Huishoudtopic #3

Ja, ik kan anti kreuk aanzetten maar volgens mij start hij daar pas mee zodra de was droog is zodat je het er later uit kunt halen. Zal het eens testen.

De wasmachine is net klaar dus ik probeer eerst ook het opvouwen en als dat niet werkt dan de drogerballen!

Ik heb voor dit probleem ook drogerballen gekocht, maar het helpt bij mij niet :sweat_smile:

1 like

Bij mij werken de drogerballen ook niet voor dit probleem helaas.

Ik doe een elastiekje om de onderkant zodat er niks in kan komen. Blijft wel nattig rondom dat elastiekje, dus halverwege verplaats ik die meestal even. En anders even de onderkant laten uithangen. Niet ideaal, maar beter dan zonder.

1 like

Het geheel in een losse knoop doen

1 like

Deze tip ook gejad en uitgeprobeerd, maar uiteindelijk stond de knoop door het draaien helemaal strakgetrokken.

Ik gebruik drogerballen en vouw mijn beddengoed maar het was elke x een verrassing of het wel of niet droog uit de droger zou komen. Sinds kort doe ik mijn beddengoed gewoon weer over het wasrek, scheelt me veel gedoe.

Het vouwen heeft verrassend goed geholpen! Heb maar 1 keer hoeven checken.

Bedacht me net ook dat een XL waszak wellicht een goede oplossing kan zijn. Maar eens op onderzoek uit of die er ook zijn voor formaat dekbedovertrek :sweat_smile:

2 likes

Dan heb je toch hetzelfde probleem? En dan wordt het niet goed droog lijkt mij.

3 likes

Mijn theorie was om de twee veroorzakers van het probleem - dekbedovertrek en matrasovertrek - elk in een eigen grote waszak te doen. Dan kunnen ze elkaar en de rest in ieder geval niet meer opslokken.

Hm ja, minder goed droog zou wel kunnen. Ik vergeleek het met de sokken die ik altijd in een waszak was èn droog waarbij het wel goed gaat maar dit is een stuk meer stof.

2 likes

Beetje laat maar bedankt voor het linkje met die video! Wou m’n twee stalen IKEA pannen al naar de kringloop brengen want ALLES plakt vast. Ik dacht dat ik het niet goed had ingebakken, maar dit was het dus: niet heet genoeg. Truc met de druppel water laten dansen werkt!

2 likes

Iemand tips voor het reinigen van een tweedehands gietijzeren grillpan?

Wil hem graag “strippen” en zelf seasonen. Online zeggen ze ovenrijniger, maar ik heb geen oven dus gene verstand daarvan plus wat zonde om dat aanteschaffen. Weelicht dat er andere opties zijn?

1 like

Ik heb er geen verstand van maar Reddit schijnt te denken dat ik graag alles over gietijzer wil weten dus ik krijg vaak deze sub voorgesteld:

https://www.reddit.com/r/castiron/s/Sz8HY3HssS

Misschien kan je hier goede tips vinden

7 likes

Als hij ooit aan vervanging toe is: een droger die 2 kanten opdraait. Heb ik sinds een paar jaar en beddengoed draait daardoor veel minder in elkaar. Het is niet dat het nooit meer gebeurt maar echt zelden!

1 like

Ik ben hier ook door geinfluenced, ga hem zo proberen en nu al benieuwd naar het resultaat haha.

Edit: wat chill, werkt idd echt mega goed.

2 likes

Hoe bewaren jullie de groente die je niet in de koelkast bewaard? Haha het wordt zo’n rommeltje op het aanrecht als we week boodschappen doen

2 likes

In mandjes hangend aan zo’n IKEA-stang, tomaten en avocado’s in de fruitschaal

1 like

Hmmmm!!! Ik heb zo’n stang!

2 likes

Ik bewaar het meeste gewoon in de koelkast en voor de groentes die ik echt niet niet in de koelkast bewaar, heb ik zo een bekende trolley van ikea in de keuken staan. Liggen bijvoorbeeld de uien, knoflook en aardappelen.

4 likes

Ik heb een fruitschaal en een groenteschaal. En aardappels etc bewaar ik in een kastje.

3 likes