Omdat het mogelijk huishoudelijk is, maar zeker geen mode.
Ik ben op zoek naar goede wollen sokken ivm wintertenen en snel koude voeten.
Heb ze nu van de H&M (woolblend), maar die houden het 1 seizoen vol zo snel slijten ze.
Omdat het mogelijk huishoudelijk is, maar zeker geen mode.
Ik ben op zoek naar goede wollen sokken ivm wintertenen en snel koude voeten.
Heb ze nu van de H&M (woolblend), maar die houden het 1 seizoen vol zo snel slijten ze.
Smartwool van de Bever, en dan een dikkie variant. Die van mij gaan al 7 jaar mee. De dunne gaan ong 2 jaar mee bij mij.
Falke of Kunert.
Heb je al zilversokken? Die draag je onder je sokken en helpen tegen wintertenen. Je kan ze vaak vergoed krijgen via je zorgverzekering
Denk dat de vraag hier het beste past?
Maar ik heb nieuwe zwarte en donkerblauwe jeans. Ik heb ze al gewassen met een color catcher, paar uur in water met azijn laten weken en daarna weer gewassen.
Zou ik ze dan veilig aan kunnen doen bij m’n nieuwe, witte sneakers? Die zijn deels leer en deels textiel. En zijn ingesprayd met zo’n spul tegen regen etc. Niks speciaals iig.
Heb hele fijne gewoon op de markt gehaald
Maar ik inversteer ook in warme schoenen heb al jaren Panama jacks gevoerd en nooit meer koude voeten
Was niet je vraag maar ongevraagd advies
Was dat ‘week’ water heel erg verkleurd? Heb hier eigenlijk nog nooit over nagedacht en op 1 witte tas na is er nooit iets verkleurd.
Denk dat dat wel goed moet komen na al jouw stappen.
Ik zou je sneakers ook even behandelen met een spray en denk eigenlijk dat je nog wel het risico loopt dat het afgeeft. Een tip die eens kreeg is om de rand van je broek nog in te spuiten met haarlak, maar ik weet niet of dat helpt (en mooi wou)
Dat water leek helemaal niet verkleurd en het heeft er wel een uur of 6/7 in geweekt denk ik?
@Krekel zo’n spray tegen regen etc. heb ik al gebruikt, of bedoel je nog andere spray? Dat van haarlak heb ik nog nooit gelezen maar lijkt me plakkerig haha en ik heb geen haarlak
Dan zou ik het in ieder geval wel aandurven hoor. Je zou nog met je hand met wat kracht over de broek kunnen wrijven. Als er dan geen kleur van af komt, kan ik mij niet voorstellen dat het op je schoenen zou komen.
Ik vind de casmere sokken van de &Other Stories heerlijk warm!
Misschien wollen wandelsokken? Ik vind deze sokken lekker: Ayacucho Mid Hiker Crew Wandelsok | Bever, maar deze zijn wel vrij dik dus ik weet niet of dat lekker in normale schoenen zit? Deze zijn wat dunner (maar dus ook wat minder warm denk ik): Ayacucho Light Hiker Crew Wool Wandelsok | Bever
En ik heb ooit van uniqlo van die heat technology sokken gekocht, die zijn wel echt warm (maar daardoor vind ik ze ook niet fijn, ik krijg het er te warm van en een beetje zweetvoeten… maar misschien dat het wel fijn is tegen wintertenen!)
Het toilet in de badkamer heb ik al heel vaak geprobeerd schoon te krijgen maar het lukt maar niet. Onder de waterlijn zit veel bruine aanslag. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd (niet samen maar een voor een en heb alles lang laten in trekken): Ecover extra sterk, azijn, citroenzuur, pure magic, wc reinigingstabletten, kunstgebittabletten. Voordat ik hier kwam wonen heeft dit huis een paar maanden leeggestaan, en dus ook stilstaand water, ik denk dat dat het verergerd heeft. Ik wil het liefst geen chloor gebruiken en het zo ecovriendelijk mogelijk aanpakken maar wil er ook een keertje vanaf zijn. Iemand de gouden tip?
Ik zou daar allang bleek in hebben geworpen. Nachtje laten weken. Dan poetsen.
Leegscheppen en dan met zo’n puimsteen het eraf schrapen
Heb je die pure magic ook wel eens meerdere dagen achter elkaar gebruikt en dan steeds een nachtje laten inwerken? Ik zag bij Nancy eens zo’n wc zoals jij omschrijft voorbijkomen en toen ze dat deed viel er uiteindelijk een stuk kalk in de pot. Ik zou dan eerst de wc leegscheppen, daaarna die plek insprayen en met een schuursponsje boenen en dat meerdere dagen herhalen. Wel echt irritant die aanslag. Onze wc had dat ook een beetje en ik heb het uiteindelijk met pure magic weg gekregen, maar dat was wel een dunne streep.
@Rozevarken ik heb die ook eens geprobeerd na een tip van hier. Misschien wel van jou? Maar ik zag op den duur wel kalkstepen in de pot. Zeg maar waar het langsgaat van boven naar beneden.
Nee dat niet, wel een hele dag. Moet ook ‘s nachts naar de wc dus zie dat niet helemaal voor me om elke dag de wc opnieuw te gaan leegscheppen… al geloof ik wel dat veel dagen herhalen zn effect heeft ![]()
Jaaa deze!!! Enige dat hier ooit gewerkt heeft