Als op dit moment verkopende partij zijnde denk ik dat het heeel erg aan de verkoper ligt. Is ook nog wel afhankelijk van de buurt denk ik. Vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik heb er zelf helemaal niets mee bijv, ook al zou je een superleuk persoon zijn!
Dit zou voor mij dus echt oprecht als verkoper averechts werken. Als iemand gaat aanbellen dan zou ik er dus echt meteen klaar mee zijn haha.
De overige inrichting (o.a. keuken, sanitair en technische installaties) is eenvoudig. In de woning zijn de originele deuren inclusief deurbeslag nog aanwezig, alsmede divers origineel tegelwerk.
De inrichting is eenvoudig
Kleine sidenote -weg-
Maar wilde dat er niet gelijk bij zetten vanwege herkenbaarheid.
Het zal zeker averechts werken als alle 30 kijkers hetzelfde hadden gedaan ja
Ik zou het oprecht van niemand kunnen waarderen dat ze aanbellen op mijn prive adress om iets langs te brengen omdat ze interesse hebben. Het feit dat het op funda staat geeft niet het recht om dan zomaar aan de deur te staan in mijn mening haha. Maar wel heel erg fijn dat het goed voor jullie heeft uitgepakt
Toen mijn appartement te koop stond, 3 jaar geleden, had ik al 20 bezichtigen gepland staan dus hadden we de lijst âgeslotenâ. Het werd gewoon teveel. Stond er ineens een man aan de deur, die echt geĂŻnteresseerd was en niet meer mocht bezichtigen van de makelaar. Of ie even binnen mocht kijken⊠Was ie nog boos ook dat ik dat niet wilde
Maar hoe weet je dit dan? Dan had de makelaar toch kunnen sturen om een en bod te doen?
Waaaauw belachelijk die prijs. Moet wel zeggen dat het wel echt een gewilde wijk is en het huis een gunstige locatie heeft. Het is denk ik zo weg is. Wat ik eigenlijk echt belachelijk zou vinden voor de prijs en de oppervlakte.
Bedankt allemaal voor de reacties, het blijft spannend. Vooral omdat we zelf ook echt heel erg veel overboden hebben op ons nieuwe huis, blijft het best spannend.
Wow, dat is wel even slikken dan! Onze verkoopmakelaar zei inderdaad dat veel mensen moedeloos worden, denken dat het toch niet lukt en daardoor minder animo is. Hoe gaat de tweede ronde eruit zien dan?
Merk dat ik de verkoopstrategie van onze makelaar echt spannend vind. Ze adviseert het liefst laag op funda, maar het âlaagâ bedrag ligt 70.000 euro onder wat momenteel transactieprijzen zijn in deze wijk. Denk dan gelijk: straks treffen wij ineens de kopers die niet fors willen overbieden. Zou eigenlijk veel liever zeggen: voor bedrag x mag je het hebben en dan verkopen aan de eerste die ja zegt.
Ik snap deze strategie ook niet echt. Ik denk dat het voor mensen gevoelsmatig heel erg is om 70.000 over te bieden ten opzichte van de vraagprijs, terwijl het uiteindelijke bedrag niet extreem hoog is.
Kun je wel zeggen dat je het liever voor de marktwaarde of iets eronder erop zet?
Ik heb er nog niet nadrukkelijk naar gevraagd moet ik eerlijk toegeven. Merkte vannacht ineens dat ik erom ging liggen malen, maar wat ze uitlegde is dat als dit soort appartementen (je weet waar ik woon:p) voor richting de marktwaarde de markt op gaan het animo behoorlijk af zwakt. Dus het kan wel, maar het is ook weet een risico en we willen wel weer graag in de eerste bezichtigingsdagen een deal hebben (kunnen als alles goed loopt dan ook snel opleveren). Ga haar er denk ik straks toch nog even over bellen.
Ja ik zou er nog eens over bellen. Je moet je er wel goed bij voelen.
Ergens snap ik het wel hoor, maar wat wij gekocht hebben stond ook best hoog in de markt (is maar 10.000 hoger dan vraagprijs getaxeerd) en er was toch wel animo voor. Ik weet niet hoe ver wij van het volgende bod zaten, maar ik mag hopen geen tienduizenden euroâs.
Wordt jullie huis verkocht op inschrijving of kunnen jullie ook nog onderhandelen? 70K lager klinkt wel echt laag, zou dat als koper dan ook heel spannend vinden met hypotheek (terwijl een taxateur ook kijkt naar de waarde van de huizen in dezelfde wijk). Ik kan me wel goed voorstellen dat je door het iets lager aan te bieden meer potentiele kijkers trekt, en daarmee meer keuze hebt uit biedingen. Gewoon even achteraan bellen, jij moet je er ook prettig bij voelen!
Vind 70 ook heel veel klinken, maar in mijn stad (ut.) is het in mijn omgeving bijna standaard nu om een ton (echt ongelofelijk) te overbieden, misschien dat je makelaar daar ook vanuit gaat? En veel potentiële kopers ook? Zou aan haar voorleggen of je niet ergens in het midden kan zitten! Blijft jullie keuze uiteindelijk he, niet die van de makelaar, dat is maar een advies!
Ja ik ga er toch even achterna. Moet wel zeggen dat bijna alle appartementen hier zo verkocht worden dus het werkt blijkbaar wel. Maar voel me er niet senang bij. Volgens mij verkopen we op inschrijving, maar dat weet ik ook niet zeker. Kan ik dat er direct bij vragen:p
@horselady dit is ook in ut inderdaad. Dus ik snap de strategie inderdaad wel. Kan niet zo lekker met de onzekerheid dealen.
Snap ik heel goed, had ik ook bij onze verkoop. Wij hebben toen de prijs iets verhoogd en had geen effect verder op aantal bezichtigingen (zat gewoon vol). Dus zou je gevoel volgen!
Maar er is wel een verschil tussen transactieprijs en vraagprijs. Waar ik woon is 60/70 duizend overbieden eigenlijk wel de norm. Dan zou je dus op de transactieprijs uitkomen.
Heb je met meerdere makelaars om de tafel gezeten? Merk dat er ook veel verschil is tussen de makelaars.
Ja ik denk ook dat het probleem meer bij mij ligt hoor. Ik vind het gewoon eng om te vertrouwen op de gekte in deze markt en kies veel liever voor minder winst (dat is dan alsnog erg veel) en zekerheid. Hebben met meerdere makelaars gezeten, maar dat is al vrij lang geleden (we hoopten ooit binnen enkele maanden iets leuks te vinden en zijn nu we eindelijk iets hebben ruim een jaar verder). Dus geen idee wat de anderen doen.
Is jullie huis al âaangemeld?â anders kun je een andere makelaar bellen of ze even rondje willen komen doen bij jullie thuis en kunnen aangeven voor hoeveel het huis in de markt gezet zou kunnen worden.