Huishoudtopic #3

Ik kan ook echt niet zonder mn droger. Ik dacht vandaag laat ik de was buiten hangen, maar na een middag in de zon was het nog niet droog, en de zon scheen er niet meer op dus toch nog maar een uurtje in de droger gestopt

Ik ga deze halen, thanks!!

1 like

Leuk! Hopelijk passen ze op je aanrecht!

2 likes

Ben even helemaal in de lente mood. Gisteren mijn hele kleding kast uitgeruimd, schoongemaakt en er een stuk Nesti Dante zeep ingelegd en mijn kleding ruikt nu zoo lekker naar vakantie :heart_eyes:

4 likes

Domme vraag maar leg je die zeep los of gewikkeld in een zakje/papiertje?

Ik laat hem gewoon in het papiertje!

1 like

Mijn dochter had vrijdagavond tomatensaus op haar kleding gemorst, maar daar kwam ik pas gisteren achter toen ik het uit de wasmand haalde. :smiling_face_with_tear: Normaal gesproken vind ik tomatenvlekken niet zo’n probleem, ossengalzeep krijgt het er altijd wel uit als de vlek nog niet ingetrokken is. Maar goed, nu kwam ik er dus na 3 dagen achter omdat ik een paar dagen geen lichte was had gedaan en de vlek was echt al ingetrokken.
Met achtereenvolgens ossengalzeep en Dreft kreeg ik ongeveer 90% van de vlek weg, maar er bleef een oranje waas zichtbaar die ik niet weg kreeg, ook niet na meerdere behandelingen. Op internet las ik dat zonlicht mogelijk het restant kon laten verdwijnen, dus heb ik het gewassen op 30 graden, en daarna opgehangen buiten. En warempel; de vlek is gewoon helemaal weg nu!
Na het wassen was het nog iets verminderd maar nog wel een beetje zichtbaar, en door simpelweg buiten te hangen is de vlek gewoon verdwenen. En het hing niet eens direct in de zon. Ik vind het zo bijzonder dat dat kan. Blijkbaar door UV-licht, maar ik weet de natuur-/scheikunde er niet achter. Ik ben zo blij dat het gewerkt heeft. :partying_face:

11 likes

Ja cool hè? Misschien vind je dit dan ook wel interessant:

7 likes

Wat gaaf! Dit kende ik helemaal niet.

2 likes

Dit laten ze tegenwoordig nog zien in het Openluchtmuseum Arnhem!

1 like

Heeft iemand hier een apparaaat waar je van alles mee kan fijn hakken, maar ook raspen?
Ik zit de laatste tijd eraan te denken om zoiets aan te schaffen zodat ik kaas in grote batches kan raspen en invriezen, maar ook knoflook kan hakken en invriezen.
Ben benieuwd naar eventuele ervaringen.

2 likes

Ik heb zo’n hakker als links op die foto en gebruik dat ook gewoon voor kaas om in te vriezen. Ja dan krijg je geen sliertjes maar hele kleine blokjes maarja dat maakt niet uit als je het smelt.

1 like

Ja met deze heb je dus speciale messen om ook te kunnen raspen. Maar inderdaad, kleine blokjes zijn ook prima.
Maar werkt dus wel goed om dat in te vriezen?

1 like

@FrozenFlame ik heb al jaren een foodprocessor van Kitchenaid, deze

image

En die vind ik heel fijn! Raspen, schijfjes, fijnmalen en deeg kneden kan er allemaal mee.

4 likes

Ziet er ook goed uit inderdaad!

Heeft iemand zo’n droogmolen aan de wand?

Kun je daar beddengoed aan hangen? Is het überhaupt handig.

1 like

Als er niet eens echte foto’s zijn van het product in gebruik, heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Mijn alarmbellen gaan in ieder geval af bij het zien van nepfoto’s van producten.

3 likes

Oh ja die zijn er wel, ik had gewoon een random foto gepakt zodat duidelijk was wat ik bedoelde :joy:

Ah oeps! :rofl:

2 likes

Ja en ja.
Heb die van brabantia en kan er 2 tot 3 wasjes op kwijt, echt een aankoop waar ik elke lente weer blij van wordt als ik de eerste was van het jaar in de zon ophang te drogen.

2 likes