Sissy boy! Blijven mooi en een fijn formaat
Onze Zanussi vriezerlades zijn gebroken wegens (te hard?) trekken toen de vriezer een beetje dichtgevroren was. Nu hebben we er al eens eerder 1 vervangen maar inmiddels zijn ze alledrie niet goed meer. Matige kwaliteit dus
, maar een nieuwe la kost ca 50 euro per stuk?! Ik vind het eigenlijk van de zotte om 150 euro uit te geven aan slechte kwaliteit kunststof bakken maar dit is ook geen doen. Voor iemand herkenbaar of een tip?
Ducttape?
Passen er IKEA bakken in, van die doorzichtige bewaardozen met deksel? Ook niet gratis maar die kan je dan ook nog gebruiken als je je vriezer ooit weg doet.
Heel herkenbaar! Heb nu gewoon geen lades meer en leg het gewoon op de soort van plankjes (het zijn geen plankjes, maar soort rooster oid?). Nog meer plek ook en geen gezeik meer met die lades.
Bij mij zijn ze wel eens gebroken, althans gescheurd. De scheuren heb ik met secondelijm dichtgeplakt en dat werkt goed.
Nav een ergernis hier op het forum
Hoe vaak was jij een badmat/douchekleed/ matje in de badkamer?
- 1x per week
- 1x per 2 weken
- 1x per maand
- Minder dan 1x per maand
- Geen idee. Ik doe maar wat
- Ik heb geen kleedjes of matjes in de badkamer
0 stemmers
Zijn mensen nog steeds tevreden over de Philips OneUp 5000 series? Ik dweil zelf echt veeeeeeel te weinig en ik heb nu in mijn hoofd dat dit de oplossing gaat zijn
Ik had de goedkopere variant (100-130?) van de twee. Ik ben er heel erg blij mee, alleen is hij nu in reparatie. Hij slurpte het vieze water niet goed meer op.
Hopelijk krijg ik 'm snel terug en doet hij het weer, want ik hou echt van die dweil .
Nee ik ben niet tevreden. Ik heb ook de goedkope maar de helft van de tijd heb ik het idee dat die het vuile water niet opneemt. Een tijd geleden had ik gepost dat die het niet deed toen zat er een insect in. Daarna deed die het weer maar soms krijgt die weer kuren. Dat ligt dan aan het rubbertje en die moet ik contant goed doen. Of hij doet het juist veels te goed dat mijn vloer heel nat is. Mijn vloer wordt ook schoner, streeploos en eerder droog met de gewone dweil + een verademing qua gewicht met de gewone dweil (ik vind hem best zwaar). Ik heb hem via bol.com gekocht en ga hem ter reparatie aanbieden. Zodra ik hem terug heb en hij nagekeken is ga ik hem verkopen.
Maar ik ben denk ik wel in de minderheid want de meeste mensen (forumners en mensen in mijn omgeving) vinden hem wel fijn.
Ja ik vind hem nog steeds fijn (ik heb de goedkopere 3000-variant). Ik heb hem nu zo’n 6 maanden, ik gebruik hem zo’n 2x per week en woon klein.
Ook bij mij neemt ie het vieze water niet goed op. Dat na een paar maanden al, dat valt me wel tegen.
Ja, ik had dit ook en het heeft geholpen om een nieuwe dweil eronder te doen. Toen deed hij het wel helemaal goed en zoog hij weer een hoop vuil water op. Maarja, die dingen zijn ook €20,- en heb niet zo’n zin om die iedere 3 a 4 maanden te vervangen… je zou er een half jaar mee moeten doen maar dat haalde ik echt niet. Ben benieuwd hoe lang deze het houdt want wanneer hij het goed doet ben ik wel heeeel blij met deze dweil.
Maar hoe vaak dweil je dan ongeveer? Als hij het geen half jaar volhoud?
Is toch te belachelijk voor woorden dat zo’n voorwerp binnen een mum van tijd onbruikbaar wordt
Ik dweil 1x in de week mijn hele appartement (80m2) en pak hem er tussendoor wel regelmatig bij voor de keukenvloer na het koken of mijn zoontje geknoeid heeft met eten oid. De eerste dweil die ik had ging wel 1x per week in de wasmachine en nu was ik hem meestal met de hand. Heb het idee dat hij daar ook wel mooier door blijft en nu hopelijk wel minstens een half jaar meegaat!
Ja he, dat vind ik ook eigenlijk wel.
Mee eens hoor! Daarom twijfel ik ook of ik het op de lange termijn een aanrader vind @FrozenFlame. Wanneer hij het doet is het een top ding maar natuurlijk wel belachelijk als je na 4 maanden 20 euro uit moet geven om hem weer bruikbaar te maken. Hopelijk gaat deze dweil langer mee nu ik hem met de hand was.
Ik heb zoiets leuks gedaan vanmiddag; ik heb van restjes zeep nieuwe zeep gemaakt!
Het idee kreeg ik dankzij Gittemary:
Om mijn handen te wassen gebruik ik meestal zeep van Lush. Voor de rest van mijn lichaam vind ik dat niet fijn, want mijn huid droogt daar van uit, maar voor mijn handen is het helemaal prima. Vaak hou ik daar kleine stukjes van over die net te klein zijn om nog goed je handen te kunnen wassen, maar waarvan het ook weer zonde is om het weg te doen.
Ik heb van ca. 8 zepen de restjes bewaard in een jampot en die vanmiddag verwerkt tot 3 nieuwe zeepjes.
De zeep van Lush is vrij zacht en dat maakte het heel makkelijk in gebruik. Alle restjes zeep heb ik in kleine stukjes gesneden (raspen vond ik teveel gedoe) en in 2 schaaltjes gedaan.
De restjes zeep die ik had waren geel, crème, roze en groen. Geel heb ik met groen gecombineerd en crème met roze.
De schaaltjes heb ik in de magnetron gedaan op 500 watt, en steeds na 5-10 seconden geroerd, en net zo lang in de magnetron gedaan tot het grotendeels gesmolten was.
Het groen-gele mengsel had zo’n 50 seconden nodig, het roze mengsel (wat ook een stuk minder was) slechts 20. Het vloeibare zeepmengsel doe je in vormpjes; ik gebruikte ronde siliconenvormpjes.
Als je zeepjes hebt met een verschillende textuur kan het zijn dat de ene zeep sneller smelt dan de ander en dan krijg je stukjes. Mijn groene zeep was harder dan de gele. Ik vond dat juist wel leuk want nu heeft het groen-gele mengsel vlekjes gekregen, met een beetje fantasie lijkt het op kruidenboter.
Na het vullen van de vormpjes heb ik de zeepjes laten opstijven in de koelkast, en na een uur kon ik ze al uit de vorm ploppen.
En zie hier; 3 ‘nieuwe’ zeepjes! Mijn dochter heeft meegeholpen en die vond het helemaal geweldig.
Dit ga ik onthouden!