Ik lees al een tijdje mee, maar voor ons is het nu ook zover. En nu het zover is, merk ik dat ik niet blij ben en alleen maar paniekerig ben.
Wij hebben een bod gedaan van 411k op een woning in de stad waar we willen wonen. Vraagprijs was 350k. Prima buurt, grote tussenwoning(133m2 en 170m2 perceel). Niet ons droomhuis, maar voldoende voor groei en maandlasten prima te dragen (we lenen ongeveer 2/3 van onze max). Taxatie is deze week en tekenen is donderdag.
Toch kan ik het gevoel niet van me afschudden dat we 75k tot 100k teveel betalen voor dit huis. Een vriend van ons heeft eind 2017 hetzelfde huis (met iets kleiner perceel) voor 250k gekocht. Nu weet ik heus dat de tijden anders zijn, maar dat is een bizar verschil en ik ben dus doodsbang dat we nu op de absolute top kopen, de prijzen gaan dalen (want dit kan toch niet houdbaar zijn!) En dat we dus over 5 jaar ofzo al 100k onder water staan.
Herkennen jullie dit gevoel en hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Is mijn angst terecht?
Maar je leert het vanzelf en vind dat zelf ook echt mega leuk om mee bezig te zijn! Helpt ons ook heel erg om eens per week een lijstje te maken samen om een klus echt stap voor stap uit te denken en dan in te plannen over de week heen.