Wij weer op het wachtbankje van een nieuwbouwproject, vandaag uitslag. Hoe later het wordt, hoe minder hoop ik heb. Met klamme handjes de telefoon vast. En ongewenste mail checken op een afwijzing. De kans is maar zooooo klein, maar toch hoop houden 
Spannend! Laat je het weten hier?
Poeh wij net ook na veel wikken en wegen een bod uitgebracht! Er waren nog geen andere bieders en is zonder inschrijving, dus als ons bod mooi genoeg is voor de verkopers horen we misschien al snel wat! Zo spannend, heb er een beetje buikpijn van haha.
En?! champagne open mogen trekken?
Oeh zonder inschrijving. Spannend! Heel anders dan anders denk ik 
Haha ja maar ook irritant, geeeeen idee waar we aan toe zijn. Zal me ook niks verbazen als we morgen mail krijgen dat het tóch inschrijving wordt
en dan is ons bod al heel erg lang bekend en heb je natuurlijk meer ‘risico’ dat het bedrag wordt doorgespeeld en dat iemand anders er lekker 3000,- boven gaat zitten. Maargoed, het is negativity-city hier thuis ondertussen haha we proberen ons een beetje te behoeden voor teleurstelling 
Helaas, eerder m’n rouwkleding aan moeten trekken 
Nou gelukkig wel snel uitsluitsel, maar er zijn al twee hogere bieders dus wordt m niet met ons bod. Ik wordt echt GEK gewoon. Hoe gaat dit ooit lukken?! We zijn al ruim een ton omhoog gegaan in budget en zelfs dan komen we er niet met fors overbieden. De hele wereld is gek geworden.
Maar een ton omhoog gaan heeft in principe weinig zin als je dan ook naar iets duurdere huizen kijkt toch? Of is dat nu niet het geval ? Echt shit joh, gaan jullie nog omhoog of laten jullie het gaan?
Naja dezelfde huizen zijn gewoon duurder geworden dus zijn daar in meegegaan. Maar da’s dus ook al niet genoeg, dat bedoelde ik meer. En heb t gevoel dat meer mensen een prijsklasse zakken en dan meer overbieden, maar wij hebben niet mega veel eigen geld dus komen er daar niet eens meer tussen lijkt het. En kunnen wel qua hypotheeklast opzich omhoog (niet fijn, maar t kan wel) en hoopten dat er in een hoger prijssegment minder overboden zou worden maar niet dus…
Nee klopt, prijsklasse hoger maakt niet heel veel verschil. Waar wij zoeken ligt het overbieden wel iets lager maar nog steeds torenhoog. De markt is echt zwaar overspannen. En dan wetende dat het waarsch nog verder gaat stijgen is echt blowing my mind🤯
Ik heb weer eens gedoe met slechte communicatie met het verhuurbedrijf, waar ik gewoon geen telefoonnummer van heb. En dan ben ik dus echt klaar met huren en wil ik gewoon direct een koophuis. We hebben ook nog niks gehoord over het eventueel kopen van de huisbaas, dus gaan nu maar zelf op zoek naar een ander huis. Zo irritant allemaal.
Niet dat een koophuis nou zo ideaal is want dan moesten we zelf de nieuwe droger betalen 
Hahahah is die linkse gesigneerd of is dat gewoon onderdeel van het plaatje?
Nu iets op het oog in een stad die wat minder positief in het nieuws komt. De wijk zelf lijkt wel goed. Mooi en fijn huis ook, binnen het budget. Ik kwam super enthousiast terug van de bezichtiging. Maar ja, als je andere fora doorspit (over de stad zelf dus), dan schrik je wel…
Heb overigens in ‘slechte’ wijken gewoond (huur) en dat viel overdag wel mee. En dit is niet eens in een slechte wijk. Maar toch… Met kopen vind ik dit veel spannender 
Voor mij wel een beetje, maar voor mijn vriend minder… Ik stond er eerst niet zo bij stil, omdat ik echt voor de wijk was gevallen (nieuw stukje). En de ligging qua natuur en ov. De wijkmeldingen zijn ook wel goed zie ik… Ik denk dat we toch wel een bod zullen uitbrengen.
Hmm, ik denk dat ik het meer zou laten afhangen van de wijk. Ik heb zelf in een minder goede wijk gewoond qua huur - vond ik geen probleem - maar met kopen wilde ik perse een goede wijk. Liever kleiner huis en betere wijk dan andersom (in de stad waar ik woon scheelt het echt enorm qua geld, 2 straten verder en hup 50.000 meer). Was voor mij belangrijk omdat ik in het huis langer wilde blijven wonen, gezin zou willen etc. Als je een goed gevoel hebt bij de wijk, mensen kent/spreekt die er wonen en er vaker doorheen bent gegaan dan zou ik het doen!
Slim om er dan even onderzoek naar te doen ja.
Ik woon zelf in een iets mindere buurt (is van oorsprong sociale huur, nu koop), en ik heb voordat ik een bod uitbracht ook een onderzoekje gedaan. Ik heb toen bij een paar buren aangebeld en gevraagd hoe het is om daar te wonen, en de mensen waren allemaal heel positief en vriendelijk en dat heeft me over de streep getrokken. En ik ben hier nu ook helemaal tevreden!
Waar zit je dan ook echt met die reistijden?!
OMG lekker de hele winter in de kou. Die tenten zijn nu al te koud s nachts zonder kachel.