oh my goodness wat een superleuk idee dit! Krijg helemaal zin om voortaan overal zeepblokken te gebruiken zodat ik dit ook kan doen. Ik gebruik er alleen eentje in de badkamer want in de keuken en wc gebruiken veel meer mensen het en dat vind ik een goor idee.
Haha ja ik snap je, zo doe ik het ook. De Lush-zeep is echt ‘mijn’ zeep, niet omdat mijn man en kind het niet zouden mogen gebruiken, maar omdat ze liever vloeibare zeep gebruiken. Dus voor hen staat er een pompje in de badkamer en voor mij ligt er een stuk. En in de rest van het huis heb ik ook vloeibare zeep voor gasten en zo. Het gaat dus niet heel snel, maar als je eenmaal restjes gaat bewaren en geduld hebt, komt er vanzelf een moment waarop je er genoeg hebt.
Je keuken gaat er trouwens heel lekker van ruiken, na deze actie ruikt mijn keuken naar Lush-winkel.
Mn ijskast lekte water, niet veel maar elke ochtend een klein plasje ervoor, en toen zei chat dat er misschien ergens een gaatje dicht zat binnenin aan de achterkant
Dus ik mn hele ijskast schoongemaakt GOOOOOR JONGE
Waar dat water dus door hoort te lopen zat helemaal verstopt gadver de gadver
Dus tippie maak je ijskast regelmatig schoon
Oooh, die van mij lekt ook water maar dan in de vriezer. Het komt vanuit de deur onderin de hoek. Echt iedere dag een drama want moet dat losbikken. Maar ik dacht dat het aan m’n rubbers lag.
Hoe heb je het schoongemaakt? Als in hoe kom je in zo’n pijpje? En was je vriezer leeg?
Toevallig heeft een vriend dit gisteren ook gedaan en hij vertelde dat hij met een spuitje die gorigheid had opgezogen. Vond dat wel een slim idee!
Stukje keukenpapier om een satéprikker werkte bij mij altijd prima
Ik wil een tuinslang kopen, maar ik heb geen buitenkraantje. Moet ik dan ook ergens anders op letten als het aan de keukenkraan bevestigd wordt of hoeft dat niet uit te maken?
Ja dat je keukenkraan een schroefkant heeft om de tuinslang op te draaien, dus ff naar het uiteinde van je kraan kijken.
Inderdaad, en na het schoonmaken een drupje bleek in dat gaatje. Dan gaat het water minder rotten in het bakje achter de koelkast (zit vlak bij de elementen die warm worden, dus het water verdampt daar), als er veel vuil heeft gezeten. Niet te veel, een drupje is voldoende! En als je denkt dat het dieper vuil is, is een wattenstaafje met een beetje bleek ook tip.
Ben je er nog steeds blij mee? Ik sta op het punt om de 5000 te kopen. Enige twijfel is dat ik graag dweil om zo etenslucht weg te krijgen, en dat dit dus geurloos is
Ja, zeker. Ik zag hier op het forum laatst wel wat mensen die niet (meer) zo tevreden waren maar ik ben er nog steeds echt blij mee! Het geeft inderdaad weinig geur maar dat vind ik zelf niet zo’n probleem
En dan die bleek geur in je koelkast? Dat lijkt me heftig.
Nee, dat gebeurt niet, geloof me! (wel belangrijk dat het niet een scheut, maar een druppel is!)
Heeft iemand hier een Swiffer WetJet achtige dweil, maar dan dus niet van Swiffer?
Had er eerst een en daar heb ik denk ik ruim 2.5 jaar mee gedaan voor het motortje stuk ging en nu is na bijna 1 jaar de tweede er ook mee opgehouden. Zag dat ze ook slecht te verkrijgen zijn, de vorige keer heb ik er 20 euro voor betaald via bol maar zie ze nu eigenlijk alleen nog via Amazon voor 40 euro. Dus twijfel een beetje of ik die weer ga kopen of dat er wellicht iets vergelijkbaars te koop is dat langer meegaat?
Vind het namelijk wel ideaal om ‘s avond even snel de keuken te dweilen na het koken of als je ergens wat viezigheid ziet.
Wat vinden jullie de beste hoeslakens die strak om het matras zitten maar wel goed passen? Ik heb er een die heel strak zit, wat de eerste nacht top is maar daarna schiet die in de hoek los en weer een andere is te los waardoor het zo lubbert. Ons matras is 200x200x26cm dus ook niet de meest standaard maat.
Bij mij doen die van de Hema dat wel maar die van de IKEA niet (wel een andere maat)
Ik woel altijd alle hoeslakens los, maar nu heb ik lakenspanners (volgens mij bij zeeman gekocht, maar het is al wel een paar jaar geleden), daarmee liggen ze altijd strak.
Ik heb een spray dweil van Leifheit, daar zit geen motor in ofzo, maar ik vind het echt een top ding ik had altijd een enorme hekel aan dweilen, gedoe met een emmer etc… en nu gewoon even sprayen, dweilen, klaar. Heel handig om er snel bij te pakken en ook stevig (had eerst een merkloze, maar mijn partner had daarvan de steel door midden gebroken, die leifheit is wel degelijk).
Vooral de goede hoogte kopen! Ik heb die van Hema en die blijven prima zitten, ik vind Ikea juist weer niet fijn (terwijl ik een Ikea matras heb).