Nog even outside the box, wij hebben tegenwoordig weer een fluitketel. Wilde geen extra apparaat op m’n aanrecht en heb inductie dus dat is eigenlijk sneller dan een losse waterkoker:
Voor we een quooker kregen had ik deze, heel tevreden over. Ga hem toch maar van zolder halen want het instellen van temperatuur is echt ideaal.
Ahhh ik wil echt janken. Er is een keer een ei in mijn koelkast tegen de achterkant geplet geraakt (mijn man gewoon niet gekeken en er iets voor geramd) en dat is dus kapot gegaan en in mijn condensbak gelopen en is gaan rotten nu. Dus nu verdampt uit die condensbak een rottende geur van rottend ei wat daar in ligt te vergaan.
Dus de oplossing is condensbak losmaken en schoonmaken. MAAR hij is ingebouwd en ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg want dat ding is super zwaar enzo dus ik ben maar begonnen met spoelen met baking soda en azijn en dat laten verdampen met de deur open zodat de stank uit mijn huis gaat, maar nu is dat condensbakje dus overgelopen omdat ik niet precies weet hoe snel het verdampt en hoe snel ik er terug iets in kan gooien en nu ligt er dus ook stinkwater achter mijn plint.
Love huishouden.
Mijn man gaat vanavond hem eruit proberen te halen om bij de achterkant te kunnen voor dat stomme condensbakje.
Heeft iemand een Achaté of Samako (of een andere) stoomreiniger en werkt het echt zo goed voor bijv badkamertegels en je oven als in de reclamefilmpjes? Ik wil er een aanschaffen, maar voelt ergens een beetje als een biostabil telsell ding ![]()
Ja heb ik en ja het werkt wel maar niet zoals op de filmpjes of dat ligt aan dat ik het niet goed doe. Ik heb achaté overigens. Heb daar ook de dweilstofzuiger van. Maar met de stomer heb ik vorige week een voeg schoongemaakt en dat is wel écht een groot verschil (moet de rest nog doen) dus ja het doet het wel maar ik zie geen zwarte drab weglopen ofzo wat je in die filmpjes wel altijd ziet. Maar wellicht is het bij mij ook gewoon niet zó extreem vuil.
De koelkast is verplaatst en de bron is gevonden en geëlimineerd. Het was walgelijker dan wat ik ooit heb gezien en geroken zelfs fecaal braaksel opruimen wint het van. Dit gaat me nog achtervolgen in nachtmerries. De deur staat nu nog open en morgen ga ik alles nog eens goed soppen want volgens mij is die geur gewoon overal in gekropen, zo heftig.
Iemand tips om aardevlekken te verwijderen uit een cremekleurige broek (90% katoen en 10% linnen), die alleen met de hand gewassen mag?
De broek heeft een dag festival niet overleefd zonder bruine rand van aarde en stof onderaan de broekspijp. Ik heb het al met ossengalzeep bewerkt en opnieuw gewassen (handwasje), waarmee het geloof ik wel een stukje minder is maar er zit echt nog een donkere rand
Nog een keer insmeren met ossegal, en dan een paar uur/ dag laten weken in groene biotex, daarna gewoon in de was gooien
Evt natmaken en in de zon leggen als er toch nog wat verkleuring zichtbaar is.
Ik kan me niet voorstellen dat er veel met een broek van dat materiaal gebeurt als je ‘m toch gewoon op 30 graden wast. Maar als je dat niet aandurft, zou ik ‘m nigmaals met ossengalzeep insmeren, met de hand wassen en dan nat op het gras in de zon leggen.
Wat ik altijd doe bij mijn kinderen die onder de gras en moddervlekken zitten is eerst weken in een emmer met water en blauwe biotex, daarna insmeren met ossengal en dan in de wasmachine.
Arme kinderen
Ik durf het toch niet helemaal aan! Maar hou dat wassen op 30 graden als laatste optie, want inderdaad zo bijzonder is deze stofsamenstelling niet.
Ik ga m straks in met ossengalzeep in een emmertje biotexwater laten marineren, eens kijken wat daarna het resultaat is. Dank allen voor de tips! Ik rapporteer morgen over het resultaat ![]()
Heeft iemand de perfecte tip om gele zonnebrand/zweetvlekken uit een witte katoenen blouse te krijgen? Vlekken zitten er al even dus het is echt hardnekkig, Vanish en ossengalzeepstick hebben tot nu toe niet geholpen
Beste effect heb ik tot nu to bereikt met glansspoelmiddel maar ik hb het nooit helemaal weten te redden eerlijk gezegd
Groene zeep heeft hier geholpen!
Daarop aansluitend: iemand de tip om gele vlekken uit de oksels te krijgen? Glansspoelmiddel, soda en azijn deden allemaal niks.
Dat is toch dezelfde vraag? Ging daar om zonnebrand en zweetvlekken
Lol je hebt gelijk. Ik las alleen zonnebrandvlekken.
Ik zoek een kruimeldief, het liefst niet zo groot en ook niet een bizar hard geluid. Alleen zijn er zoveel opties. Iemand een echte aanrader? Of de consumentenbond-optie? Bedrag maakt niet uit, wil hem vooral makkelijk vaak erbij kunnen pakken en dat hij niet heel veel ruimte inneemt.
Ik wil graag een steelstofzuiger voor ‘erbij’ eigenlijk vooral voor de trappen en boven. Hebben jullie aanraders? Ik zag via de ah de samsung jet 65 in de aanbieding is.