Huishoudtopic #3

ik heb sinds kort die van de hema voor dikke matrassen en ik vind het top! afgelopen week een tweede set erbij gekocht want het irriteerde me zo als de goede in de was zat en ik weer met te kleine hoeslakens zat te kloten. de nieuwe heb ik er echt zo omheen en ze blijven ook supergoed zitten!

deze is het!

Geven deze na een paar dagen ook geen plooien op het gedeelte waar je ligt? Ik heb dat steeds en ik krijg er pijn van aan mijn huid dus ben al tijden op zoek naar hoeslakens die en heel glad zijn, dat ook blijven, niet na een paar keer wassen gaan pillen en die niet los schieten.

2 likes

Ik heb 5 maanden geleden bij het Linnenhuys in Hardenberg mega fijne hoeslakens gekocht. Weet zo niet hoe ze heten maar het zijn jersey hoeslakens, een rib uit m’n lijf (volgens mij €80) maar ik wil nooit meer anders, mega zacht, blijven goed zitten en gaan niet pillen.

Heb daar ook erg goed advies gekregen over welke ik moest met ons matras.

3 likes

Kan iemand die een Dyson steelstofzuiger heeft iets zeggen over de zuigkracht, neemt die na verloop van tijd af? En is het het geld waard gebleken voor jou? Waarom wel of niet?

Ik merk geen verminderde zuigkracht. Ik pak hem snel voor kleine dingen, even de auto stofzuigen of de bank bijvoorbeeld, en ik vind hem heel prettig in het gebruik. Ik zou niet meer anders willen

3 likes

bij mij niet, want omdat hij zo groot is kan ik hem echt helemaal onder het matras doen! heb dat oprollen wel altijd gehad met te kleine hoezen, die kruipen dan zo op

3 likes

Nee, de batterij wordt wel minder dus de tijd die je hem kunt gebruiken wordt wel korter.

2 likes

Ik vond ā€˜m z’n geld niet waard, omdat ik ervoer dat de zuigkracht afnam. Ik ben daarom weer terug naar een zakstofzuiget.

2 likes

Ik vind vooral dat hij niet echt goed zuigt, vanaf het begin. Klein stof en tapijten doet hij erg goed, maar zodra er rijstkorrels oid op de grond liggen dan gaat dat heel lastig.
Maar deze vraag komt vaak terug in dit topic, als je even zoekt vindt je nog tig ervaringen (positief en negatief).

1 like

Koop een ander merk. De stofzuigermond slijt ontzettend snel. Losse onderdelen zijn duur. De batterij is snel leeg, zuigkracht neemt snel af en wat die had was niet echt wauw. Gelukkig hebben wij geen tapijt behalve de deurmatten. Want daar is die al helemaal niet voor geschikt ongeacht welke borstelmond je gebruikt.
Om positief af te sluiten, je kan hem makkelijk schoonhouden en je hebt geen stofzuigerzakken meer nodig.

2 likes

Hier nu een jaar in gebruik. Batterij geeft na opladen nog steeds evenveel minuten aan als in het begin. Als de zuigkracht wat minder wordt, dan maak ik het filter weer schoon en dan doet ie het weer goed. Heb wel extra borstels en filters besteld via Ali zodat ik niet hoef te wachten tot het weer droog is. Wordt hier paar keer per dag kort gebruikt en elke dag wordt de benedenverdieping er mee gezuigd. Ik zou niet meer zonder willen.

2 likes

Heeft er hier iemand tips voor ecologische/duurzame vaatwastabletten? Ik ben verhuisd en wil in het nieuwe huis alleen nog eco schoonmaakmiddelen in huis halen.

(jaaa ik snap nog steeds na al die jaren de zoekfunctie in topics niet, heb het echt geprobeerd)

2 likes

Ik gebruik de eco tabletten van AH huismerk. Fijn geprijsd en maken goed schoon.

3 likes

Die gebruik ik ook, zijn prima. En geen zeeplucht. Ook heel fijn!

5 likes

Ik gebruik altijd die van ecover (rode verpakking)

2 likes

Ik gebruik sheets van Mother’s Earth. Neemt nauwelijks ruimte ook in in de kast.

1 like

Deze moeten erg veel microplastics bevatten. Kan nu niet zo snel het filmpje terugvinden waar ik dit had gezien maar ze claimen dus plastic vrij te zijn terwijl dit helemaal niet zo is.

2 likes

Ik word zo agressief van die vrouw die ik altijd maar weer als reclame krijg dat ik expres niks van ze koop.
Ik gebruik wel producten van Yokuu en ben daar tevreden over, daar hebben ze ook vaatwastabletten

8 likes

Gadver, teringlijers. Ok weer iets nieuws proberen.

2 likes

Ik heb nog nooit een droger gehad, maar nu met een baby erbij zit ik er toch aan te denken. Nu kan ik alles nog elke keer buiten laten drogen, maar dat gaat zo niet meer. Hebben jullie aanraders voor drogers? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

4 likes