Huizen/woningmarkttopic #2

Nu iets op het oog in een stad die wat minder positief in het nieuws komt. De wijk zelf lijkt wel goed. Mooi en fijn huis ook, binnen het budget. Ik kwam super enthousiast terug van de bezichtiging. Maar ja, als je andere fora doorspit (over de stad zelf dus), dan schrik je wel…

Heb overigens in ‘slechte’ wijken gewoond (huur) en dat viel overdag wel mee. En dit is niet eens in een slechte wijk. Maar toch… Met kopen vind ik dit veel spannender :exploding_head:

1 like

Voor mij wel een beetje, maar voor mijn vriend minder… Ik stond er eerst niet zo bij stil, omdat ik echt voor de wijk was gevallen (nieuw stukje). En de ligging qua natuur en ov. De wijkmeldingen zijn ook wel goed zie ik… Ik denk dat we toch wel een bod zullen uitbrengen.

1 like

Hmm, ik denk dat ik het meer zou laten afhangen van de wijk. Ik heb zelf in een minder goede wijk gewoond qua huur - vond ik geen probleem - maar met kopen wilde ik perse een goede wijk. Liever kleiner huis en betere wijk dan andersom (in de stad waar ik woon scheelt het echt enorm qua geld, 2 straten verder en hup 50.000 meer). Was voor mij belangrijk omdat ik in het huis langer wilde blijven wonen, gezin zou willen etc. Als je een goed gevoel hebt bij de wijk, mensen kent/spreekt die er wonen en er vaker doorheen bent gegaan dan zou ik het doen!

2 likes

Slim om er dan even onderzoek naar te doen ja.

Ik woon zelf in een iets mindere buurt (is van oorsprong sociale huur, nu koop), en ik heb voordat ik een bod uitbracht ook een onderzoekje gedaan. Ik heb toen bij een paar buren aangebeld en gevraagd hoe het is om daar te wonen, en de mensen waren allemaal heel positief en vriendelijk en dat heeft me over de streep getrokken. En ik ben hier nu ook helemaal tevreden!

3 likes

Iemand nog op zoek naar een huis? Voor maar 1750 per maand kan je in deze tent wonen. Lovely!

5 likes

Waar zit je dan ook echt met die reistijden?!

1 like

OMG lekker de hele winter in de kou. Die tenten zijn nu al te koud s nachts zonder kachel.

Ja… Nijkerk ofzo? :thinking:

Dit is een grap toch?

Dit gaat niemand toch huren, tenzij je elke morgen wakker wordt door een kudde zebra’s die langs komt denderen.

Edit: als ik die foto’s door Google lens haal, krijg ik allemaal verschillende advertenties van tenten op vakantieparken, vraag me af of dit wel echt is :thinking:

1 like

Kan best echt zijn hoor, deze tenten verhuur je vanaf september amper meer omdat het weer over het algemeen te koud is. Gewoon een parkeigenaar die kansen zag nu het seizoen voorbij is.

Ik was ook al aan het denken waar het kon zijn, het is een tent van Outstanding in Renswoude maar als ik tussen hun klanten kijk kom ik er niet helemaal uit waar het kan zijn.

Ik denk dat je onderschat hoe desperate mensen zijn. Gescheiden mensen bijv. huren al jaren aftanse huisjes op campings voor 2000 euro per twee weken.

1 like

De huidige woningmarkt is er echt heel erg aan toe. Vooral mensen met weinig inkomen / mogelijkheid om er veel tijd aan te besteden zijn de pineut. Er zijn ook best veel mensen die bijv. In een sta(caravan) verblijven voor jaren met een kantoorbaan. Of na een scheiding als dertiger op zolder wonen bij familie.

1 like

WE HEBBEN HET!!!

87 likes

Gefeliciteerd! Lekker begin van je weekend :tada:

1 like

Gefeliciteerd!!

1 like

Yesss wat fijn!!

1 like

Wij hadden deze constructie ook met mijn ouders bedacht alleen waren wij dan verkopende partij geweest. Ik heb 2 makelaars ingeschakeld en laten taxeren en dat met mijn ouders besproken. Ze kwamen beide erop uit dat hij wel voor 325 zou gaan waarschijnlijk en dat is ook waar de andere appartementen coor gaan in dit complex. Mijn ouders konden dat alleen niet lenen en dus hebben we besloten een prijsafspraak van 310. Liepen we dus wel wat geld mis maar was wel hun laatste kans op een huis. Ondertussen hebben ze zelf gelukkig iets gevonden dus hoeft deze constructie niet meer. Maar ik zou dus vooral makelaars inschakelen en info inwinnen en dan kijken hoe je het beide naar de zin zou kunnen maken.

3 likes

Wij hebben dit naar het ouderlijk huis van mijn man + de bedrijfsloods en grond die erbij zit van mijn schoonouders gekocht. Het geheel is getaxeerd door een makelaar die ervaring heeft met dit soort percelen en wij hebben de taxatiewaarde betaald. Voor ons een gouden kans, want voor zo’n bedrag koop je in de huidige markt iets kleiners. Het is ook een ouder huis en heel ander huis dan ons vorige huis en was totaal niet onze stijl. Maar we hebben flink verbouwd (aanbouw, nieuwe vloeren boven en beneden, nieuwe keuken en verven erc) en het voelt nu echt als ons eigen huis. We hebben veel van de overwaarde van ons oude huis daarin kunnen steken.

Schoonouders hadden het op de vrije markt voor meer kunnen verkopen, maar hebben niet het idee dat ze geld mis hebben gelopen; ze gunden het ons heel erg en het heeft hun ook een voordeel opgeleverd als in geen makelaars kosten en omdat het een bedrijfswoning is met bedrijfsperceel is het minder gewild / financiering lastiger rond te krijgen dus niet zoals een gemiddeld woonhuis binnen een paar weken met wen hoop overbieden verkocht. Plus zij hebben er eind maart tm juli zo goed als gratis gewoond (alleen gwl+internet+inboedel betaalden ze vanaf toen nog), omdat wij het toen al hebben gekocht. Ik denk dat je het vanuit je ouders ook kan zien als jullie op weg helpen. Sommige ouders schenken hun kind 50k voor de aankoop van een huis, andere ouders verkopen hun huis aan hun kind voor minder dan dat ze er op de vrije markt voor zouden krijgen :wink: je mag het trouwens zelfs onder de taxatiewaarde kopen, maar dat wordt dan wel gezien als schenken en als dat boven het vrije schenkingsbedrag voor een huis uitkomt betaal je daar belasting over. En zitten wellicht nog wat andere haken en ogen aan, maar die weet ik niet want was bij ons geen sprake van.

Oke lang verhaal kort, hoe wij het hebben gedaan;

  1. Makelaar heeft het getaxeerd
  2. Notaris waar de overdracht plaatsvond heeft ook een koopakte opgesteld, wij hebben de taxatiewaarde betaald
2 likes

Woooow wat goed zeg! Gefeliciteerd :partying_face: en vlak bij het strand klinkt helemaaaal niet slecht!

1 like