Huishoudtopic #3

Ik herken dit zo erg! Ik zet meestal een timer voor bijv 45 minuten of een uur en ik moet in die tijd zoveel mogelijk doen. Voelt dan een beetje alsof er elk moment bezoek kan komen haha en het is een spel met jezelf. Gaat de timer af? Stoppen en jezelf belonen. Dit doe je dan bijv 2 of 3x per dag (omdat je nu zegt het MOET) of anders gewoon 1x 's avonds. Werkt voor mij heel goed

3 likes

Haha ja dit helpt zeker, maar nu komt er volgende week iemand op mijn huis passen. Ik moet dus heel veel klusjes doen en kasten uitzoeken/ruimte maken etc.

@Loretje podcast zet ik ook vaak aan, ben momenteel alleen even door mijn podcast heen.

1 like

Ah ik moet dit ook echt doen. Het is al maanden in variƫrende mate een zooi bij mij.
Er zijn ook een paar dingen die ik uitgesteld heb en niet eens zoveel tijd of moeite zouden kosten, maar ik kan het ook gewoon niet opbrengen.
Ik ben van plan om dit weekend echt te gaan opruimen. Ik moet mezelf maar gewoon dwingen denk ik, en denken aan hoe fijn het is als het gelukt is.

3 likes

Ik ga een timer proberen! Ik moet ook leren focussen op een taak. Ik doe alles door elkaar. Van tafel naar kast naar afwas, maar ja de tafel is nog niet klaar. Misschien helpt dit.

@Loretje ik ga ook even een goeie lijst maken. Op werk doe ik de lijstjes ook altijd in mini taakjes zodat je veel kan afstrepen. Thanks

@Vuurvliegje succes! Je kan het

2 likes

Probeer per kamer te werken! Alles wat er niet hoort in n krat droppen en door, dan kun je na die kamer de inhoud van dat krat rustig op de juiste plek terugleggen zonder afgeleid te raken.

7 likes

Timer helpt idd enorm! Ook als je gewoon kleine klusjes moet doen. Op een drukke dag zet ik soms een timer van 15 minuten en die tijd moet ik gewoon vullen met klusjes doen. Je krijgt dan echt wel veel gedaan!

Dat vind ik sowieso makkelijker met het huishouden. Liever elke dag 15 minuten en in het weekend een keer een uurtje dan ineens 8 uur aan werk hebben liggen.

1 like

Podcast, zo hoor je iets interessants of wat leuks.

1 like

Als ik echt moet schoonmaken ofzo dan luister ik meestal podcasts (kletspodcasts zoals de shit show, aaf & lies, we zouden het toch zo doen etc, dus idd niets waarbij ik echt moet opletten), of ik zet energieke vrolijke muziek op (90s hits ofzo haha). En lijstjes ja. En verder idd vooral ook opsparen tot het echt niet meer kan of tot er iemand langskomt @Spaarlamp zodat het echt MOET en dan als ik eenmaal bezig ben ga ik ook door tot het allemaal helemaal netjes en schoon is. En ik ga ook van hot naar her maar dat accepteer ik inmiddels gewoon.

4 likes

Alles dat in een kamer ligt en er niet hoort, in een krat verzamelen en pas aan het einde naar de juiste plek brengen. Ik raak anders gelijk weer afgeleid door de volgende kamer.

3 likes

Iemand uitnodigen om bij me te zijn terwijl ik opruim helpt voor mij het beste. Diegene kan gewoon chillen en een boek lezen op de bank ofzo. Het heet body doublen, werkt voor mij heel goed als ik veel moet doen.

2 likes

Haha dankje, jij ook! Ik doe ook altijd alles door elkaar, maar als ik toch van plan ben om alles helemaal op te ruimen dan vind ik dat niet zo erg. Uiteindelijk is het dan wel gedaan. Maar is vast wel inefficiƫnt ja, dan helpt dat idee van de krat wel denk ik. Ik maak soms gewoon stapeltjes dingen per plek waar het naartoe moet.

Maar het moeilijkste is vaak ook daadwerkelijk beginnen. Als ik eenmaal echt bezig ben dan lukt het verder meestal wel. Ik onthou ook altijd maar dat je geen motivatie nodig hebt om te beginnen, maar juist motivatie krijgt van beginnen.

2 likes

Iemand voor inhuren de groetennn

2 likes

One day :pray:

3 likes

En, is het een beetje gelukt?
Bij mij is het een stuk beter maar nog niet hoe ik zou willen haha, moet even beslissingen maken of ik een paar grote dingen wil houden of niet.

1 like

Ehm niet echt, heb echt slechte dagen achter de rug. Heb wel wat dingen kunnen doen, maar morgen moet ik nog veel doen. ik wil eigenlijk niks meer hoeven doen op woensdag, maar dat eordt sowieso een stress dag helaas. Thanks voor het vragen

1 like

Wat zijn goede theedoeken? Die van de action zijn waardeloos. Ik had hele goede van een supermarkt spaaractie, maar die zijn na 10+ jaar kapot :confused:

Hier sissy boy en HEMA. Denk dat die van de sissy boy iets beter zijn

2 likes

Dille & Kamille!

5 likes

Ikea!

4 likes

De witte lietaer

2 likes