Huishoudtopic #3

Voor mij ook late reactie haha maar nee heb het niet geprobeerd. Krijg de vlekken uiteindelijk wel weg met doekje en zachtjes wrijven.

1 like

Iemand ervaring met dit ding? Ik dacht dat het hier wel eens besproken was maar via de zoekfunctie krijg ik niks te zien. Nu bij dirk in de aanbieding.

Edit: ik zie nu dat de silvercrest (Lidl) besproken is! Iemand echter ook ervaring met dit merk?

Ik heb weer nog een ander merk, en op het werk weer een andere, maar die apparaten zijn allemaal precies hetzelfde heb ik de indruk. Ik vind het wel echt een meerwaarde hebben!

2 likes

Ja he? Dan koop ik hem gewoon. Hoop dat ik dan sneller de stap zet om de ramen te reinigen.

1 like

Ik zou eerder 2 raamdoeken kopen. Dat is sneller, schoner en je zit niet met opladen.

2 likes

@tamara ik vind het geen meerwaarde hebben.

Ik geef de mijne gratis weg, zie weggeef topic!

Ik heb al jaren een simpele plastic waterkoker van de blokker oid, maar voel me toch niet meer fijn bij een geheel plastic waterkoker ivm microplastic. Ik wil graag een rvs waterkoker met temperatuurregelaar.

Ik kwam de kitchenaid artisan tegen, maar vind €170 voor een waterkoker ook wel exorbitant. Iemand ervaring met deze of een andere waterkoker die dus niet van plastic is en waarbij je de temperatuur kan instellen?

Ik heb deze van Kitchen Brothers, werkt top!

https://www.bol.com/nl/nl/p/kitchenbrothers-waterkoker-1-7l-met-temperatuurregeling-elektrisch-warmhoudfunctie-display-dubbelwandig-cool-touch-2200w-beige/9300000235125640/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Ik heb er al een paar jaar een van Tomado, maar kan hem nog even niet online vinden. Het doorkijkglas is wel van plastic.

edit: ECG RK 1785 waterkoker met temperatuurinstelling en warmhoudfunctie | bol Het lijkt deze te zijn, maar dan van Tomado dus haha
Misschien dat het merk is veranderd? Want is wel echt identiek. Heb er een jar of 6 terug ook iets van 30 euro (bij de blokker??) voor betaald. Enige wat nu mankeert is dat heeeel soms de deksel openklapt tijdens het koken. Al kan dat zeker komen door niet goed schoonhouden.

1 like

Ja, ik heb recent deze gekocht: Severin Waterkoker WK 3418 - Digitaal - 1.7 Liter - 3000 Watt - WK3418 | bol Kan qua temperatuur ingesteld worden. Wat ik alleen onhandig vind is, dat de buitenkant ook super heet wordt.

Ik heb deze
https://www.bol.com/nl/nl/p/waterkoker-met-temperatuurregeling-zwart-1-7-liter-dubbelwandige-elektrische-waterkoker-met-warmhoudfunctie-vivid-green/9300000244856428/?cid=1778690027084-2610441281689&bltgh=e3165c64-d258-4f85-8a42-c2db8f19d5d3.ProductList_Middle.2.ProductImage

En is prima. Ik heb alleen het idee dat de temperatuur wel wat kouder is dan wat hij aangeeft. Ik maakte bijvoorbeeld flesjes kunstvoeding met 45 graden

Die is wel van kunststof nog steeds zie ik!

@TanteBetje dank, maar die reviews zijn niet al te best lees ik 🥹

@Vloeistof ziet er wel ok uit maar in de specificaties lees ik dat er ook gewoon kunsstof aan de binnenkant zit terwijl in de beschrijving rvs staat? Weet jij of ie echt helemaal rvs is van binnen?

Inventum Waterkoker HW817D - 1,7 liter - RVS - Warmhoudfunctie - Led-verlichting | bol Inventum Waterkoker HW817D - 1,7 liter - RVS - Warmhoudfunctie - Led-verlichting | bol

Ik heb deze al 7 jaar, werkt echt nog steeds prima!
Edit: dat zeefje is er trouwens heel makkelijk uit te halen, dus dan heb je die plastic ook niet.

2 likes

Ooh, ik dacht dat je bedoelde het gedeelte dat in contact komt met water. Die is wel RVS namelijk!

Oh echt?

Ik las namelijk dit;

Technische specificaties

Verpakkingsgewicht

1486 g

Vermogen

2200 W

Materiaal behuizing

Kunststof

Minimale temperatuur

40 °C

Snoerlengte

0.75 m

Materiaal kan

Kunststof

Maar gek dan!

Thanks voor alle tips iig

1 like

Oh je bedoelt dat er staat materiaal behuizing? Ja dat is wel apart, het is wel gewoon rvs van binnen!

1 like

Ik heb deze pas gekocht na dezelfde wens van minder plastic. Een pre van deze vind ik dat ook het filter van rvs is.

. Bestel Waterkoker 1.7L Warmhoud Zwart | MOA Colors

1 like

Ik heb deze ook, en het is idd alleen maar de buitenkant die van kunststof is, binnenkant is rvs. Verder werkt ie top

Ja wij hebben deze! vond het ook onnodig veel geld voor een waterkoker, maar hij staat wel echt gezellig in de keuken, kookt het water super snel, ik vind het ook fijn dat hij een geluidje maakt als hij begint en klaar is. Dus ja, is het nodig, niet echt, maar ik vind het elke keer wel “leuker” om hem te gebruiken dan de saaie die we van Philips hadden

Wij hebben een olvy waterkoker. RVS van binnen en temperatuur kan je zelf kiezen