Ik zou het wel doen. 10k lijkt voor een huis misschien een klein bedrag maar als de taxatiewaarde net onder de koopsom zit, kan dat wel het verschil maken! Altijd laten zien dat je eigen geld hebt!
Misschien geven ze op je werk ook pro forma loonstroken af? Heb ik toen wel gehad omdat ik een maand later fulltime ging werken. Toen kreeg ik voor die maand dus een pro forma loonstrook met mijn fulltime salaris erop.
Moest destijds mijn hypoheek wijzigen en samen met de overige stukken werd dat toen geaccepteerd.
In ons nieuwe huis moeten we (oa) een vloer en keuken plaatsen. De vloer wordt lijm pvc. Nu kom ik er niet uit wat de juiste volgorde is van het plaatsen. De vloer kan eerder geplaatst worden dan de keuken, waardoor we er mogelijk eerder in kunnen. Maar wat is handiger om te doen? Eerst keuken en dan vloer, of vloer dan keuken zodat we er iets eerder in kunnen?
Bij een gelijmde vloer eerst vloer dan keuken! En anders andersom
Bij ons stond er al een keuken en hebben we de vloer dus in dat opzichte achteraf laten plaatsen. Ze hebben de vloer wel zover mogelijk doorgelegd onder het keukenblok. Inmiddels hebben we de keuken ook laten vervangen. Volgorde maakt m.i. niet per see uit, het resultaat was echt niet anders geworden als we het andersom hadden gedaan. Maar wij hebben wel de keuken op exact dezelfde plek gehouden waardoor het niet erg was dat de vloer niet naar de muur doorliep. Ik ben zelf heel blij dat we de vloer wel hebben laten doorleggen onder de oude keuken voorzover mogelijk waardoor hij nu ook mooi onder het nieuwe keukenblok doorloopt.
Enige dat echt heel onhandig is, is eerst verhuizen en dan de vloer leggen haha.
Als het eerst vloer wordt en dan keuken: plak de vloer af met stucloper om beschadigingen te voorkomen.
Oh mijn god. Zo schreef ik vorige maand dat wij even een 3 maandse break zouden nemen van de woningmarkt omdat we na 1,5 jaar en talloze huizen maar geen succes hadden en ik er doorheen zat.
Kreeg ik vorige week toch bericht van de aankoopmakelaar dat er een huis in onze droomwijk die aan al onze wensen voldeed in de verkoop kwam en we zijn gaan kijken. Op slag verliefd en nu hebben we gister te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd en we hebben gewoon een huis gekocht omg!
Dit maakt de 1,5 jaar aan teleurstellingen echt meteen goed. Wel echt overwhelmed nu met al dat geregel voor koop en verkoop maar echt zo zo zo gelukkig! 
Wat leuk, gefeliciteerd 

Het kan allebei, maar eerst vloer is voor de vloerenpersoon wel makkelijker want dan kunnen ze gewoon doorleggen ipv ergens omheen/tegenaan. Plus als je ooit een nieuwe keuken doet loopt de vloer dan gewoon door. Dus als dat planningtechnisch kan zou ik dat doen.
Wij hebben ook verlijmde pvc en onze keuken is eerst geplaatst omdat we anders 3 weken zonder zaten en ze hebben het hartstikke netjes aangelegd. De brede plint vd keuken is later geplaatst, dus de vloer ligt er zover mogelijk onderdoor.

Wat fijn!! Moest je veel overbieden als ik mag vragen?
wij gaan dit ook doen, en wij kopen een dakkapel bij de hornbach en laten hem dan plaatsen door een dakkoepelbedrijf, wat ongeveer zoān 1500 euro gaat kosten. Morgen komen ze langs dus dan weet ik meer.
ik geloof dat ie iets van 100 bij 100 cm wordt.
ah oh sorry ik zit iets te diep in onze verbouwing 
Niet meer helemaal helder sorry, ik ben bang dat dakkapel bouwers momenteel gouden tijde beleven omdat de woningmarkt zo op slot zit en daardoor zoveel geld kunnen vragen. Als het even kan misschien mee wachten?
Yes ik! ā¬11.000 (incl btw) voor een dakkapel van 6 meter. Wel houten kozijnen erin want voor kunststof kozijnen in donkere kleur zou de levertijd echt heel lang zijn en paste niet in onze planning (grote renovatie). In die prijs zat wel ook het ondervangen van de dakconstructie want het is een oud huis met van die houten draagbalken.
En exterieur is wel allemaal van kunststof dan.
Edit: zie nu pas dat je prefab vraagt. Bij ons is het dus met de hand in elkaar gezet maar ze kwamen wel al met complete ding bij ons huis aan.
Wow! Wat een goed nieuws, gefeliciteerd !! In āmijnā wijk?
Ik stuur je een privƩ berichtje!
Wij hebben net voor ca. 12.000 een dakkapel van 6m breed laten plaatsen, helemaal van hout, geen prefab, in 2 delen kwam hij aan en toen er op. Hij is wel helemaal niet afgewerkt nog aan de binnenkant, daar hebben we even op bespaard en mag mn vriend nu zelf doen hehe.
ohja: wellicht het vermelden waard. we hadden hem al besteld toen de houtprijzen nog laag waren, vorige winter. uiteindelijk enorm veel vertraging want de timmerman was superdruk en in september is hij er op gezet. verhoging houtprijzen is niet doorberekend aan ons.
Tuurlijk mag je dat vragen. Het is uiteindelijk gelukt met 55.000 overbieden. Maar we hebben daar echt geluk mee gehad. We hebben ook wel eens 80.000 ergens overboden en waren dan niet de hoogtste.
Vandaag bezichtiging gehad voor een studioātje en heb net gereageerd dat ik hem graag wil huren. Er waren drie andere kandidaten, dus ben benieuwd.
Wel weer een beetje spannend om op mezelf te wonen, ik ben met het begin van corona uit mijn studentenwoning gegaan en weer bij mijn ouders gaan wonen en voordat ik het wist woon ik alweer bijna 2 jaar thuis. 
Wij hebben onlangs offerte ontvangen van EUR 13k voor 446 breed, drie draaikiepramen, en twee elektrische rolluiken. Geef maar een gil als je de offerte wil ontvangen ter vergelijking.
oh wauw wat een geweldig nieuws! onwijs fijn, en dit geeft mij stiekem ook weer hoop. Het kan gewoon nog goedkomen in deze tijd haha!!
Hier ook weer een en al emotie. Vandaag een tof huis online gekomen, maar onze makelaar heeft het helemaal nooit doorgestuurd? We zijn pas net bij deze makelaar dus heb nog een beetje vertrouwen te winnen, en weet niet zo goed hoe ze werken dus ff aftasten. Maar wel balen dat we het nu pas zien en niet vanmorgen/vanmiddag want dan hadden we nog een afspraak kunnen inplannen en nu ben ik bang dat het morgen dicht is met de feestdagen?? Spanning