te halen en daarna met een doekje met natuurazijn goed schoonmaken, omdat azijn schimmels doodt. En zou ook wel de binnenkant weer controleren op schimmel/prut, kan me voorstellen dat het met dit weer sneller beschimmeld. Heb vorige x ook mijn koffie automaat goed schoongemaakt omdat ik vergeten was de bak te legen voor mijn vakantie 🫠

1 like

Ik ben erachter dat groene zeep goed helpt tegen die vreselijke matzwarte dingen (echt, begin er niet aan), maar heeft iemand daar een gebruiksvriendelijke oplossing voor. Of nouja, hoe los je dat op? Ik probeer het altijd op te lossen in warm water en krijg dan wel wat zeep, maar ook nog altijd zo’n groene drol die maar niet opgelost wil. En ik gebruik echt niet teveel. Heeft iemand dit weleens in een spuitfles gedaan en werkt dit? Elke keer een sopje maken voor die graftakke vlekken op dat matzwart (elke keer dat je er naar kijkt) gaat me niet gelukkig maken

5 likes

Je hebt dat ook in vloeibare vorm, dat lost je probleem mogelijk op?
Driehoek Vloeibare zeep #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi2884

Ooja die heb ik zelfs als een keer gehad (ergens anders voor). Wss tegelijk gekocht met die emmer onoplosbaarheid waar ik nu nog mee zit. Deze kan ik makkelijk verdunnen! Dom dat ik daar niet aan heb gedacht. Dankjewel :slight_smile:

3 likes

Gaat prima in een spuitfles met water, heb hem ook standaard als allesreiniger. Moet je af en toe even schudden.

2 likes

Ik zou nagaan wat de handleiding of YouTubefilmpjes over je machine zeggen. Staan vaak instructiefilmpjes van producenten.

2 likes

Dat kan ik dus niet vinden, alleen hoe je de zetgroepen moet reinigen en ontkalken maar niks over dat filter stuk. Ga denk ik Delonghi maar mailen want wil idd ook niet zo maar water erin gooien, geen idee of het apparaat er tegen kan ofzo.

2 likes

Ben ik de enige die dit niet begrijpt? Welke vreselijke matzwarte dingen?

4 likes

Kastjes, deurtjes, aanrechtbladen. Daar zie je alle vingerafdrukken op

4 likes

Wat is jullie manier om productief te worden en blijven?
Ik MOET mijn huis deze dagen extreem opruimen en organiseren, maar ik kan het zo slecht opbrengen. Dat ik het waarschijnlijk allemaal in het laatste mogelijke uur moet doen.
Ik zoek tips voor achtergrond muziek/geluid/vermaak. Dit helpt mij vaak, maar het kan ook dat ik iets te interessant vind. Dan focus ik dus te veel daar op :/.
Gebruiken jullie achtergrond vermaakt tijdens het huishouden?

3 likes

Iemand uitnodigen om op bezoek te komen, dan is m’n huis in een uur schoon hoor

26 likes