Opzich zegt dat niet zo veel toch?
Een vraagprijs zegt niets meer tegenwoordig.
Wij hebben ook heel veel overboden, maar achteraf bleek dat de vraagprijs expres lager gezet was, omdat het voor de vakantieperiode was, en ze veel kijkers wilden trekken.
Als je kijkt wat de eigenlijk vraagprijs had kunnen zijn valt dat overbieden wel weer mee.
Heel fijn advies in jullie geval! Lijkt me inderdaad veel beter om bij zoān onpraktisch huis van de koop af te zien in plaats van een oneindig verbouwtraject in te gaan en dat het huis dan nog niet volledig aan jullie wensen voldoet.
Lijkt me aan de andere kant ook lastig om de zoektocht nu weer op te moeten pakken met andere wensen/eisen. Hebben jullie de komende tijd nog bezichtigingen op de planning staan of is het nu weer wachten op nieuw aanbod?
Dat was de slimste optie inderdaad! Fijn zo.
Hier ook een ton overboden op een vraagprijs die belachelijk laag ingezet was. Indd: wat zegt een vraagprijs in deze tijd nog? Je vraagprijs zou de prijs moeten zijn waar je mee akkoord gaat en je naartoe onderhandelt. Dat is al lang niet meer zo.
Vriend van me heeft op de dag van de bezichting de makelaar gebeld met de mededeling: āik bied de vraagprijs. Daar moet je nu dan toch akkoord mee kunnen gaan, dit is wat je ervoor vraagtā
Hij heeft ook helemaal gelijk haha, maar het ging 'm niet worden
Dit geldt steeds meer als een soort van vanafprijs in deze markt. Zeker als het nog maar net te koop staat.
De vraagprijs is echt meer een soort maketingtool. Hoe meer mensen komen kijken en een bod uitbrengen, hoe beter.
Als er maar hoog geboden wordt maakt het misschien niet eens uit of veel of weinig mensen bieden. Vrienden verkochten laatst hun huis en er waren veel kijkers maar de makelaar had de indruk gewekt dat ze behoorlijk moesten overbieden waardoor uiteindelijk maar 2 mensen hebben geboden. Maar wel inderdaad behoorlijk over de vraagprijs.
Oeps haha, gelukkig hadden uiteindelijk dan nog 2 mensen geboden. Zou wat zijn als iedereen afschrikt.
Ik herken dat trouwens wel van mijn zoektocht. Bij veel okƩ huizen heb ik me al niet eens aangemeld voor de bezichtiging, omdat ik het niet zag zitten om nog eens flink over de vraagprijs van die woning heen te bieden en de verwachting in deze markt is dat dat toch wel gebeurt.
Nee met de V, maar het is dus blijkbaar een veelgebruikt excuus
Hoor het helaas ook veel in mijn omgeving zelfs als er meerdere uit dezelfde straat het aangeven. Wij hadden laatst vrienden waar letterlijk de helft na de sleutoverdracht eerst weer de tegels uit de badkamer sloopte en de indeling aanpasteā¦
Vind het echt zo belachelijk dat aannemers zo achterlijk om gaan met materialen en mensen dan zo dwingen tot dit soort acties.
Dat lijkt me nou precies niet de bedoeling van een inschrijving. Wat een naaistreek. Eerst iedereen opkloten met het feit dat je maar 1 kans hebt en iedereen wil het huis, blabla. En dan het hoogste bod als startbod van onderhandelingen zien? Kan echt niet
Haha ja dat is kansloos nu, dat kan niet meer!
Dat klinkt mij ook een beetje in de oren als een āde biedingen vielen een beetje tegenā verhaal. Ergens sneu. Ik zou vriendelijk bedanken. Kennelijk zijn jullie al de hoogste biedersā¦
Zoo echt niet kies zeg. Ik weet niet wat ik zelf zou doen maar snap dat het niet goed voelt; het is ook echt niet okƩ.
Hey je mag me dmāen! Mijn ouders hebben dit gedaan.
Ik heb er geen ervaring mee maar zou er echt niet in mee gaan. Dan hadden ze maar een hogere vraagprijs moeten vragen. Je hebt al flink overboden, klinkt als mensen die nooit tevreden zijn. Niet jullie probleem toch.
Maar ga je je trots niet aan de kant zetten voor je droomhuis? Is het zuur? Ja, maar het is niet dat de huizen voor het oprapen liggen. Ik zou boos zijn maar uiteindelijk wel in meegaan.
Helemaal eens met @JustinBieber als ik het huis zou willen zou ik er wss wel in meegaan (als je t kan betalen) al is het super kut