Huishoudtopic #1

Schoonmaakazijn? Ik heb dat een aantal keer gebruikt maar vrij snel afgespoeld. Zal het er eens een tijdje op laten zitten. :+1:

Gewone witte azijn, ik gebruik het ook als wasverzachter (extra pro tip haha). Maar ik denk dat schoonmaakazijn ook werkt.

Wij zijn kort geleden verhuisd en mijn vriend heeft de hele badkamer/keuken schoongemaakt met inderdaad (schoonmaak)azijn! De kranen heeft hij ingewikkeld met azijn doorweekt keukenpapier, dat een nacht laten zitten/tot het droog is en dan is de kalkaanslag vrijwel helemaal weg. Eventueel nog een keer herhalen. Bij ons ziet echt alles er weer uit alsof het net uit de winkel komt!

2 likes

Schoonmaakazijn moet je een tijd laten zitten, dan werkt het pas goed!

1 like

Werkt dat ook bij zwarte badkamertegels, denk je? Die zitten in mn huurhuis maar ik heb ze nog nooit echt kalkvrij gekregen.

1 like

Nestley_Toulhouse

marley

35m

Wauw, 4x per jaar? :mask: Ik schaamde mij al voor mijn om de twee weken verschonen uit luiheid om het elke week te doen. Kwam een keer ook bij een klasgenoot thuis bij wie ik het glas limonade niet eens kon opdrinken omdat het er zo viezig uitzag in huis. Sommige mensen zijn echt vies :disappointed_relieved: Even daargelaten dat sommigen door mentale toestanden zichzelf kunnen verwaarlozen. Maar als je niets mankeert en je poetst voor de lol niet, ben je gewoon nasty​:roll_eyes:

voor het geval dat iemand nog iets kwijt wil over vieze lakens, limonadebekeres of tapijten

1 like

Niet geschoten altijd mis! Kost ook vrijwel niks. Sommige tegels/voegen kunnen er alleen niet al te best tegen. (Zegt mijn moeder iig) Dus misschien eerst even een nachtje op 1 tegel oid proberen :stuck_out_tongue:?

Bij sommige wel, maar inderdaad wat @mikselke zegt. Eerst even testen. Ik heb er een aantal stenen compleet mee verpest. :thumbsdown:

Ik ga het eens voorzichtig op een tegeltje proberen :wink: @FrozenFlame @mikselke

Toevallig heb ik dit van de week getest en het werkte!

Had doeken gedrenkt in schoonmaakazijn en dat een tijd laten intrekken op de vloer. Vervolgens weggespoeld en gedroogd. De badkamer meurde intens maar de vloer was zwart :sunglasses:

Ik doe voor het randje onderaan de kraan, de kraan zelf en het randje van de gootsteen in het toilet ook altijd met schoonmaakazijn. Keukenrol drenken in azijn en dat eromheen wikkelen en op het putje leggen. Tijd laten intrekken en het glanst weer!

1 like

Dit is echt mijn lievelings manier van schoonmaken, kost echt 0 moeite en het wordt super schoon

Hoe lang laat je het ongeveer intrekken? 10 minuutjes, half uur, halve dag,…?

Het huis dat we gekocht hebben heeft een keuken met gaspitten. Nu ben ik gewend om op gas te koken en vind ik dat het fijnste, maar het is niet de toekomst en gas is natuurlijk duurder. Mijn vriend wil daarom inductie maar de plaat die wij willen is al €700 en de elektricien moet nog een aansluiting maken. Als we het doen moet het direct, anders kan ik mijn nieuwe pannen daar niet meer op gebruiken. We hebben al genoeg kosten en het gaat allemaal sneller dan we dachten dus nu wil hij het eventueel uitstellen naar volgend jaar. Maar dat vind ik dus zonde van die pannen. Wat zouden jullie doen? :sweat_smile:

Je hebt geen nieuwe pannen nodig hoor, zolang je pannen maar magnetisch zijn kun je ze na gas gewoon gebruiken op inductie.

Oh dat wist ik niet! Ik heb pannen uit die AH Villeroy & Boch actie dus zal eens kijken of ik dat nog kan achterhalen.

@Jolie
Ik zou het gelijk doen…

En het ligt eraan hoe lang je pannen gebruikt zijn op gas. Mijn kookpannen deden het wel gewoon, maar de koekenpannen heb ik moeten vervangen, ligt aan de bodem. Als die wat scheef is doen ze het niet goed. Ik heb 1,5 jaar op gas gekookt en daarna dus over

1 like

Hmm ja ik neig ook eerder naar direct. Maar het zijn de kosten die ons doen twijfelen + die pannen. Misschien moeten we dan ergens anders maar op bezuinigen :sweat_smile:

Als ik mij niet vergis zijn die pannen geschikt voor alle warmtebronnen inclusief inductie!

1 like

Mijn ah koekenpannen doen het gewoon op inductie na gas! Had wel voor de zekerheid mijn kookpannen vervangen.

1 like

Ja dat klopt! Alleen dacht ik altijd dat je pannen na gebruik op gas niet meer op inductie kon gebruiken ivm vervorming. Maar als dat kan zoals @Okapi ook zegt, dan scheelt het al.

1 like