Huishoudtopic #1

Jaaaa woww!! Gelijk geprobeerd, wat een wonder! Ik kreeg het met azijn etc niet meer schoon. We hebben nu een waterontharder maar ik had de douchewand nog niet schoon gemaakt sindsdien dus de vlekken zaten er nog op van voor de ontharder. Het is nu zo schoon! Thanks voor deze tip! :pray:t2: @FrozenFlame

1 like

Hoe maken jullie zo’n badkamer radiator makkelijk schoon, zo een waar je handdoeken op kunt hangen?

Vind het echt zo’n rotwerkje om dat met een doekje te doen, kan me niet voorstellen dat dat de enige optie is toch :tired_face:

Heb net de wc’s en de wastafels gedaan. Was er de laatste tijd een beetje laks in en was even los gegaan met de stoomreiniger en wc eend en omg wat een ranzige zooi kwam eruit. Krijg s avonds altijd zin om schoon te maken, maar mijn vriend wilt in bad, dus de rest van de badkamer ga ik morgen hopelijk doen.

2 likes

Is een stoomreiniger handig om je badkamer mee schoon te maken?
Ik haat de badkamer schoonmaken en heb nu bedacht dat ik een stoomreiniger nodig heb.
Hoe gebruik jij hem? En welke heb je? :eyes:

Ik zit al heel lang te kijken naar de stoomreiniger van Kärcher (SC2 of SC3)! Daarmee kun je ook de vloer “dweilen” en de ramen schoonmaken. Er zitten echt super veel opzetstukken bij, dus dan kun je heel veel met één apparaat. Nog steeds niet gekocht haha, maar misschien vind jij zoiets ook handig.

2 likes

Ik heb de Kärcher sc3 volgens mij. Kon het gisteren niet laten en heb gister nacht ook de douche en bad onder handen genomen. Straks alleen nog de vloer.

Je hebt hier inderdaad verschillende opzet stukken voor, waaronder een harde kleine straal die heel precies werkt. Die gebruik ik voor de plekken waar je normaal niet bij kan, zoals de randjes van waar de kraan tegen de wasbak aanzit, maar ook de spleet waar de wasbak tegen de muur aan zit. Heb het ook zeg maar bij de aanzet van de wc gedaan (wij hebben nog de orginele wc van 1980 ofzo), maar dat is echt zo ranzig dat ik elke keer weer bijna over mijn nek ga. Ook bij de binnenkant van de wc, dat randje waar je normaal wc eend tegen aan spuit heb ik met dat stukje gedaan, dan komen droge spetters zeg maar los. En het dingetje in bad, waar als je het bad te vol vult dat daar het water in wegloopt, blijft ook heel veel spul (denk zeep resten) in achter en spuit je er eigenlijk zo uit hiermee.

Dan heb je ook nog een iets groter opzetstuk met een borstel eraan, maar nog steeds vrij klein. Daar doe ik hardnekkige dingen mee, zoals de rand van het bad wat altijd een beetje geel wordt en schimmel gevoelig is. Maar ook de randjes van de douchebak en als er ergens kalk op de kraan zit. Heftige kalk gaat er niet in een keer af, maar na een paar keer wel icm veel anti kalk.

Heb ook de tegels in de douche gedaan, die waren vrij vies, ben eerst los gegaan met wc eend (danku forum voor de tip) en daarna met een grotere rechthoekige borstel met een doekje erop hier overheen gegaan en was echt zo verbaasd hoeveel troep ervan af kwam. Tussen de tegels zaten volgens mij best wat zeep resten en helaas ook wat schimmel en dat ging er echt allemaal zo makkelijk af. Alleen het doekje ging op een geven moment kapot, weet niet of het door de combi bleek en anti schimmel kwam dat het er doorheen beet, of dat de doekjes van Kärcher zo slecht zijn. Maar het was het wel waard.

De vloer doe ik normaal gewoon met de vloer kop, nadat ik heb gezogen/geswifferd. Heb de kiertjes van de tegels van de vloer ook weleens gedaan met de kleine rondje borstel en moet zeggen dat dat ook bijzonder goed ging.

7 likes

Oh mijn god ik ook nu.

1 like

Haha ja hij maakt je leven wel echt beter. Moet zeggen dat ik niet vaak schoonmaak, maar als ik het doe, doe ik het wel goed. En aangezien schoonmaken op mij neerkomt bij ons maak ik het me ook zo makkelijk mogelijk qua spullen.

3 likes

Ik ga hem meteen bestellen. :see_no_evil: De SC3 Premium. :drooling_face: Heb nog een cadeaubon liggen die voor iets duurs wilde besteden. Of een steelstofzuiger of iets anders, maar nu ik dit lees ben ik echt direct om. :flushed: Die stofzuiger kan nog wel wachten haha. Ik voel dat ik deze stoomreiniger meer nodig heb en ik kan niet wachten om álles ermee schoon te maken. :pray:

3 likes

Ik heb de karcher ook, maar nooit gebruikt voor de douche (behalve de normale dweil dan), maar thanks voor de tip ik ga dit ook proberen!

Haha mijn steelstofzuiger heeft denk ik wel een gedeelde eerste plaats met mijn stoomreiniger qua schoonmaak spullen. Maar heb deze ook pas na de stoomreiniger aangeschaft.

@Ishq veel plezier ermee haha!

1 like

Hebben jullie fotos van jullie keukenkastjes en -lades? Of handige tips om het goed in te richten?

Ik doe het met zo’n swiffer duster, werkt wel makkelijk vind ik

Er is een ‘show je voorraadkast’-topic met veel keukenkastjes en koelkastplaatjes erin.
Ik heb zelf alleen maar lades en niet per se superhandige tips, behalve voorraaddozen kopen die precies binnen je lades passen (zodat je geen loze ruimte boven/naast je dozen hebt) en losse prutjes in van die witte Ikea-bakken verdelen zodat niet alles door de lades heenschuift.
2 random foto’s van mijn keukenlades ter illustratie:

8 likes

Oh dat klinkt echt fantastisch allemaal :heart_eyes:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Dus je gebruikt ook schoonmaakmiddel icm je stoomreiniger?
En gebruik je je stoomreiniger ook nog voor andere dingen dan je badkamer?

Gebruik altijd wel iets icm met de stoomreiniger, behalve als ik de vloer doe. In de badkamer spray ik eerst alles onder met antikalk of bleek voordat ik los ga. Maar de vloer wissel ik af met gewone dweil (met alles reiniger) en de stoomreiniger zonder.

Moet zeggen dat de badkamer het grootste slachtoffer is omdat deze oud is en gewoon snel vies wordt. Heb de randjes van de vaatwasser ook een paar keer uitgespoten en dat was ook heel bevredigend. Maar de keuken is net 1 jaar oud ofzo dus die houd ik elke dag gewoon bij waardoor het niet nodig is om grof geschut te gebruiken.

1 like

Heeft iemand hier de tip om een houten vloer goed schoon te krijgen? Ik ben een beetje bang geworden van alle info over hoe slecht het dweilen van een houten vloer wel niet is. Heb een tijdje terug de vileda stoomreiniger gekocht en uiteraard pas achteraf gelezen dat 'ie niet geschikt is voor houten vloeren…

1 like

Ik dweil onze houten vloer met de Picobello vloerwisser van Leifheit, die wordt niet erg nat en dat gaat gewoon prima!

2 likes

Ik heb niet veel plankjes in mijn keukenkastjes dus vrij hoge ‘vakken’. Heb er daarom een aantal verdelers in om zo min mogelijk ruimte verloren te laten gaan:

Bordenrek rechts is Action en ding links IKEA:

En in de kastjes waar ik eten in bewaar heb ik deze, ook om twee niveaus te maken:

8 likes

Ooh waar is dat rekje rechts van? Ziet er goed uit!