Huishoudtopic #3

En @Doperwtje bedankt, ik bedoel alleen echt zo’n apart bakje voor bestek. Afdruiprek heb ik boven m’n gootsteen, dus dat heb ik geen last van. Alleen kan daar geen bestek bij. Dus heb nu een losse altijd naast m’n gootsteen, maar ik heb het idee dat die dingen nooit goed afdruipen en het bakje altijd een klein laagje water onderin bewaard.

Wellicht is het geen herkenbaar probleem haha

zo iets

Haha, elke afwasser mag er wezen, droog of nat! Ik heb wel het geluk dat ik geen enkel elektrisch apparaat aan die kant hoef te zetten dus dan hoef ik niet zo op te letten.

3 likes

Oh sorry, las over ‘bestek’ heen zie ik nu. Dan geen idee!

Edit: zie nu die ronde bestekbakken in ie vorige post. Instant ergernis. Dat vieze laagje :skull:

1 like

Zou zo’n mandje wat je in de vaatwasser ook hebt voor bestek geen optie zijn?

2 likes

Oooh zo, ik leg mn bestek ook gwn uitgespreid op dat matje dus misschien kun je eens kijken of uitlekken op een theedoek iets is? Ik doe t soms ook rechtop in een grote theemok die ik afgewassen heb en die droog ik dan wel gelijk samen met het bestek af

4 likes

Ik gebruik zo’n soort bestekmandje, daar lekt al het water gewoon uit! Alleen niet in NL gekocht maar daar vast ook te vinden?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcSkBhsn8uzzSfpJQy2W_9hYWfX7fVEw_3k6SnsFV5gksXjUWqrsKUUYbTnnH3iT30qal5mImN-_nxs9W8425Fq0O2TYkfdU3eL30RxNUX6AfQo2jyzdw0ORng

3 likes

Ik stapel het gewoon op op het aanrecht, alle bestek gaat op het bovenste bord. Geen afdruiprekje of zo. Maar als je pas na een paar uur/ volgende dag gaat afdrogen is dat geen oplossing denk ik.

1 like

Kent iemand hypochlorus acid? Zie dat veel op TikTok voorbij komen dat (voornamelijk) Amerikanen het gebruiken om bijv de bank op te frissen als je huisdieren hebt en dat lijkt me wel interessant.

2 likes

Ik gebruik dit als skincare haha tegen acne bactieriën en om de boel te kalmeren

Ik gebruik het ook op mn gezicht hahaha

2 likes

Iemand de gouden tip om concealervlekken uit (linnen) kleding te krijgen? :sob: heb ossengalzeep al geprobeerd en is in de was geweest. Net 2x 10 minuten scheerschuim erop gedaan en met koud water afgespoeld. Het is niet meer zo bruin/oranje maar nog steeds een vlek :tired_face:

Bruin/rood/oranje vlekken krijg ik nog wel vaak weg met waterstofperoxide. Gewoon te koop bij de kruidvat. Geen idee of het ook specifiek voor een concealervlek werkt, maar je zou het kunnen proberen

2 likes

Hmm, bleekt dat de stof dan niet? Het is een blauw linnen jurkje namelijk :pleading_face:

Oh oeps ik ging er zomaar vanuit dat het witte kleding was, geen idee waarom. Ik durf het zelf ook niet aan met gekleurde kleding, maar volgens mij heeft mijn vriend dat wel eens geprobeerd en dat bleekte niet. Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen

2 likes

Misschien kan je op een klein stukje iets van micellair water/of je reinigingscreme testen om te kijken of dat helpt

2 likes

Ik gebruik altijd gewoon reinigingsolie op mn kleren en daarna dreft en dan gewoon in de wasmachine. Gaat altijd goed, maar geen idee hoe het op linnen uitpakt. Mijn kleren zijn wel altijd zwart dus misschien scheelt dat ook nog.

1 like

Heeft iemand de Hyundai cortex pro steelstofzuiger? Iemand op dit forum zei dat dat soort stofzuigers grote kruimeldieven zijn.

2 likes

Ik heb een voordeur met een oude messing deurknop en brievenbus. Heeft iemand tips om deze weer mooi schoon te krijgen? :relaxed:

Brasso koperglans ofzo.

1 like

Wij hebben beneden in de gang waar je vanuit de tuin binnenkomt een hele lichte tegelvloer. Beetje lichtgrijs, mat en 1m bij 1m. Die vloer is eigenlijk al sinds hij net gelegd is voor mijn gevoel vies. Er lijkt nog voegsel op te zitten, hier en daar wat stuc? Ofzo en verder kom ik daar iedere dag binnen met mn paardenstront schoenen of rommel van de tuin.

Zelfs als ik hem net gedweild heb ziet het er nog vies uit. Heeft iemand een geweldige tip? Is er een apparaat dat ik kan huren? We hebben wel een stoom apparaat voor interieur dingen, zou dat misschien werken? Of een of ander HG spulletje.

1 like