Ik vind het echt niet vergelijkbaar. Hebben de ventilator ook geprobeerd omdat die toch al op zolder hing maar dat is inderdaad een luchtstroom en that’s it. Bij een echt vochtige ruimte is dat een beetje alsof je je was in de klamme buitenlucht hangt omdat het toch waait. Met een luchtontvochtiger is de was snel droog, een luierwas bv binnen een dag (normaal 2 dagen) en bovenkleding ook in minder dan een dag. Een luchtontvochtiger is een combi van vocht uit de lucht halen + een luchtstroom creëeren. Vind ook niet dat hij veel stroom verbruikt, is me iig niet opgevallen.
Kreukels uithalen en vervelende geuren uithalen zoals sigarettenrook.
Ok dankje dat klinkt goed
Een verwarming heb ik daar niet en op de verdieping eronder is alleen vloerverwarming dus het schiet niet echt op
@Eline_A Een ventilator heb ik al geprobeerd maar de ruimte is groot en ik heb niet het idee dat het iets uithaalt eigenlijk
Ik heb ook een eurom (drybest 10), en als je zoekt op luchtontvochtiger op het forum vind je best veel denk ik, want er is al vaak over geschreven. Ideaal in de herfst en winter, heb ook niet gemerkt dat het veel stroom kost ofzo, en wel de was binnen een dag droog.
@Max kun je geen brabantia uitrekbare waslijn ophangen? Die hebben wij boven het trapgat op de breedste manier en hangt eigenlijk altijd uit, nooit ingerold, echt handig.
Ik ben aan het kijken om een robotstofzuiger te kopen en twijfel tussen eentje met of zonder dweilfunctie. Iemand ervaring met een dweilfunctie? En is het het echt waard om een dure te kopen of zijn er ook budgetopties (evt ook zonder dweilfunctie hoor). Tips voor ‘de beste’ stofzuiger zijn altijd welkom Ik las hier dat eufy vaak gekocht werd, zijn deze mensen nog steeds van mening dat dit een goede optie is?
Ik heb een Roborock met dweilen en ik vind het echt fantastisch. Je moet niet verwachten dat hij ingedroogde bitterballen opdweilt, maar de drupjes ranja en smoezelige voetstappen enzo gaat prima! Ik dweil bijna nooit meer zelf.
Dit is mijn eerste met dweilfunctie, dus ik heb geen vergelijk.
Welke roborock heb jij? Ik wil ook eentje, zeker voor de keuken met mijn lichte vloer. Als die gewoon elke dag dweilt dan ben ik content.
Ik heb de Roborock Q8 max zonder dock, vind de stofzuig en de dweilfunctie best goed en de vloer ziet er altijd schoon uit
Minpunt:
Ik moet me vaak opnieuw aanmelden in de app omdat ie de verbinding met de app/wifi verliest. Maar misschien is dit omdat ik het niet vaak genoeg gebruik
- Het is handig als je extra dweildoeken koopt als je van plan bent vaak te dweilen.
Ik heb een S7!
Ik heb ook een roborock met dweil functie en ben er nog steeds iedere dag blij mee. Stofzuigt en dweilt goed en de app werkt fijn. Ik dweil de vloer zelf bijna nooit meer
Gisteren vierden we de verjaardag van mijn zoontje en iemand had blijkbaar kauwgom onder z’n schoen. Tenminste, ik denk dat dat het was. Dat is onder de stoelpoot terecht gekomen en daar is daarna mee geschoven dus allemaal vieze plak zooi op het houten laminaat. Wat een zooi eerst (toen ik nog niet doorhad wat het was) gewoon schoongemaakt met vloereiniger en daarna afwasmiddel maar dat deed niets. Nu net in de weer geweest met conditioner en daarna natuurazijn. Daardoor heeft het meeste wel losgelaten maar op sommige plekken blijft een dun plak laagje zitten. Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ben ook zo bang om de vloer te beschadigen met de hardnekkige middelen die op Google voorbij komen
Pindakaas
Ik heb een Roborock Q10. Erg blij mee. Hij zuigt goed en dweilen is ook prima. Het is niet zoals wanneer je het zelf doet maar het is echt fijn dat ik ‘s avonds dat ding kan aanzetten en het is gewoon netjes. De app werkt ook makkelijk en hier goede verbinding.
Ik vind wel dat hij redelijk wat onderhoud vergt. Regelmatig geeft hij in de app aan dat het filter/borstels/sensoren schoongemaakt moeten worden. Niet heel veel werk maar ik wil hem ook wel goed onderhouden want het is toch een duur apparaat.
Ik heb een eufy met dweilfunctie. Ik vind die wel fijn, maar denk dat je voor echt schoonschoon je wel zelf moet dweilen. Voor ons echt een uitkomst want we kunnen dat ding aanzetten als we even de deur uit zijn. Ik vind dat thuisstation wat tussendoor die robotstofzuiger leeg zuigt wel echt herrie maken, dus wij zetten hm bijv niet snachts aan. Tussen ons en de buren zit een garage, dus zij horen dat overdag niet, maar bij een gehorige woning moet je daar misschien rekening mee houden.
https://tweakers.net/pricewatch/1989680/dyson-v12-detect-slim-absolute-2023.html
Lijkt nooit lager te zijn geweest, je kan wachten, maar ik denk dat het geen gigantische bedragen zal schelen.
Wat zijn jullie favoriete vershoudpotten/dozen/bakken? Ik ben zowel op zoek naar bakjes om restjes in te bewaren, als bakken/potten om dingen als bloem en pasta in te bewaren. Ik word namelijk gek van het mengelmoesje dat ik nu heb. Mijn idee is dat als ik een beetje dezelfde bakjes heb, het ook makkelijker op te ruimen is. In plaats van dit:
Ik vind IKEA 365+ top, ik heb drie of vier verschillende maten deksels maar minstens twee keer zoveel verschillende maten bakjes, en dan ook nog afwisselend in materiaalsoort.
Iets van glas, weckpotten van glas, bewaarbakjes van glas (die kunnen ook in oven/magnetron/vaatwasser echt handig) etc
Alles van plastic wat microplastics kan afgeven heb ik weggegooid tijd terug.
Ikea 365+ is inderdaad fijn, past onderling ook allemaal op elkaar met deksels. Allerfijnst vind ik de glazen bakjes en dan de clipdeksels. Zijn nu dit weekend ook nog een beetje in de aanbieding. Scheelt niet heel veel, maar als je van plan bent veel te kopen maakt het toch wat uit.