Huishoudtopic #3

Wow heftig dat pure magic/citroenzuur niet werkt! Hier ook een heftig bruine wc toen wij ons huis kochten, maar dat hielp toen wel. Als Dasty of bleek niet werkt zou ik geneigd zijn een nieuwe pot te kopen.

Puimsteen zou ik wel mee oppassen, daarmee kun je wel echt lelijke zichtbare krassen krijgen (hadden wij in ons studentenhuis hierdoor oeps).

1 like

10/10 would recommend!

Wat heb je al veel geprobeerd! Ik weet niet of dit nog gaat helpen na al je pogingen, maar ik heb iets soortgelijks gehad in een vorige woning en hier hielp cola ontzettend goed. Geen zero maar gewoon de classic variant. Leegscheppen zodat het zo min mogelijk met water vermengd, cola erin leeggooien en een tijdje laten intrekken. Daarna nog even met de wc-borstel poetsen.

1 like

Wij hadden dit ook en ook al veel geprobeerd. Uiteindelijk eraf gegaan met een puimsteen (heel makkelijk ook)

2 likes

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga voorzichtig die puimsteen eens proberen in combinatie met leegscheppen

Ja dit is top, nacht laten staan en dan met de wc borstel. Haal je zo alles weg

1 like

Wat bedoelen jullie met leegscheppen

Dat klinkt zo goor :nauseated_face: alsof je poep gaat scheppen

1 like

Al het water uit je wc scheppen met een bekertje oid. En nouja als je daarvoor hebt gepoept en niet doorspoelt dan ga je ook poep scheppen :joy:

1 like

Oh Jezus wat dom van mij hahaha

1 like

Maar je kunt toch gewoon met je wc borstel je wc leeg krijgen. Gewoon op en neer gaan en dan is ie leeg. Die van ons dacht dat dit met elke wc kan.

2 likes

Heeft iemand ervaring met deze Lidl Stoomreiniger Ik heb nog nooit een stoomreiniger gehad, maar ik twijfel. Ik heb een vileda dweil, die werkt goed, maar op een of andere manier kan ik gewoon niet dweilen en wordt mijn vloer gewoon niet schoon schoon

Ja, ik vond het snoer te kort en in bewegingen te lomp. Niet geschikt om regelmatig te gebruiken vind ik.

Shit heb m echt net besteld haha

Nja heb een klein huis

1 like

Een beetje unsuccessful adulting dit, maar ik kwam erachter dat mijn glazen ovenschaal in de oven lag terwijl ik iets anders aan het opwarmen was. Nu is er olie in gelekt en ik krijg het er niet uit. Ik zie allerlei methodes online om het weer schoon te krijgen, maar misschien heeft iemand hier de gouden tip?

Pinkstuff?

2 likes

Baking soda of gewone soda en dan met heet water laten weken? Of zelfs even soort doorkoken in de oven

2 likes

Ik wil fleuril active fresh vloeibaar wasmiddel tippen. Ik gebruik het voor stinkende sportkleding en de laatste tijd ook voor de donkere was. Bleven beiden vies muffig ruiken ook na heet wassen en daarna in de droger maar met dit wasmiddel ruikt het echt fris!

5 likes