Huizen/woningmarkttopic #2

De schaamte voorbij hoor, al die uitspraken. Wat moet je een gigantische zak stront zijn om dat je bek uit te persen.

Ook benieuwd wat hun eigen woonsituatie is.

4 likes

Ja! Dit precies, zei ik ook gelijk tegen de makelaar van waarom gaan ze als ze zo hoogopgeleid zijn niet even zelf op onderzoek online? En ga even in de buurt paar keer rondje lopen en rondkijken? Vind het zo raar en ongepast. Ze hebben vier kinderen en denk ook echt niet dat ze een beter huis kunnen krijgen voor het geld. En wss zijn ze zelf dus echt lawaai buren :upside_down_face:

@Feather volgens mij was dat een reactie op iemand anders van @Twonights maar het is ook wel van toepassing op deze mensen denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Haha zo sorry hoor, lange week. Ik kan niet meer lezen. Maar dan namens mij die reactie :joy:

3 likes

Wow stel je voor dat je buren niet hooggeleid zijn.

6 likes

En mijn hoogopgeleide overburen veroorzaken het grootste overlast in deze buurt.

6 likes

Klopt wat je zegt, mag idd niet.

1 like

Haha ja als je leest hoeveel overlast het gemiddelde studentenhuis geeft zegt dat al genoeg :sweat_smile:

Ja, tenzij het om een kamer (niet-zelfstandige woonruimte) gaat of als in je contract kale huur en servicekosten niet zijn gesplitst.

Volgens mij niet aangezien het nu wettelijk is vastgelegd dat de huurprijzen zijn bevroren.

Je kunt even checken bij de woonbond of een andere huurdersorganisatie

Dat van het CPI staat toch in elk contract. Het staat ook in het contract van mijn studentenstudio en we hebben gewoon een mail gekregen dat de huut niet verhoogd zou worden als je al een lopend contract hebt.

1 like

Zou dit even doornemen Wat is de maximale huurverhoging in 2021? | Rijksoverheid.nl

Er gelden zoveel regels die je in samenhang moet kunnen lezen, zou het juridisch loket inschakelen. Die komen daar ongetwijfeld sneller uit.

1 like

Maar hoe dan? Wat doet die van werk?

Ja hoe dan? Wij kunnen met 2 prima salarissen ook niet zoveel krijgen.

Haha wtf ik denk dat het merendeel van de Nederlanders niet eens 2000 per maand netto salaris krijgt

10 likes

Meer dan 9000 bruto samen per maand verdienen + 2 schenkingen + eventuele overwaarde en/of zelf heel veel in kunnen leggen (Als je 2000 per maand zegt te kunnen sparen, heb je na een jaar al een aardig bedrag bij elkaar) + geen andere schulden. Dan zit je sowieso op ca 8 ton.

1 like

Oh ja best makkelijk eigenlijk

16 likes

Haha, dat bedoelde ik natuurlijk niet!

1 like

Nou ja als je 2000 euro kan sparen naast je bestaande woonlasten is dit wss peanuts. Maar ja, zelfs al zouden we samen 140000 verdienen in het jaar dan zou ik dit niet willen betalen.

2 likes

Ik zie dit in mijn omgeving niet eerlijk gezegd.

6 likes

Niet zozeer heel dure huizen ( a la 8 ton) maar wel helemaal aan de bovenkant van hun max hypotheek, en dan al weinig spaargeld hadden. Ik zou het zelf ook niet gedaan hebben, maar het lijkt soms de enige optie om in bepaalde steden nog aan een dak boven je hoofd te komen. Hun huren lagen hoger dan wat ze nu aan hypotheek betalen.

Wij maken na de aankoop en verbouwing van ons huis wel bepaalde financiele keuzes in andere dingen die we zonder dit huis niet hadden gemaakt. Komt ook omdat we de tijd nodig hebben om te klussen maar het meeste geld gaat nu gewoon naar het verbouwen en inrichten etc van het huis. Lijkt me heel normaal, eigenlijk.

3 likes