Huishoudtopic #3

Ik heb de jet 75 en die is top. Volgens mij deed de jet 65 er niet veel voor onder. Ik had toen toevallig een financiële meevaller, daarom heb ik de 75 gekozen maar anders had ik de 65 gekocht.

2 likes

Ik heb toevallig sinds gisteren de samsung jet 75 pet! Vandaag voor het eerst gebruikt, dus qua lange termijn kan ik nog geen review geven maar vond hem vandaag fijn werken. Lekker licht, flexibel, prima zuigkracht.

Hoe doen jullie dat met beddengoed verschonen? Ik heb vandaag mijn beddengoed verschoond en dan doe ik dus het vieze setje in de was en die berg ik op in een lade en gebruik ik dan over bijvoorbeeld een maand weer (ik rouleer vaak tussen 3 setjes). Maaaar eigenlijk is hij in mijn hoofd dan niet meer zo schoon en fris omdat hij toch een paar weken in een la heeft gelegen, fris uit de was ruikt wel het lekkerst.

• Ik doe het ook zoals jij
  • Ik was het nieuwe setje ook voordat ik hem erop doe
  • Ik heb maar een setje

0 stemmers

1 like

Ik doe altijd dezelfde set er weer op, tot ik de wasmachine een keer vergeet en dan pak ik een andere set. Die ligt dan al maanden in de la :sweat_smile:

13 likes

Ik zie steeds vaker filmpjes op insta waarbij de badkamer helemaal gescrobd wordt met allerlei borstels en de wc helemaal nat wordt gemaakt met de douchekop. Ik ben heel benieuwd of mensen écht zo schoonmaken. Ik had het namelijk niet eerder gezien of dat het ineens een trend is :see_no_evil:

1 like

Ik vind ook dat beddengoed in de kast snel muffig wordt, sneller dan kleding. Ik gebruik daarvoor daarom geurparels wanneer ik het was, dan ruikt het alsnog lekker wanneer ik het weken later weer uit de kast haal.

1 like

Ik bewaar mijn beddengoed in een Hemmafixare opberger van Ikea die ik bovenop mijn kast zet. Eigenlijk uit ruimtegebrek maar heb het idee dat het ook frisser blijft dan in de kast om een of andere reden.
Ik heb drie dekbedovertrekken en het komt ook wel eens voor dat ik er eentje daarvan maanden niet gebruik omdat die bijv. wat zomerser is, en dan nog gaat die niet muf ruiken.

Nou, als ik ooit nog een nieuwe badkamer koop dan wil ik een extra doucheputje onder de wastafel of toilet ofzo, zodat ik gewoon schoonmaakmiddel op de vloer kan gooien, water erbij doen en zo de vloer kan schrobben. En überhaupt gewoon de sproeier van de douche gebruiken om de wc schoon te spoelen met poetsen ipv doekjes te gebruiken.

5 likes

Je moet dan niet alleen een putje maar ook je gehele badkamer waterdicht laten maken. Meestal is alleen het gebied van je douche / bad echt waterdicht.

4 likes

Ik! Heb een meeega kleine badkamer met alleen douche en wc. Dus ik pak om het flink schoon te maken de douchekop en spuit alles eerst nat, sop alles in en spoel daarna weer schoon :sweat_smile:

5 likes

Ja die trend is al vaker voorbij gekomen en dan kwamen daarna ook de verbolgen video’s over lekkages en schimmel want toen bleek toch dat niet elke badkamer in zijn geheel zo waterdicht is dat dat kan

2 likes

Ik zag dat ook iemand met een losse wc doen :see_no_evil: ook leuk maar ik kan mij echt niet voorstellen dat die waterdicht zijn. Ik ga het in ieder geval niet proberen.

Dat dacht ik dus ook…

1 like

Ik heb wel een toilet waar ik de wc bril los van klikken, dan haal ik hem los en sop ik 'm helemaal in en dan spoel ik hem om en droog ik hem af. Dat vind ik fijner omdat ik dan beter overal bij kan (ook bij de wc pot zelf) dan als ik de bril op de wc laat zitten.

Ik heb maar twee setjes, dus een nieuw set ligt max 1 week schoon de kast. Ik wissel elke week.

1 like

Wat is een fijne stoffer en blik met lange steel? Ik heb altijd gezeik met die dingen. Dat kruimels niet makkelijk op dat ding te vegen zijn.

1 like

Ohh ja. Ik vraag me dit dus ook altijd af met stoomreinigers op keukenkastjes enzo. Dat moet toch op den duur voor delaminatie gaan zorgen. Heb ook weleens influencers gezien met een stoomreiniger op een laminaatvloer. Lijkt me niet zo’n beste promotie :sweat_smile:

Heeft iemand hier zo’n reinigingsapparaat waar je banken en tapijten goed mee schoon krijgt en welke heb je? Ik lees goede verhalen over een Shark stainstriker hair pro die ook goed haren kan meezuigen.
Of is het echt niet de moeite er eentje te kopen en kan ik het beter huren omdat die beter zijn? Ik vind iets huren altijd gezeik want ik wil eigenlijk gewoon als ik bedenk ‘laat ik gaan schoonmaken’ dan aan de slag kunnen.

1 like

Eentje van Bissell, vind 'm redelijk gebruiksvriendelijk en je ziet goed resultaat. Maar het is niet de bedoeling om haren mee te zuigen geloof ik. Kijk het onvermijdelijke zuig je hoe dan ook mee maar van te voren stofzuig ik wel om veel haren te voorkomen. Dus klinkt dan alsof die van Shark beter is voor jou

1 like

Ja wij stofzuigen ook veel om de haren zo goed mogelijk weg te halen maar toch blijf je altijd wat houden. Zou mooi zijn als dat ding het gelijk op kan zuigen en er (vooral) niet stuk van gaat.
Edit en waarschijnlijk doen al die apparaten wel ongeveer hetzelfde dus goed om te weten dat jij blij met met die van jou / hij goed werkt!

3 likes

Heeft iemand tips om nagellak uit een jurk te krijgen? Mijn dochter heeft rode nagellak op een lime-groen jurkje laten vallen. Ik had het meteen geprobeerd met nagellakremover, en daarna geweekt in azijn + dreft en gewassen maar het heeft eigenlijks niks geholpen.