Ja misschien heb je gelijk, ik heb eigenlijk geen idee wat veel is en wat weinig! Goed om jouw ervaring te horen. We wachten af, vind het best spannend!
Bij ons waren er ook iets van 15 bezichtingen gepland en hebben 7 of 8 biedingen gehad geloof ik! De agenda vd makelaar zit ook een keer vol natuurlijk en was zelf ook wel blij dat het maar 3 dagdelen waren qua steeds weer opruimen etc.
Er was trouwens meer interesse, dus ze hadden een reservelijst. Als we hadden gewild had hij die ook allemaal rondgeleid, maar er zat echt een superbod tussen.
Snap ik! Je kan het natuurlijk maar 1x doen en dat wil je zo goed mogelijk doen! Komt goed
Ik denk eerder dat dit een teken van pieken dan van instorten is. Dat de hoeveelheid kopers die het kan betalen steeds een beetje minder wordt. Denk dat 16 bezichtigingen een prima aantal is hoor. Succes met de verkoop!
Thanks allemaal! Ben een beetje gerustgesteld! In mijn hoofd ging het van: maar wat nou als geen van die 16 biedt … haha.
Ik denk dat je je als verkopende partij in deze huizenmarkt weinig druk hoeft te maken!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zie hier in de buurt de laatste tijd best veel prijswijzigingen van huizen die dan toch te lang te koop staan (en dus te hoog geprijsd, wel hogere segment). En die dan voor 20/30 duizend minder te koop aan worden geboden.
En ik hoorde laatst ook van iemand die zijn huis te koop had (nieuwbouw en nog super netjes, goede buurt, gewoon een af huis, wel in een dorp), dat er maar twee biedingen waren binnen gekomen
Maar goed geen randstad hier! En miss eerder een teken van een piek die bereikt is inderdaad.
Ik zou je er niet te druk om maken! Dat loopt wel los, maar ik begrijp je spanning.
Wij hebben morgen 12 bezichtigingen gepland staan (geen randstad), maar he als 2/3 personen geïnteresseerd zijn en een goed bod uitbrengen is dat al meer dan voldoende. Maar dat moet ik ook vaak tegen mijzelf zeggen haha (voor ons is er wel een lichte tijdsdruk)
Misschien plant de makelaar er ook gewoon ‘maar’ 16 in zodat het minder werk is. Er kunnen misschien wel 40 bezichtigingen ingepland worden, maar dat levert dan misschien alleen extra werk op en geen hoger bod? Blijft toch spannend als het om je eigen huis gaat. Succes!
Wij hadden ook ongeveer dat aantal bezichtigingen en uiteindelijk 3 serieuze biedingen, maar je kan je huis ook maar 1x verkopen dus ik zou me er niet te druk om maken! Zeker in deze tijd krijg je je huis makkelijk verkocht als er geen gekke dingen mee aan de hand zijn succes!
Als je huis niet te hoog is geprijsd en er idd geen gekke dingen zijn lijkt dat me echt geen probleem hoor.
Ik heb m’n huis laatst ook verkocht, vond het ook super spannend want hoger segment en is dat ook zo populair etc? Maar dat was met 12 bezichtigingen oid en 4 goede biedingen snel weg. Succes!
Precies dit hadden wij ook! De makelaar had wel een reserve lijst maar zei ook dat de mensen die het eerst reageren vaak het meest serieus en enthousiast zijn. Je kunt het maar 1x verkopen inderdaad en het is niet gezegd dat je met veel bezichtigingen een hoger bod krijgt. Komt echt goed @Lady_Mary. Wel gek als het om je eigen huis gaat hè? Ik werd ineens heel onzeker maar het komt echt goed.
Maar zetten die mensen niet gewoon te hoog in? Toen wij ons huis gingen verkopen kwam vlak daarvoor een huis om de hoek te koop voor 25k meer dan onze vraagprijs. Ook een 2kapper, net als wij hoek vd straat dus maar aan 1 kant buren en zelfde wijk en bouwjaar. Alleen net iets kleiner en projectbouw en veel meer standaard/minder netjes afgewerkt dan onze woning. Wij belden natuurlijk meteen de makelaar en die zei zij hebben het te duur in de markt gezet (hadden een internet makelaar en deden de bezichtigingen zelf). En inderdaad, wij hadden ons huis snel verkocht voor meer dan hun vraagprijs. Dat andere huis ging van Funda af, kwam er voor 30k minder weer op (dit keer wel via een makelaar) en is uiteindelijk nog voor 5k minder verkocht. Gewoon te hoog ingezet dus, want dat was het niet waard. En dan kan het ook afschrikken als je het gevoel hebt ook nog te moeten overbieden om er tussen te komen zeg maar.
Zie dat nu ook bij vrienden, we zijn natuurlijk een half jaar verder, maar hun echte starterswoning staat nu te koop voor het bedrag waar onze 2 kapper te koop voor stond. Drie weken later pas 4 bezichtigingen en 0 biedingen. Voor een starterswoning is het bedrag gewoon te hoog, dat krijgen weinig starters rond en voor mensen die geen starter zijn is de woning vaak te klein (bv maar 2 slaapkamers).
Bij ons waren er ook 18 bezichtigingen waarvan 10 biedingen. Ligt er ook een beetje aan hoe serieus ze zijn. Bij ons waren de bezichtigingen al vol met mensen uit het eigen netwerk van de makelaar, al voordat het op funda stond, en die dus ook allemaal ons huis als zoekopdracht hadden. Die waren dus allemaal zeer serieus.
Adressen delen via PM ? ben verder totaal niet nieuwsgierig haha
Ja ik moest dat ook altijd doen van de makelaar. Vond het vreselijk, maar toen ik me er eenmaal overheen had gezet dacht ik ook fuck it ik ga die woning gewoon helemaal de hemel in prijzen. Ik stelde me daarom wel voor van hoi zo oud en ik woon nu hier, maar schreef verder niet echt over wat voor werk ik deed bv. Ik slijmde vooral heel veel over hoe geweldige indruk het huis heeft gemaakt (de ruimte, hoe licht het was, de mooie afwerking, eerste huis waar ik zo’n positief gevoel aan heb overgehouden blabla). Daarna vertelde ik over waarom ik in dat huis wilde wonen (toe aan een volgende stap, een geweldige tuin die ik nu niet heb, meer ruimte voor thuiswerken en hobby’s etc) en in die buurt wilde wonen (rustig maar dicht bij de stad waar ik zo graag ben, vrienden die er ook zijn gaan wonen). 90% van de brief was meestal overigens niet waar, maar ik wilde gewoon dat als ze de brief zouden lezen er uit zou blijken hoe enthousiast ik was en hoeveel zorg ik zou dragen voor de woning. Ik kan me er overigens niets bij voorstellen zo’n brief echt iets zou helpen, maar we kwamen er niet onderuit zei onze makelaar.
Moet je in de kelder douchen? 🥲
Ooh dat is mooi, zou er willen wonen.
Heb je interesse?
Wij zijn zelfs nog verder gegaan, wij hebben de dag voor bezichtiging aangebeld om iets langs te brengen.
Ik moest enorm over mijn gene heenstappen, maar voor ons was het dit huis of nooit meer zo’n ongeveer.
Maar we hadden daarom wel de gunfactor en het klikte eigenijk heel goed met de eigenaren haha.
Ze zaten bij het openen van de biedingen echt op ons bod te wachten…
Mijn zus heeft ook nog een kaartje in de bus gedaan vlak voor het bieden. Heeft ook serieus geholpen.
Zag vandaag toevallig deze…
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/huis-42430025-larikslaan-136/
435.000 en je moet álles nog opknappen…