Huishoudtopic #3

Glazen bakjes van IKEA

4 likes

Ik zie vaak die advertentie voorbijkomen van die strip die je in de douche kan leggen en die dan haar in de drain voorkomt. Heeft iemand dit en werkt dit echt?

1 like

Yes, werkt echt!

3 likes

Welke heb jij?? Klinkt heel chill!

1 like

Geen idee, mijn man heeft dat ding besteld nav een advertentie omdat hij gek werd van mijn haar in het putje :joy:

Ik heb een fluitketel van RVS waar krasjes op zitten en het staal is dof geworden. Hebben jullie (bewezen!) tips hoe je krasjes misschien wat wegkrijgt maar vooral hoe je de dofheid weghaalt?

Met zonnebloem of olijfolie (wordt bv ook aangeraden voor rvs naamplaatjes

2 likes

Pff, sinds het kouder is merk ik dat mijn was er echt lang over doet om te drogen. Ik zet het in een aparte kamer waar ik de verwarming een beetje aanzet en het raam op een kiertje zodat het vocht eruit trekt. Ik heb nu al een overvolle wasmand omdat de was niet snel genoeg droogt. Ruimte voor een extra droogrek heb ik ook helaas niet.
Hoe doen jullie dit met het koudere weer?

Met een luchtontvochtiger (ik heb een qlima d612).

3 likes

Ja vreselijk, die stinkgeur ook die er dan in blijft hangen

4 likes

Ik heb voor ‘nood’ nog wat van die wasrekken die ik aan deuren kan hangen. Maar meestal toch gewoon verwarming aan en wachten. Of een ventilator erop zetten, dat helpt ook nog wel eens!

2 likes

Ik heb ook een elektrische luchtontvochtiger. De was is dan zo in een paar uur droog, ideaal!

2 likes

Is het dan echt binnen een paar uur droog?? Ook als je het dubbel hangt of dikke truien bijvoorbeeld?

1 like

Ja echt, ik kan zo zeker 2 wassen per dag drogen. Ik heb vanochtend een Snuggie (volwassen maat, dikke fluffy stof) gewassen en die was binnen 2,5 uur droog.

3 likes

In de herfst en lente is het bij mij dan wel in een paar uur droog, uitzonderingen daargelaten. Als het in de winter echt koud is duurt het hier wel een volle dag, maar ik heb dan ook geen verwarming aan op de plek waar de was hangt te drogen. In combinatie daarmee zal het sowieso sneller gaan.

4 likes

Oh wat goed! Ik ‘moet’ mijn was in de woonkamer drogen en heb echt geen zin in dat rek steeds heel de tijd in de woonkamer. Nu is het ook nog redelijk snel droog omdat ik in een warm huis woon. Alleen dan komt natuurlijk wel dat ding óók in mijn woonkamer te staan😩

Gebruikt iemand een mobiele airco met luchtontvochtiger functie voor was drogen zoals hierboven beschreven? Ik gebruik hem bijna nooit als airco maar heb het apparaat hier wel staan. Water kan er met een slangetje uit in een bakje ofzo. Denken jullie dat ik de luchtbuis dan per se uit het raam moet hangen of zou het ontvochtigen ook zonder die luchtbuis zou kunnen? Ik snap de gebruiksaanwijzing niet helemaal.

Ja, ik heb zowel een ontvochtiger als een mobiele airco en die laatste gebruik ik ook voor dit doel.

Je moet juist niet de luchtbuis uit het raam laten hangen want dan trek je ook het vocht uit de lucht buiten. De ruimte moet dus zoveel mogelijk gesloten blijven (als in: geen ramen open).
Ik gebruik enkel de rubberen slang die ik in een emmer hang.

1 like

Welke luchtontvochtiger raden jullie aan?

1 like

Mijn mobiele airco is van Eurom en mijn ontvochtiger is van Qlima.

De Eurom is krachtiger en krijgt de was sneller droog.
De Qlima is echter goedkoper in aanschaf, compacter en zuiniger in gebruik.

Als ik er eentje zou moeten kiezen als favoriet zou het de Eurom zijn, ook omdat die meer functies heeft. Maar beide apparaten krijgen de klus goed voor elkaar.

2 likes