Huishoudtopic #3

Ik gebruik altijd gewoon reinigingsolie op mn kleren en daarna dreft en dan gewoon in de wasmachine. Gaat altijd goed, maar geen idee hoe het op linnen uitpakt. Mijn kleren zijn wel altijd zwart dus misschien scheelt dat ook nog.

1 like

Heeft iemand de Hyundai cortex pro steelstofzuiger? Iemand op dit forum zei dat dat soort stofzuigers grote kruimeldieven zijn.

1 like

Ik heb een voordeur met een oude messing deurknop en brievenbus. Heeft iemand tips om deze weer mooi schoon te krijgen? :relaxed:

Brasso koperglans ofzo.

1 like

Wij hebben beneden in de gang waar je vanuit de tuin binnenkomt een hele lichte tegelvloer. Beetje lichtgrijs, mat en 1m bij 1m. Die vloer is eigenlijk al sinds hij net gelegd is voor mijn gevoel vies. Er lijkt nog voegsel op te zitten, hier en daar wat stuc? Ofzo en verder kom ik daar iedere dag binnen met mn paardenstront schoenen of rommel van de tuin.

Zelfs als ik hem net gedweild heb ziet het er nog vies uit. Heeft iemand een geweldige tip? Is er een apparaat dat ik kan huren? We hebben wel een stoom apparaat voor interieur dingen, zou dat misschien werken? Of een of ander HG spulletje.

Als het al sinds hij gelegd is is, zou het inderdaad cementsluier kunnen zijn en dat krijg je niet “zomaar” weg. Volgens mij zou dat wel weg moeten gaan met een sopje van(schoonmaak?)azijn en water of met speciale cementsluierverwijderaar (vast ook van HG). Wat voor tegels zijn het? Natuursteen etc moet je niet met azijn doen geloof ik

@Karl_Lagerfeld Voor natuursteen kan je groene zeep gebruiken, en dan met een borstel schuren.

ik geloof dat groene zeep niet echt werkt tegen cementsluier toch?

Geen idee eigenlijk…

Vanish oxy action heeft gele vlekjes achtergelaten op mn favoriete vintage top :sob: iemand tips met wat helpt? Heb m nu al nog een x in de machine gedaan zonder andere middelen.

Ik lees de berichten hierboven over cementsluier nu net, ik heb daar zelf ook last van in de badkamer en herken de beschrijving dat het altijd vies lijkt. Ik ben wel benieuwd naar tips uit eigen ervaring. Azijn en water kan ik alvast proberen

1 like

Pas op met azijn op je voegen. Azijn vreet je voegen weg helaas

1 like

Scrubdaddy en pinkstuff heeft hier het meeste geholpen! En gewoon heel vaak dweilen. Had in het begin een stoomreiniger en dat leek ook wel te helpen, maar heb wel 20 keer gedweild denk ik.

Oh dan toch geen azijn! Thanks

@Spaarlamp Na 3x stoomreiniger wordt het hier nog niet minder. Bij jou werkt dweilen wel? Of bedoel je dat het gewoon met de tijd ging slijten?

Het is het restant van je voegsel dat nog op je stenen zit, dus alles wat de sluier van je stenen haalt, kan in theorie ook je voegen weg vreten.

2 likes

Oh snap, cementsluier = voegsel? Dus dan juist wél azijn? Haha

Dat zijn dat helaas bleekvlekken geworden. Ik heb ook meer kleding verpest dan gered met Vanish poeder vrees ik. :skull:

Ik heb het eruit gekregen door hem direct toen ik het ontdekte nog een keer op 30 in machine te doen, toen waren de vlekjes flink verminderd. En erna nog een ronde met dit spul en nu is het weer helemaal wit!! God ben echt blij

1 like