Ik heb de Eurom dessert air 20, ben ik tevreden over
Ik heb een fijne van Silvercrest, LIDL webshop, een ouder model dat nu niet meer verkocht wordt maar erg lijkt op die ze nu hebben in de webshop.
Ik twijfelde ook al om de mobiele airco te gebruiken maar de kamer waar onze was droogt is redelijk compact dus ik ga een wat kleinere luchtontvochtiger gebruiken, staat wat minder in de weg dan die unit van de airco.
Die van Qlima zien goed uit! Dankje!
Tips qua waterkoker? Mijn ouwe trouwe Kitchenaid heeft het eindelijk begeven en voor een nieuwe heb ik het budget niet (deze had ik ook tweedehands gekregen).
Deze!
Edit: Oh wat jammer, die is niet meer leverbaar zie ik nu… ![]()
Super handig omdat je de temperatuur in kan stellen. Je kan het lang warmhouden. Ook handig voor verschillende soorten thee. Heel makkelijk schoon te houden en ziet er echt leuk uit. We krijgen er regelmatig complimenten over ![]()
Hoeveel L heb jij?!
Ik woon hier nog niet zo lang en krijg sommige plekken in huis niet schoon/ geen energie om op de vloer te gaan zitten boenen. Er is ook lekkage geweest in de tijd dat het leegstond. Al vaak gedweild maar bleef er toch wat viezig uit zien.
Net mijn nieuwe stoomreiniger (karcher sc2) even getest, voor:
Na:
Nu de badkamer nog, hopelijk is dit de oplossing voor alle randen en kieren in de douchecabine waar ik niet bij kom.
Ziet er goed uit zeg! Hoeveel tijd was je hieraan kwijt?
Ik denk zo’n 15 minuten, ook even uitvogelen hoe het werkt en wat handig is qua opzetstuk. Enige nadeel vond ik dat de vloer best nat was, omdat ik een paar keer over alle voegen heen moest, kwam er veel stoom en dus water vrij. Maar goed dat is zo opgeveegd.
Ik heb een douchecabine met schuifdeuren en die railsen zijn echt vies (zie je gelukkig nauwelijks, maar vind het niet zo fris) dus heel benieuwd hoe dat gaat werken.
Aaargh wij hebben muizen ![]()
Ze komen vanuit de kruipruimte via waterleidingen etc de keuken binnen en gif en vallen werken vooralsnog niet. Kleine gaten rond die leidingen hebben we vandaag gedicht met staalwol dus hopelijk werkt dat. De buren hebben er aan beide kant ook last van. Nu zat ik te denken dat een professionele ongediertebestrijder zou kunnen helpen, maar ik weet niet wat die doet wat wij nog niet zelf gedaan hebben.
Iemand hier ervaring met iemand inhuren tegen muizen, en wat deed diegene dan ongeveer?
Kent iemand een spray om stoffen stoelen vuilafstotend te maken?
Ja, van royal heb je textile protector spray. Werkt echt super.
Volgens mij doet ongediertebestrijding niet heel veel meer dan valletjes neerzetten, dat kan je beter zelf doen. Het is niet dat ze in een hazmatpak op muizenjacht gaan in je huis ofzo.
eigen ervaring met ongediertebestrijding, beetje vies verhaal
Heb een keer Rentokil gebeld voor een rat die achter mijn koelkast woonde en die zette letterlijk alleen een val met een beetje pindakaas neer, en toen ging hij er vandoor. Binnen 5 minuten klapte die dicht en toen moest ik dat arme beest zelf opruimen. De man had niet eens een humane val gebruikt dus de rat was helemaal gemutileerd. Was echt suuuuper zielig en vies. Volgende keer koop ik zelf zo’n val waarbij je ze gewoon buiten kan zetten.
Laatst zag ik ook nog deze reddit thread van iemand die echt keihard gescamd is door zo’n bedrijf trouwens
Oh lol hier in mijn omgeving bij mijzelf en anderen echt een totaal andere ervaring haha. Bij mij: (vorige woning) ongediertebestrijding onderzocht waar het zat en de looproute etc, zette gif (deze is niet te koop voor particulieren) en na 2 weken helemaal af van het ongedierte en nooit meer last van gehad.
Hmm waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd hoor, maar wat bij ons als enige hielp was echt al het eten in afgesloten bakken en potten (ook kattenvoer, vogelvoer etc), en we hadden zo’n geluid/sonor ding gekocht die je in het stopcontact plaatst. Hierna hebben we eigenlijk nauwelijks meer last van gehad, waarschijnlijk gaan ze dan wel op zoek naar huizen waar nog wel wat te halen valt.
Ik heb een wollen mantel die ik heel veel gedragen heb, en niet gewassen mag worden nu in bad gelegd met wasmiddel en niet normaal de viezigheid die daar uit komt.
Gewoon bruin water. ![]()
![]()
Ik heb wel ervaring met muizen, het is lastig als de buren ze ook hebben (en er misschien niet veel tegen doen?). Wij hebben ze nu al lang niet gezien, al ben ik nu het kouder wordt wel extra alert. Wij zijn ervan af gekomen (hoop ik!!!) door zoveel mogelijk looproutes te dichten met aluminiumfolie en de harde variant daarvan, weet niet hoe het heet. Daarnaast al het eten supergoed opbergen in glas of plastic en iedere avond alles stofzuigen en schoonmaken, zodat er geen eten meer te vinden was.
Verder bij de plek waar ze vandaan kwamen (via de convectorput) zo’n anti-muizengeluid en vallen op plekken waar we keutels hadden gevonden. Vaak vingen we er dan een en waren ze daarna weer een paar maanden weg. En nu sinds we die convectorput helemaal dicht hebben gemaakt en opnieuw geïsoleerd hopelijk definitief.
Hmm ja deze maatregelen hebben wij inmiddels ook genomen (elke nacht robotstofzuiger, elke week schoonmaker en tussendoor nog schoonmaken, s nachts en overdag geen eten laten liggen, goed afgesloten prullenbak) en inmiddels ook de vaatwasser uit de keuken gehaald om het gat uit de kruipruimte waar de waterleidingen lopen met staalwol. Sindsdien geen muis of keutels meer gezien! ![]()
En nu ff buurtonderzoek om te kijken waar de muizen allemaal lopen en dan kijken of we alsnog een professionele ongediertebestrijder in moeten huren…
Heeft iemand ooit een bank schoongemaakt van microleder? Lees overal dat je geen stoom reiniger mag gebruiken ivm beschadigingen maar ik zou de bank graag eens goed reinigen ivm 3 huisdieren en een klein kind.