Als je t zo tegen elkaar uit zet wel, maar bij kopen los je natuurlijk elke maand een deel af. Misschien dat dat voor mensen t grote verschil maakt? Het idee is dan natuurlijk dat je dat geld er ook ooit weer uit haalt, dus is kopen op de lange lange termijn waarschijnlijk voordeliger. Nu, op de short-term, zeker niet als ik het zo zie, nee.
Mijn moeder zei ook of ik niet liever een huis ergens wilde huren dan, als de prijzen allemaal zo absurd zijn. Helaas kost een fijn huurappartement/huis in mijn regio ook lachend 1500-1900 euro per maand, dus ik stop dat zelf dan veeeel liever in een hypotheek zodat ik tenminste iets aan het opbouwen ben.
On the other side moest ik ook even huilen net, kadastergegevens van een huis opgevraagd dat nu te koop staat voor 392000 en in 2012 nog 185000 euro kostte
Al denk ik wel dat het natuurlijk een heel groot deel inflatie is (naast de krapte op de markt uiteraard), want ons geld is ook gewoon minder waard, supermarkt is duurder, we zijn met zn allen wel meer gaan verdienen dan in '70 toen deze huizen gebouwd werden en ze nog te koop stonden voor f60.000