Huishoudtopic #3

Bij mijn wasmachine gaat er eerst een paar minuten water in de trommel, daarna pas wasmiddel. En dan gaan het wasmiddel er eigenlijk pas uit met echt het spoelen, dus een stuk verderop in het programma. Denk dat je met 10 sec echt veilig zit!

2 likes

Zijn er mensen met een sanibroyeur? Hoe maken jullie die schoon? Ik lees vooral dingen over de (half) jaarlijkse onderhoudschoonmaak, maar niets over de gewone schoonmaak. Doen jullie gewoon ‘normaal’ wc schoonmaakmiddel erin etc.?

Ja gewoon op dezelfde manier als een normale wc! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die (half) jaarlijks schoonmaakbeurt niet doe haha

Het is in principe ook gewoon een normale wc maar dan met een stukje erachter.

3 likes

@Eileen en @MissMarple bedankt voor het meedenken! Aan de oven heb ik al de handdoek en theedoek hangen die je kan gebruiken dus dat is niet handig en voor het handdoekrek is geen plek maar ik heb nu wel een idee om beide te combineren. Ik heb een plank waar een magnetron op staat en daar zit ruimte onder dus daar kan ik misschien wel iets ondermaken, evt aan de muur, wat de dikte heeft van de ovendeurhandvat.

Bij de Wibra zijn de (koelkast)organisers met 50% korting. Een medewerker vermoedde dat ze uit het assortiment gaan. Ik heb een groot rechthoekig draaiplateau gekocht voor bovenin de koelkast, een groot bakje voor al m’n sausjes en nog een klein bakje voor de verse kruiden die altijd ergens in de koelkast zwerven. Heel handig! Ik had eerder ook een draaiplateau in de koelkast, maar die was rond en daar ik niet zoveel op kwijt. Deze is echt lekker ruim en draait op een speciale manier waardoor er meer op past. Tip!

1 like

Is dat deze?

1 like

Ja, die inderdaad!

Heeft iemand nog tips voor mandarijnvlekken in kleding? Ik heb al van alles geprobeerd en het wordt wel lichter maar gaat niet weg.

Handig om even te delen wat je geprobeerd hebt anders krijg je denk ik allerlei dingen die je al hebt gedaan

Biotex
Ossengal
En een klein flesje van Dr Beckman met poeder speciaal voor fruit en wijnvlekken.

1 like

Ja het gaat vooral om kinderkleding. Waar mijn kind zelf bijna uitgegroeid is. Maar ik vind het zonde om weg te doen omdat het een paar oranje vlekken heeft.

2 likes

En in de zon hangen? (Als hij er straks weer is) voor sommige eetvlekken werkt dat heel goed!

4 likes

Heet/kokend water heeft erg goed geholpen bij aardbeienvlekken.

3 likes

Iemand een gouden tip voor sofakussens die naar vettig haar ruiken? Tapijtreiniger durf ik nog niet goed aan, ik vermoed dat dat te traag gaat drogen met dit weer. Of zou dat gewoon goedkomen met een luchtontvochtiger in de buurt? Partner heeft een paar dagen ziek en ongewassen in de zetel gekampeerd en het ruikt echt zo heftig nu :sob:

2 likes

Ik zou denk ik natuurazijn sprayen en na een half uur ongeveer baking soda erop strooien, dat neemt de vocht op en werkt goed tegen geurtjes. De baking soda haal ik aan het einde van de dag weer weg met de stofzuiger

5 likes

Waarom zijn mannen zo kuuuut

5 likes

Iemand tips voor als je beddengoed in de droger steeds als een ellendige bol in zichzelf draait, waardoor de binnenkant vochtig blijft terwijl de buitenkant al droog is? Ik neem mezelf steeds voor om elk half uur eens te checken en alles uit elkaar te halen, maar dat vergeet ik ook heel vaak. Nu zit ik vaak in 2 batches te drogen maar dat voelt frustrerend want mijn droger heeft meer dan voldoende capaciteit om alles in één keer te kunnen drogen en ik doe vaak marathonwasjes dus dan moet het volgende wasje weer lang wachten tot het in de droger kan :melting_face:

3 likes

Droger ballen?

7 likes

Het beddengoed eerst opvouwen voor je het in de droger doet.
Niet heel precies of netjes, maar gewoon grof.

4 likes

Heeft je droger een anti kreuk optie? Want dan wiegt hij het ipv rond te draaien. Hierdoor is het bij ons nooit meer een bal.

2 likes