Huishoudtopic #3

Iemand tips om aardevlekken te verwijderen uit een cremekleurige broek (90% katoen en 10% linnen), die alleen met de hand gewassen mag?

De broek heeft een dag festival niet overleefd zonder bruine rand van aarde en stof onderaan de broekspijp. Ik heb het al met ossengalzeep bewerkt en opnieuw gewassen (handwasje), waarmee het geloof ik wel een stukje minder is maar er zit echt nog een donkere rand

Nog een keer insmeren met ossegal, en dan een paar uur/ dag laten weken in groene biotex, daarna gewoon in de was gooien

4 likes

Evt natmaken en in de zon leggen als er toch nog wat verkleuring zichtbaar is.

3 likes

Ik kan me niet voorstellen dat er veel met een broek van dat materiaal gebeurt als je ‘m toch gewoon op 30 graden wast. Maar als je dat niet aandurft, zou ik ‘m nigmaals met ossengalzeep insmeren, met de hand wassen en dan nat op het gras in de zon leggen.

2 likes

Wat ik altijd doe bij mijn kinderen die onder de gras en moddervlekken zitten is eerst weken in een emmer met water en blauwe biotex, daarna insmeren met ossengal en dan in de wasmachine.

3 likes

Arme kinderen

40 likes

Ik durf het toch niet helemaal aan! Maar hou dat wassen op 30 graden als laatste optie, want inderdaad zo bijzonder is deze stofsamenstelling niet.

Ik ga m straks in met ossengalzeep in een emmertje biotexwater laten marineren, eens kijken wat daarna het resultaat is. Dank allen voor de tips! Ik rapporteer morgen over het resultaat :raised_hands:t2:

2 likes

Heeft iemand de perfecte tip om gele zonnebrand/zweetvlekken uit een witte katoenen blouse te krijgen? Vlekken zitten er al even dus het is echt hardnekkig, Vanish en ossengalzeepstick hebben tot nu toe niet geholpen

1 like

Beste effect heb ik tot nu to bereikt met glansspoelmiddel maar ik hb het nooit helemaal weten te redden eerlijk gezegd

3 likes

Groene zeep heeft hier geholpen!

3 likes

Daarop aansluitend: iemand de tip om gele vlekken uit de oksels te krijgen? Glansspoelmiddel, soda en azijn deden allemaal niks.

2 likes

Dat is toch dezelfde vraag? Ging daar om zonnebrand en zweetvlekken

2 likes

Lol je hebt gelijk. Ik las alleen zonnebrandvlekken.

2 likes

Ik zoek een kruimeldief, het liefst niet zo groot en ook niet een bizar hard geluid. Alleen zijn er zoveel opties. Iemand een echte aanrader? Of de consumentenbond-optie? Bedrag maakt niet uit, wil hem vooral makkelijk vaak erbij kunnen pakken en dat hij niet heel veel ruimte inneemt.

Ik wil graag een steelstofzuiger voor ‘erbij’ eigenlijk vooral voor de trappen en boven. Hebben jullie aanraders? Ik zag via de ah de samsung jet 65 in de aanbieding is.

1 like

Ik heb de jet 75 en die is top. Volgens mij deed de jet 65 er niet veel voor onder. Ik had toen toevallig een financiële meevaller, daarom heb ik de 75 gekozen maar anders had ik de 65 gekocht.

2 likes

Ik heb toevallig sinds gisteren de samsung jet 75 pet! Vandaag voor het eerst gebruikt, dus qua lange termijn kan ik nog geen review geven maar vond hem vandaag fijn werken. Lekker licht, flexibel, prima zuigkracht.

Hoe doen jullie dat met beddengoed verschonen? Ik heb vandaag mijn beddengoed verschoond en dan doe ik dus het vieze setje in de was en die berg ik op in een lade en gebruik ik dan over bijvoorbeeld een maand weer (ik rouleer vaak tussen 3 setjes). Maaaar eigenlijk is hij in mijn hoofd dan niet meer zo schoon en fris omdat hij toch een paar weken in een la heeft gelegen, fris uit de was ruikt wel het lekkerst.

• Ik doe het ook zoals jij
  • Ik was het nieuwe setje ook voordat ik hem erop doe
  • Ik heb maar een setje

0 stemmers

1 like

Ik doe altijd dezelfde set er weer op, tot ik de wasmachine een keer vergeet en dan pak ik een andere set. Die ligt dan al maanden in de la :sweat_smile:

13 likes

Ik zie steeds vaker filmpjes op insta waarbij de badkamer helemaal gescrobd wordt met allerlei borstels en de wc helemaal nat wordt gemaakt met de douchekop. Ik ben heel benieuwd of mensen écht zo schoonmaken. Ik had het namelijk niet eerder gezien of dat het ineens een trend is :see_no_evil:

1 like

Ik vind ook dat beddengoed in de kast snel muffig wordt, sneller dan kleding. Ik gebruik daarvoor daarom geurparels wanneer ik het was, dan ruikt het alsnog lekker wanneer ik het weken later weer uit de kast haal.

1 like