WE HEBBEN HET APPARTEMENT 
+1. Ik lees echt allemaal rode vlaggen en tenzij je woning voor veel meer te koop staat da soortgelijke/vergelijkbare woningen klopt dit gevoelsmatig in de huidige markt niet,
Hoe Shaaar het omschrijft is het bij ons ook ongeveer gegaan, na iedere dag bezichtigingen een update, biedingen samen besproken etc.
Een vriendin van mij heeft laatst ook haar huis verkocht en kreeg toen een super raar gevoel bij de makelaar en hoe hij alles deed. Maar hij stelde haar elke keer gerust dat het wel goed zou komen en dat ze zich geen zorgen hoefde te maken. Uiteindelijk was ze zo gestresst over de lage biedingen en voelde ze dat het niet goed zat en is ze random een ander makelaarskantoor binnengelopen en die verzekerde haar dat de gang van zaken absoluut niet oke was. Dus toen is ze overgestapt (ook al zei de eerste makelaar dat dat niet mocht etc.) en uiteindelijk heeft ze 55.000 meer voor het huis gekregen dan het bod waar de eerste makelaar van zei dat ze akkoord moest gaan
Ik zou in deze echt op je gevoel afgaan dat er iets niet klopt en even informeren bij een ander kantoor.
Dankjewel voor de reacties! Ook @quarterlife
Ik ga inderdaad maar even het contract goed doorlezen en een andere makelaar om advies vragen. Want de vraagprijs is gewoon vergelijkbaar met andere woningen (die wel snel verkocht worden)
Ik had gehoopt dat het verkopen van een huis minder stressvol zou zijn als het kopen haha
Ik vond het verkopen ook heel stressvol en had wel een fijne betrouwbare makelaar 
Vandaag gehoord dat de verkoop helemaal rond is

Vereniging Eigen Huis verzamelt klachten over makelaars. Daar kun je het wellicht ook nog melden.
Dat was ik! Kreeg geen terugkoppeling etc van de bezichtigingen. Ik ben nu gekoppeld aan een andere makelaar die wel vlot en proactief is. Dus dat is fijn. Maar m’n appartement is nog steeds niet verkocht 2 weken later. Maar op Funda zie ik dat de andere appartementen ook nog niet zijn verkocht in dezelfde prijscategorie.
Ik ben 5/6 jaar geleden met mn ouders bij een koopappartement wezen kijken die toen nog voor een hele mooie prijs te koop stond. Mijn vriend studeerde alleen toen nog, we hadden weinig spaargeld en er moest ook nog best wat geklust worden, dus niet gedaan. Nu staat er regelmatig voor ongeveer het dubbele een soortgelijk appartement te koop. En elke keer moet ik aanhoren hoe dom het wel niet is dat we dat toen niet hebben gekocht. Gisteren ook weer een ander familielid, die met dr kont in een heel dik koophuis zit dat ze precies op het goede moment kon kopen. Ik ben van de week goed pissig geworden en gezegd dat de omstandigheden er toen niet naar waren en dat ik daar nu geen zak meer aan heb… tuurlijk had ik hem toen ook liever wel gekocht, zeker met de kennis van nu, maarja… ik word er gewoon moedeloos van
Ik zou het volgende wellicht beter aan een professional kunnen vragen maar daar is het in mijn situatie nog veel te vroeg voor. Hebben jullie ervaring met een huis kopen op basis van een tijdelijk contract? Mijn huidige contract (6 maanden) wordt waarschijnlijk verlengd met een jaarcontract. Ik denk niet dat mijn leidinggevende een intentieverklaring zou tekenen omdat het een lul is. Kun je dan helemaal geen hypotheek krijgen of wordt er een X bedrag/percentage afgetrokken van hetgeen je zou kunnen lenen obv een vast contract? Weet iemand hoe dat zit?
Ze kijken dan naar je inkomen over de afgelopen 3 jaar, het kan ook zijn dat je niet de volledige koopsom kan lenen en/of beperkte keuze hebt uit hypotheekverstrekkers die wel een aanbod doen als je geen vast contract en geen intentieverklaring hebt. Dit soort dingen hangen echt helemaal af van je persoonlijk situatie dus zou je erover laten informeren door een hypotheekadviseur! Ik heb goede ervaring met Viisi, eerste afspraak is vrijblijvend en dan kunnen ze dit soort vragen beantwoorden.
Ik had ernaar gevraagd omdat ik heel erg graag een andere baan wilde in de periode dat we ook onze huizenzoektocht begonnen. Gelukkig hadden we sneller iets gevonden dan dat ik een andere baan had dus weet niet hoe het precies in de praktijk uit had gepakt.
Ze kunnen dan inderdaad kijken naar je gemiddelde loon van de afgelopen drie jaar.
Of als je met NHG koopt is er vaak een mogelijkheid iets te doen met een arbeidsmarktscan. Dan wordt er gekeken naar de potentie van je inkomen en kansen in de toekomst, ipv naar het verleden. Best veel hypotheekverstrekkers zijn partners van dit initiatief.
Ben benieuwd of jullie nog een bod hebben gedaan uiteindelijk?
Voorburg is leuk he😜
Jaa we gaan een bod doen, maar ik gok dat vanwege de hoge verbouwingskosten (aannemer gokt wel 2 ton sjezus) uiteindelijk niet het hoogste bod neer gaan leggen. We hoopten dat boven mee zou vallen maar de indeling is ZO raar en mega onhandig dat boven alles opnieuw moet (inclusief muren) en de badkamer verplaatsen. Naast dat beneden ook alles moet 🥲
Klinkt heftig, succes!!
Wauw ik wist dat de prijzen echt bizar waren gestegen de afgelopen 3 mnd maar wist niet zo bizar. Een huis wat 3 mnd geleden op funda kwam met vraagprijs 330 staat nu te koop voor een vraagprijs van 425. Gewoon bijna een ton stijging in 3 maand tijd 

Huh maar is er flink verbouwd dan? Want dit lijkt me niet normaal hoor. Ons huis is volgens de makelaar evenveel gestegen, maar dan wel in 3 jaar ipv 3 maanden. En dat vond ik al bizar 
Huh wat bizar. Wat is er mis met dit huis behalve de prijs? Want voor een lagere prijs verkopen is nog altijd gunstiger dan 3 jaar aanhouden toch, lijkt me. En echt 0 interesse in deze tijd, wat raar.
Nope, niks versnderd
Zo, dat is pas speculeren dan. Of er is bij de verkoper van alles mis gegaan waarom 't nu alweer verkocht moet worden. Vreemd, je zou toch op z’n minst verwachten dat het flink verbouwd is in die tijd?
Bij ons staat overigens ook een huis te koop voor een ton meer dan waar wij ons huis voor hebben gekocht, het is veel kleiner (72m2 oid, wij hebben ca. 120) maar wel goed afgewerkt. Ben echt benieuwd of het daarvoor weg gaat…