Huishoudtopic #3

Voor wat voor soort groenten is het handig en gebruik je het vooral? Ik kan me voorstellen dat het niet alles even nice dicet.

4 likes

Ik heb hiervan gedroomd, wilde dit zo graag hebben

5 likes

Ja ik ben ook fan! Echt mn Tellsell liefde haha. Het enige nadeel soms is dat je alsnog wel wat moet snijden omdat het te groot is en er niet in past, maar alsnog als je veel moet snijden is het top.

4 likes

Ik doe er courgette in, aubergine, wortel, paprika, ui en met een ander opzetstuk ook aardappelen. Dan kun je dunne plakken maken. Echt alles knal ik erin eigenlijk haha echt chill

Ooo ik had er zo 1, echt geweldig, tot ik een paar keer stukjes van mijn vingers heb geraspt. Echt gevaarlijk als je snel sfgeleidt bent. Ik keek toen gossip girl en breaking bad :joy: dat hak-opzetstuk had ik moeten bewaren

1 like

Noo niet in de vaatwasser! Dat maakt messen en raspen sneller bot (zeggen ze :sweat_smile:).

1 like

Late reactie, maar ik ben benieuwd of je het geprobeerd hebt!

1 like

Iemand een gouden tip tegen hardnekkige vliegenstront?
Ik heb een hoek in huis waar echt overal vliegenstront zit, op m’n deur, muur, vensterbank e.d. en ik krijg het er niet af 🫠🫠

Ik gebruik daar dasty voor.
Niet iedereen is daar fan van. Maar heb het al op hout en kunststof kozijnen gesprayd en nooit problemen gehad.

Voor de muur heb ik geen tips.

1 like

Ik wil m’n oven echt eens goed schoonmaken, heb ingebrande vlekken. Iemand een tip?

Kruidvat oven reiniger spray. Je longen worden er niet blij van dus even buiten sprayen, maar het werkt als een tiet.

3 likes

Ik gebruik ook die reiniger van Kruidvat en een AH pannenspons. Anders krijg ik mijn vlekken er niet af

1 like

Ik zag een insta tip voor die kruidvat spray en dan folie erop leggen. Maar wel een mondkapje dragen want die tipgever had nu al maanden last van d’r longen erdoor.

2 likes

Ovenspray inderdaad maar ik heb een keer het hele fornuis naar de tuin getild. Was wel zo’n oude losse.

2 likes

Mijn wasmachine maakt opeens zo veel geluid tijdens het centrifugeren. Hij staat nog waterpas en internet zegt dan een losgeraakte trommel.
Hij doet het nog prima maar dat geluid is echt heel hard.

Weet iemand of het de moeite waard is om dat te laten repareren?

Bij ons was dit ook, de lagers waren “op”. Reparatie was zwart 100€ en 30€ aan materiaal. Grootste nadeel was dat we de wasmachine daarheen moesten brengen en op moesten halen. Maar was het dus helemaal waard want nu is die gewoon weer zachtjes en een nieuwe wasmachine was zoo duur.

1 like

Ik heb ook een keer een losse trommel gehad maar monteur adviseerde een nieuwe wasmachine te kopen omdat reparatie heel duur zou zijn (weet de prijs niet meer helaas :sweat_smile:)

2 likes

Beetje late reactie maar babydoekjes

1 like

Hoe komt dat er zoveel dan? Ik heb dat nooit ergens gezien eigenlijk. Zou eerder de oorzaak ook aanpakken.

1 like

Heeft iemand een tip voor een goede steelstofzuiger? Niet voor erbij, maar echt als (enige) stofzuiger.