Heb jij dan die handstoomreiniger?
Ja de handstoomreiniger en de dweilstofzuiger.
Heb ook een tapijtreiniger maar die is van een ander merk, maar heb je ook bij Achaté.
ik heb vorige week die van achate geleend van een vriendin om een kinderwagen mee schoon te maken (spocht/schimmel en smoezelig) en die is echt heeel goed schoon geworden, echt top! verder niet gebruikt voor de badkamer ofzo maar voor een kinderwagen wel echt geweldig, ziet er weer uit als nieuw!
Ik heb de stoomreiniger van techweise en ben er echt heel tevreden over. Ik gebruik hem vooral voor de wat grotere/grondigere schoonmaakrondes, dus niet perse voor tussendoor want dan pak ik wel liever gewoon een doekje en spray erbij. Maar ik gebruik die van techweise heel graag voor het dweilen van onze vloeren, voor het ‘lappen’ van de ramen of de glazen deuren/spiegels of douchewand, voor het stomen van de bank en t kleed en voor het diepreinigen van de keuken en badkamer. Dat laatste doe ik denk ik maandelijks met t stoomapparaat en de echt aangekoekte resten op bv t gasfornhuis of de vieze voegen worden dan wel echt weer goed schoon. Je moet er wel een beetje een handigheid in krijgen welk opzetstuk waarvoor handig is en in vind t zelf nog wel moeilijk inschatten hoeveel water ik in de tank moet doen voor hoe lang ik wil poetsen/stomen. Je moet namelijk gee water in de tank overlaten ivm kalkvorming. Maar verder ben ik mega tevreden.
Kent iemand Parfumello? Zijn schoonmaakparfums? Ben altijd op zoek naar lekker ruikend schoonmaakmiddel, maar kan me hierbij bijna niet voorstellen dat zo’n parfum geen plaklaag achterlaat.
Ik ben aan het opruimen / ontspullen en kijk deze serie echt graag. Dat ze nu weer terug is bij Dani vind ik ook chill. Ik doe het wel rustig aan want niet zo veel tijd maar probeer ieder weekend minstens twee kastjes / een plank of een grotere kast oid te doen en het gaat best goed zo. Geeft echt voldoening.
Ik wilde je ook nog bedanken voor deze tip @oliverqueen, echt zo chill dit! Ik vind het ook heel nice om een video op te zetten en dan zelf aan de slag te gaan.
Ik heb deze 3 apparaten gekocht bij lidl
webshop en de raamwisser is echt ![]()
Er zit een spuitflacon bij met een soort zacht lapje en daarmee zeep je je raam in en daarna met de zuiger ga je banen trekken. Het maakt streeploos droog, echt geweldig. Ja dat kan je ook met een trekker doen maar ik kan dat nooit goed, krijg allemaal strepen. Hiermee niet.
Deze werkt ook gewoon erg goed! Geen ervaring met duurdere en voor dit geld wilde ik het wel proberen. Er komt keihete stoom uit, dus hij doet het. Heb zelfs mijn zwarte kraan kapot gemaakt ermee, dat zwarte laagje is gaan bobbelen. Gelukkig ergens aan de onderkant en hij was al half beschadigd dus het maakt me niet zo uit. Maar heet genoeg wordt hij dus wel. In de badkamer had ik van die oranje schimmel en dat is weg gegaan door er gewoon overheen te stomen. En ook wat donkerder geworden voegen werden weer lichter. Je ziet niet meteen resultaat, ik dacht eerst dat er niks gebeurde, maar na een tijdje was alles weg. Heb gister heel snel even de ergste plekjes gestoomd maar heb nu gewoon zin om de hele badkamer te gaan stomen.
Voor dit geld echt een top apparaat.
Deze nog niet geprobeerd! Maar ook niet duur dus ben heel benieuwd.
Dan heb ik gewoon 3 handige apparaten erbij voor €105.
Oh ik ben benieuwd naar die eerste, ik was echt nooit mijn ramen. Die tweede heb ik ook eens getest, maar deed echt precies nul in onze badkamer. Een spons was effectiever…
Ik heb die eerste ook en ben daar zo’n fan van. Het gaat super snel en je krijgt geen strepen inderdaad.
Bij de badkamer heb ik het net uitgebreid gebruikt en ja als je gewoon over bijv witte tegels gaat zie je niet echt iets gebeuren. En bij heel hardnekkig kalk ook niet, moet je echt met schoonmaakazijn laten weken. Maar wij hebben wel vaak van die orange voegen (sorry zal wel komen omdat we niet supervaak de badkamer schoonmaken
) en die gaan wel meteen weg nu zonder schrobben. Dus ga dit echt proberen vaker effe te stomen zodat het niet terug komt.
De oven ga ik ook even proberen later. En de wc schijn je ook ermee te kunnen stomen om bacteriën te doden? Klingt logisch maar weet er het fijne niet van.
Het is wel een handig ding denk ik om in huis te hebben vooral voor €20.
@Daelyss De raamwisser is wel echt de beste aankoop vind ik haha, ik kreeg al een appje van mijn schoonzus dat ze hem ook gelijk gehaald heeft na mijn video op mijn stories
heb je ook de lidl of een ander merk?
Heb net de raamwisser besteld en kan niet wachten om hem te gebruiken. Hopelijk ben ik straks net zo enthousiast als jullie.
Ja die van Silvercrest
Zo’n raamwisser is echt mijn aankoop van 2025 geweest
Waar ik eerst altijd op zag tegen het wassen (want altijd strepen en de ene trekker is de andere niet) doe ik ze nu met plezier bij mezelf en op mijn werk haha
(Gaat gelijk haar elektrische ramenwasser weer eens opladen)
Love dit! Ik wil dit graag van je namaken, heb je iets van een template of layout ofzo? Of hoe heb je dit zo netjes gemaakt?
Haha dankje. Ik had een voorbeeldje/model op Canva gezocht die ik qua layout fijn vond en die pas ik nu telkens aan aan een nieuw recept.
Ik heb zo’n 5 liter fles wasmiddel, en daar dan zo’n jerrycankraantje erop om wasmiddel te tappen. Dat werkt uiteindelijk maar matig want 1. het drupt, 2. Het koekt aan waardoor het niet lekker doorloopt 3. Nu de fles halfleeg is kan ik het niet meer met 1 hand doen. Ik heb het nu overgegoten in zo’n knijpfles van dreft en ik voel me helemaal een successful adult. Ik was maar een paar keer per week dus voor mij is dit een prima uitkomst.
Ok ok ik moet mijn mening lichtjes herzien. Ik mis de zuigkracht van mijn oude stofzuiger nog altijd MAAR ik stofzuig wel veel vaker (en met minder tegenzin) met de Dyson.
Door dat lampje kan ik ook echt niet stoppen met stofzuigen tot alles schoon is haha.
Dat je hem hebt gehouden na dat eerste bericht ![]()
Maar ik herken wel wat je zegt met mijn snoerloze stofzuiger. Gebruiksgemak is soms wel belangrijker.
Ik ben nu aan het kijken naar een stoomreiniger, en zag er een die krachtig is maar wel bijna 10 minuten opwarmingstijd heeft. Zag er ook eentje die ook goed is maar iets minder krachtig, en een opwarmingstijd heeft van 30 seconden. Ik weet nu al dat ik hem veel minder vaak ga gebruiken als ik weet dat ik 10 minuten moet wachten tot dat ding een keer warm is. Maar ja als hij niet goed genoeg werkt ga ik hem ook niet gebruiken. Lastig.