Huishoudtopic #3

Wij hebben sinds kort een robot stofzuiger die ook dweilt. Ik was eerst sceptisch maar het is toch handig! Elke dag dat ding aan en het meeste is gedaan van de vloer beneden.

4 likes

Hebben jullie tips voor fijne kookpannen op een Bora kookplaat? Lees dat sommige pannen niet geschikt zijn voor koken op hoog vermogen en ook dat er speciale pannen voor kookplaat afzuiging zijn. Vraag me af of dat toegevoegde waarde heeft?

Wil nu graag investeren in een goede set, maar ook liever geen €500 uitgeven voor 4 pannen 🫣.

3 likes

Voor 300€ heb je ook wel een goede set al! Ik heb in december dezelfde zoektocht gehad en heb de Zwilling Simplify set gekocht. Ben tevreden. Dat merk heeft wel meer sets. Ducq, BK, en WMF hebben ook sets tussen de 2-300. Wat betreft downdraft begrijp ik de theorie, of het in de praktijk nou zo spannend is, geen idee. Wat ik vooral merk is dat mn pannen dikker zijn, beter opwarmen (geheel ipv delen) en langer warm blijven, tov de standaard ikea set. Naast de set gebruik ik Demeyere Resto koekenpannen en braadpannen van Le Creuset.

Wat je wel hoort is dat goedkope inductieplaten soms de betere pannen niet aan kunnen, maar dan heb je het wel over een demeyere resto 7 met een of ander c-merk. Dat heeft met de sterkte van de inductie/magneten te maken. Maar daar hoef je mi met een Bora vast niet bang voor te zijn.

1 like

Wat zou daar anders aan moeten zijn dan?

2 likes

Daar zit een gaatje aan de zijkant volgens mij, waardoor de lucht eerder naar beneden wordt gezogen ipv naar boven.

1 like

Ja ik heb dus een robotstofzuiger (met dweil ook) maar we hebben een nieuwe (giet)vloer laten leggen en ik heb dus laatst een filmpje gezien van iemand en diegene zijn robotstofzuiger had een mega kras gemaakt :smiling_face_with_tear:

En ik heb in ons vorige huis dus ook wel eens meegemaakt dat er toch een autootje ofzo onder vast zat. Dus nu durf ik niet.

Maar ik wil dus wel ook een steelstofzuiger kopen in de hoop dat ik die wel sneller erbij pak en ook voor de trappen.

2 likes

Oh ik wist helemaal niet dat dat bestond, lijkt me wel handig

2 likes

Ola, wie heeft er een aanrader voor een steelstofzuiger? Budget is maximaal €500, ik wil een goede, maar zeker niet per se een Dyson :sweat_smile:

heeft iemand dé tip om een pvc vloer echt goed schoon te krijgen? heb vorige week goed gedweild, en zelfs na 5x met schoon water bleef de dweil echt grijs/vies. dus elke keer uitgespoeld maar op een gegeven moment was ik er klaar mee. stoomreiniger mag niet ivm naden en lijm. dacht misschien kan ik een keer bij de gamma ofzo een schrobmachine huren voor een dagje, want wil het een keer echt goed schoon hebben (en niet m’n toch al kapotte schouder nog verder slopen door het hele huis 10x te moeten dweilen)

1 like

Waar dweil je mee? Als in, welk middel? Is het een speciale PVC reiniger? Na het leggen kan er wel eens een laag overheen zitten die je er eigenlijk alleen af krijgt met zo’n speciale pvc reiniger. De Gamma heeft er zo een, voor extra sterke reiniging.

1 like

gewone allesreiniger! wist niet eens dat er speciaal spul is voor pvc haha, ga ik daar eens naar kijken!

1 like

Allesreiniger laat een vet laagje achter op PVC, daarom wordt altijd een speciale PVC reiniger aangeraden. HG heeft er ook een, gewoon een zoeken die je makkelijk kunt krijgen!

2 likes

Ik heb er een van Samsung waar ik heel tevreden over ben. Is de jet 75e of zoiets. Deze vraag is een tijd terug ook gesteld dus je kan even terugzoeken.

4 likes

Ik heb Rowenta Force flex 12 en vind 'm top. Werkt goed tegen honden haren. En heb via stoffilters.nl oid wat extra filters besteld dus kan snel wisselen als het filter uitgespoeld moet worden.

2 likes

Hoeveel sop gebruik je? Allesreiniger is vettig dus je hebt echt maar een drupje nodig. En idealiter dweil je na zonder sop maar met gewoon water. Ik heb geen pvc dus de tip van een speciale reiniger zou ik vooral ook proberen maar vaak is een vieze vloer na schoonmaken door te veel / een opbouw van schoonmaakmiddel.

2 likes

Ik heb idd deze recent ook gekocht nav hier een collega die hem heeft. Het is een fijne stofzuiger, maar vind het wel minder goed dan de Dyson welke ik had.

@Nivealover en alle anderen met een steelstofzuiger: Waar laden jullie hem op? En hoe ziet dat eruit? Dat ‘laadstation’, is dat groot?

Van een Dyson is dat station ongeveer net zo groot als een A4, en dan hang je m met de achterkant daarin dus het steekt wel een stuk uit. Wij hebben een kast onder de trap waar die in hangt.

1 like

Ik heb het laadstation (nog) niet opgehangen. Ik kan bij m’n Dyson de batterij er gewoon uithalen en met een stekker opladen.

2 likes

Oh dat klinkt wel beter!
Ik heb niet echt een verborgen stroompunt waar die dan kan staan/opladen. Alleen een Dyson heeft niet echt mijn voorkeur… haha. Ik kijk nu naar eentje van Samsung

1 like