Huishoudtopic #1

Ik vind hem echt zijn geld waard, ik heb er een van Philips. Heb ook een hele goede zware, deze gebruik ik eens per week, of eens per 2 weken. De steelstofzuiger gebruik ik bijna elke dag of vaker op een dag. Het is zo makkelijk om hem even erbij te pakken als er iets ligt. Na het koken doe ik vaak bv even daar het laminaat.

1 like

Als je nog een budget steel stofzuiger zoekt is dit echt een aanrader. We hebben hem al ruim 1 jaar en nog steeds is het de beste aankoop ooit
https://www.coolblue.nl/share-product/787349?utm_medium=ios-app&utm_source=referral&utm_campaign=product-share

1 like

Wow bedankt voor de tip, die is heel betaalbaar! En momenteel in actie… very tempting haha

Ik heb na wat positieve berichten hier de
Tri star SZ-1980.

Vind hem wel vrij lawaaiig, zeker in kleine ruimtes trekken mijn oren dat slecht. En je moet goed opletten dat je de filter vaak verschoont maar dat is weinig werk. Voor de prijs sowieso een dikke aanrader (85€ bij Bl okker toen)

1 like

Wow die prijs :star_struck: is hij zwaar?

Dat handgedeelte is niet superlicht, maar zou het ook niet echt zwaar noemen. Heb er geen last van

1 like

Wat voor vlekken zijn het? Wat ook kan helpen, indien het witte kledingstukken zijn is ze na het wassen ( of spoelen met soda oplossing vol in de zon te laten drogen. Maar ben bang dat als er al meerdere wasbeurt en overheen zijn gegaan dat niet dé oplossing is :frowning:

Hmm. Kerrie is echt vervelend! Succes!

1 like

Mijn kind heeft een paar maanden geleden kerrie gegeten bij opa en oma en inderdaad, kerrievlekken zijn lastig. Op haar kleding kleurde de vlek ook steeds roze (?) als ik er ossengalzeep op deed. De geelwortel in de kerrie reageert op de zeep en dan verandert het van kleur. Toch heb ik ze weggekregen.
Ossengal er op, goed inwrijven, laten inwerken, uitspoelen. Vervolgens deed ik vlekkenspray van Shout. In laten werken, uitspoelen. Dan weer ossengal. En dat heb ik een keer of 10 herhaald.
Groene Biotex wil ook nog weleens helpen, vers citroensap of afwasmiddel.

1 like

Ik heb deze gisteren besteld en net mijn kleed gestofzuigd, omggggg. Heb die donderdag nog heel grondig gezogen met de oude stofzuiger maar er kwam zo veel zand uit. Hij is nu aan het opladen en ga zo lekker boven zuigen, echt zin in haha.

1 like

Nice!
Ik vind stofzuigen nu ook echt geen vervelend klusje meer :sunglasses:

Deze vraag is vast vaker gesteld, maar hoe vaak verwisselen jullie de handdoeken in de keuken en badkamer (baddoek)?

Handdoeken in de keuken om de dag ongeveer (incl theedoek en vaatdoek - al moet dat laatste natuurlijk eigenlijk elke dag)

en handdoeken in de badkamer 1 keer per week

1 like

Handdoek om mee af te drogen in de badkamer na 2 of 3x douchen (hangt wel op de radiator te drogen)
Handdoek die naast de wasbak hangt 1x per week.

Handdoek&droogdoek keuken 2x per week
Vaatdoekje elke dag en soms om de dag.

Badkamer handdoeken na 2x gebruiken, gastendoekjes uit toilet en handdoeken en theedoek om de 2 dagen. Vaatdoek dagelijks

Douchematje 2x per week, douchegordijn 1x per week hoe doen andere dat met een douchegordijn?

Welke app gebruik je hiervoor? Ik zoek nog een goed systeem

Wat zijn jullie schoon qua badhanddoeken haha.

Ik gebruik mijn handdoeken vaak een halve week soms een hele haha. Douche elke dag, soms 2x per dag. De badmatten probeer ik eens per week in de was te doen.

Doeken in de keuken vervang ik elke dag of om de 2 dagen. Ligt eraan of ik ze veel gebruik. De doek om het aanrecht etc mee te doen vervang ik elke dag. Soms vergeet ik het en dan ruikt hij meteen mega zuur.

Vaatdoek 1x per dag
Thee en keukenhanddoek om de 2 dagen
Handdoek gebruik ik 2 keer
Heb geen badmat en ook geen gordijnen.
Beddengoed verschoon ik elke zondag. In mijn ideale wereld zou ik ook nog elke dag mijn kussensloop willen vervangen (heb echt een k*thuid) maar in de praktijk komt daar niks van terecht.

2 likes

Omg ik voel me vies haha (nee niet echt, ik zweer dat ik schoon ben en lekker ruik).
Handdoeken na 3-4x (soms langer als ik de tel kwijtraak of t vergeet), keukenspul 1x per week (max) en mn badmat 1x per half jaar ofzo (en dan voel ik me een zeer geslaagde volwassene omdat ik er uberhaupt aan denk om dat te doen)

9 likes