Haha love dit. ![]()
Ja ik doe dus ziek veel verschillende wassen. Ik heb werkkleding die ik zelf moet wassen. Was van mijn kind apart en dan ook nog eens gesorteerd op kleur. Ondergoed van mijn vriend en sokken gesorteerd op kleur evenals mijn ondergoed. Was van mijn vriend apart van mijn was. En dan nog handdoeken en keukendoeken.
En nu zijn we net verhuisd met veel stress waardoor ik heel erg achter geraakt ben met wassen en heb ik zelfs verhuisdozen met schone was in moeten pakken die nog niet gevouwen of gesorteerd is ![]()
![]()
Maar waarom doe je al die wasjes apart? Jouw ondergoed en van je vriend kan toch prima bij elkaar net als jullie kleding?
Of zie ik iets over het hoofd?
Misschien draagt Karl ondergoed in een delicatere stof dan de katoenen onderbroeken van haar vriend?
Dat zou zeker kunnen inderdaad
En waarom wassen mensen de was van hun kinderen apart? Zag dat pas ook op Instagram ergens en nu ook hier? Was je dat dan heter ofzo?
Het bedenken van maaltijden en de boodschappenlijst maken doe ik met chat gpt. Ik heb mijn prompt helemaal geperfectioneerd en er een costum gpt mee gemaakt. Ik vraag nu gewoon maak een weekmenu. Soms zeg ik nog na het eerste voorstel niet zo zin in x, verzin iets anders.
Als je echt wil kan je ai ook nog je boodschappen in een mandje laten doen. Daarnaast heb ik ene lijst bij ah met standaarddingen waar ik doorheen loop zodat ik niks vergeet. Meestal doe ik het dan voor 5 dagen en dan heb ik nog 2 dagen vrij voor andere plannen, bestellen oid.
Vaak omdat kinderkleding dan met een neutraal wasmiddel wordt gewassen ivm gevoeligerd huid (wordt ook geadviseerd door de kraamzorg) en de eigen spullen met geparfumeerd wasmiddel.
In ons geval ook omdat we een kleine wasmachine hebben dus door kinderkleding en onze kleding te scheiden, past het.
Nee want mijn vriend heeft veel donker ondergoed en ik veel roze en andere kleuren. Zelfde bij sokken.
En @Plum mijn kind heeft eczeem en heeft ander wasmiddel. Ik gebruik bij mn eigen was heel veel wasparfum en dat vind ik voor haar dan ook niet zo heel geschikt.
Maarja ben inmiddels op het punt dat ik liefst alles tegelijk zou gaan wassen bij zo’n grote wasmachine bij het tankstation ![]()
Neeeee, daar gaan paardendekens in. ![]()
![]()
Ik doe mn eigen was niet en dat is eigenlijk de enige tip die ik heb ![]()
Wij ook veel verschillende wasjes (uniformen, dagelijks sportkleding en dus ook handdoeken, gewone kleding, keukendoeken etc.).
Ik heb geen systeem en doe wat ik kan. Had 3 keer zoveel uniformen als ‘mocht’ van werkgever want was anders niet bij te houden.
In de badkamer staan 2 wasmanden (licht/donker). In ons bad gooien we de sportkleding en handdoeken en voor m’n gevoel draai ik elke dag die was en toch is het bad bijna nooit leeg hoe dan. En voor iedere was dan dus even sorteren maar kost bijna geen tijd. Heb liever alles bij elkaar dan overal wasmanden.
De laatste keer dat ik zo achterliep (verbouwing badkamer) heb ik hulptroepen ingeschakeld… succes! ![]()
Ik doe mijn was in deze zakken van de Ikea, lekker goedkoop hahaha en werkt voor mij goed. Woon wel alleen dus kan mij voorstellen dat ze voor meerdere mensen misschien te klein zijn.
https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--40180136--nl--nl
En qua weekboodschappen: ik heb al mijn favoriete recepten op een kaartje staan en die heb ik geplastificeerd. En op vrijdagavond ga ik “inplannen” wat ik voor die week ga eten. Ik check dan eerst de koelkast of er nog iets inligt wat echt op moet en dan blader ik vervolgens door die recepten, wat ik ga eten schrijf ik ook op op een briefje wat ik op de koelkast plak zodat ik het gedurende de week niet vergeet, en dan hou ik in mn notities bij wat ik moet kopen. En soms probeer ik ook een nieuw recept uit wat ik bijv. op TikTok tegen kom en als dat lekker is maak ik er een kaartje van. Ik probeer ook iedere week iets uit de diepvries op te maken.
Wow jij hebt volwassen zijn uitgespeeld hoor met zo’n receptenbak
Hahaha. Ik gebruikte eerst pinterest hiervoor maar het is paar keer voorgekomen dat een van mn “vaste” recepten niet meer beschikbaar was doordat de website ermee stopte dus toen heb ik alles snel op kaartjes gemaakt zodat het niet nog eens zou gebeuren. En het is vooral ook handig want ik heb mijn telefoon niet de hele tijd nodig om een recept te maken die ik niet uit mn hoofd ken.
Wij hebben op de kleedkamer een toren met manden staan die je eruit kunt trekken. (Eigenlijk is het een hele stelling waar ook voorraad etc op staat, om een malm kast heen)
We hebben gesorteerd op licht bonte was/donkere was/witte was/badlakens/poetsdoeken en theedeken etc/sportwas. Zelfs mn kind van 8 weet inmiddels wat ze in welke mand moet gooien. Dus met wassen trek ik die mand uit de toren en loop ermee naar de wasmachine.
Het lijkt een beetje op deze alleen hebben wij denk ik een oud systeem met diepere manden.
Hahaha oké love alle succesvolle volwassenen hier. Ik kan nog een paar levels upgraden zo te lezen ![]()
Haha ik lees dit ook met verbazing. Wij hebben een wasmand op de slaapkamer waar we de was in proberen te verzamelen, vaak gaat de helft op de grond. In het weekend raap ik alles bij elkaar en gooi ik in de wasmachine. Vaak was ik een donkere, een lichte en een handdoeken/beddengoed was.
Haha ik heb gewoon een wasmand en zodra die vol raakt doe ik even een assessment wat als eerste moet en die kleding was ik dan. Je hoeft echt niet overal een heel systeem voor op te zetten hoor!
Wij hebben 1 wasmand (https://www.ikea.com/nl/nl/p/klunka-waszak-wit-zwart-50364371/) in de slaapkamer en die nemen we mee naar de wasmachine als die vol is. Daarna doen we nog een rondje door het hele huis. Schoonmaakdoeken verzamelen we in een schoonmaakemmer, handdoeken in de badkamer, beddengoed gaat direct de wasmachine in en werkkleding hangt aan een aparte kapstok in de berging.