Huishoudtopic #2

De discussie wordt voortgezet vanaf Huishoudtopic (Deel 1) - #5496 door Spaarlamp.

Eerdere discussies:

3 likes

Jaa ik heb ook zoveel geleerd hier haha

3 likes

Heeft iemand ervaring met de Miele WSG 663 WCS TwinDos?

3 likes

@Junebug85 Je bericht over hoe je een tweepersoonsdekbed aan een toren hangt heb ik nu eindelijk zelf eens toegepast. Het is echt super handig! Of nou ja dat is het nadat ik je foto nogmaals er bij had gepakt want mijn eerste poging was echt totaal mislukt. Bedankt voor de tip!

3 likes

weet iemand of de hema vaak korting heeft op huishoudtextiel? Ik wil mijn lelijke gele vaatdoeken vervangen voor katoen vaatdoekjes, en ik gebruik er nogal veel! Nu is een euro per stuk ook weer niet zoveel, maar toch, als het binnenkort weer 2+1 gratis is…

1 like

Ze hebben wel een paar keer per jaar dat soort aanbiedingen op handdoeken en theedoeken. Het lijkt me haast dat de vaatdoekjes daar ook bij zitten

1 like

Ja hadden ze laatst nog 3+1 actie, maar soms ook dat je korting kunt inzetten op een product, of gebruik je punten als je Hema pas hebt? Heb laatst al mijn oude vieze thee- en handdoeken weggegaan en een paar nieuwe setjes gekocht.

4 likes

Haha nice :smiley: Ik dacht al huh waarom word ik in dit topic getagd :grin: Ik heb zelf ook geen droger meer inmiddels dus gebruik m’n eigen methode ook weer regelmatig!

2 likes

heb geen hema kaart helaas!

2 likes

Ik vind dat ze best wel vaak in de aanbieding zijn dus ik zou even wachten. Dat is wel de moeite vind ik.

2 likes

Nu het vaker vriest, ligt er 's ochtends water op de kozijnen van de ramen in de ruimtes waar geen verwarming aanstaat. Iemand een idee of dit te voorkomen is? Met vochtvreters oid?

Ik wil geen verwarming aanzetten in de ruimtes waar we weinig komen/ slapen. Ik neem het nu elke ochtend af met een theedoek, maar heb niet echt zin om dit maanden te doen :sob:

1 like

Weet je wat de luchtvochtigheid is? Want op zich is het een heel normaal fenomeen wat er gewoon bijhoort. Een raam is koud en ook bij een normale, goede luchtvochtigheid van 40-60% krijg je condensvorming. Bij ons is het slecht geventileerd en zitten we al snel aan de 92%, wij hebben een luchtontvochtiger staan die het terug brengt. Vooral omdat het voor mijn astma + allergie dan prettiger is.

Man man, net anderhalf!!! uur bezig geweest om de jaloezieën in de keuken schoon te maken. Lang leve dasty, ze waren zo vet en zo stoffig. Echt iets wat ik veel te weinig doe

2 likes

Dat zou een goed voornemen zijn, mezelf kennende doe ik dat 3 weken haha

1 like

Ik heb een biecht, ik heb al een jaar een hoogpolig tapijt die nog nooit schoongemaakt heb :grimacing:. Ik stofzuig hem wel eens maar omdat er zoveel pluizen uitkomen verstop ik daarmee m’n stofzuiger. Eigenlijk was het geen slimme aankoop maar wegdoen vind ik dan ook weer zonde :woman_shrugging:
Iemand tips voor het extreme pluizen&voor hoe je een tapijt schoonmaakt?

Ik krijg het gewoon niet weg. Iemand tips?

3 likes

Een rubberen borstel haalt heel veel pluizen en haren eruit, stofzuigen is inderdaad bijna niet te doen.

2 likes

Oh goed idee! Dank je wel :slight_smile:

1 like

Is dit geen cementsluier?
Schoonmaakazijn al geprobeerd?

3 likes

Nog nooit van gehoord… ik ga het gelijk googelen.