Oh mijn god. Zo schreef ik vorige maand dat wij even een 3 maandse break zouden nemen van de woningmarkt omdat we na 1,5 jaar en talloze huizen maar geen succes hadden en ik er doorheen zat.
Kreeg ik vorige week toch bericht van de aankoopmakelaar dat er een huis in onze droomwijk die aan al onze wensen voldeed in de verkoop kwam en we zijn gaan kijken. Op slag verliefd en nu hebben we gister te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd en we hebben gewoon een huis gekocht omg!
Dit maakt de 1,5 jaar aan teleurstellingen echt meteen goed. Wel echt overwhelmed nu met al dat geregel voor koop en verkoop maar echt zo zo zo gelukkig! 
Wat leuk, gefeliciteerd 

Het kan allebei, maar eerst vloer is voor de vloerenpersoon wel makkelijker want dan kunnen ze gewoon doorleggen ipv ergens omheen/tegenaan. Plus als je ooit een nieuwe keuken doet loopt de vloer dan gewoon door. Dus als dat planningtechnisch kan zou ik dat doen.
Wij hebben ook verlijmde pvc en onze keuken is eerst geplaatst omdat we anders 3 weken zonder zaten en ze hebben het hartstikke netjes aangelegd. De brede plint vd keuken is later geplaatst, dus de vloer ligt er zover mogelijk onderdoor.

Wat fijn!! Moest je veel overbieden als ik mag vragen?
wij gaan dit ook doen, en wij kopen een dakkapel bij de hornbach en laten hem dan plaatsen door een dakkoepelbedrijf, wat ongeveer zo’n 1500 euro gaat kosten. Morgen komen ze langs dus dan weet ik meer.
ik geloof dat ie iets van 100 bij 100 cm wordt.
ah oh sorry ik zit iets te diep in onze verbouwing 
Niet meer helemaal helder sorry, ik ben bang dat dakkapel bouwers momenteel gouden tijde beleven omdat de woningmarkt zo op slot zit en daardoor zoveel geld kunnen vragen. Als het even kan misschien mee wachten?
Yes ik! €11.000 (incl btw) voor een dakkapel van 6 meter. Wel houten kozijnen erin want voor kunststof kozijnen in donkere kleur zou de levertijd echt heel lang zijn en paste niet in onze planning (grote renovatie). In die prijs zat wel ook het ondervangen van de dakconstructie want het is een oud huis met van die houten draagbalken.
En exterieur is wel allemaal van kunststof dan.
Edit: zie nu pas dat je prefab vraagt. Bij ons is het dus met de hand in elkaar gezet maar ze kwamen wel al met complete ding bij ons huis aan.
Wow! Wat een goed nieuws, gefeliciteerd !! In ‘mijn’ wijk?
Ik stuur je een privé berichtje!
Wij hebben net voor ca. 12.000 een dakkapel van 6m breed laten plaatsen, helemaal van hout, geen prefab, in 2 delen kwam hij aan en toen er op. Hij is wel helemaal niet afgewerkt nog aan de binnenkant, daar hebben we even op bespaard en mag mn vriend nu zelf doen hehe.
ohja: wellicht het vermelden waard. we hadden hem al besteld toen de houtprijzen nog laag waren, vorige winter. uiteindelijk enorm veel vertraging want de timmerman was superdruk en in september is hij er op gezet. verhoging houtprijzen is niet doorberekend aan ons.
Tuurlijk mag je dat vragen. Het is uiteindelijk gelukt met 55.000 overbieden. Maar we hebben daar echt geluk mee gehad. We hebben ook wel eens 80.000 ergens overboden en waren dan niet de hoogtste.
Vandaag bezichtiging gehad voor een studio’tje en heb net gereageerd dat ik hem graag wil huren. Er waren drie andere kandidaten, dus ben benieuwd.
Wel weer een beetje spannend om op mezelf te wonen, ik ben met het begin van corona uit mijn studentenwoning gegaan en weer bij mijn ouders gaan wonen en voordat ik het wist woon ik alweer bijna 2 jaar thuis. 
Wij hebben onlangs offerte ontvangen van EUR 13k voor 446 breed, drie draaikiepramen, en twee elektrische rolluiken. Geef maar een gil als je de offerte wil ontvangen ter vergelijking.
oh wauw wat een geweldig nieuws! onwijs fijn, en dit geeft mij stiekem ook weer hoop. Het kan gewoon nog goedkomen in deze tijd haha!!
Hier ook weer een en al emotie. Vandaag een tof huis online gekomen, maar onze makelaar heeft het helemaal nooit doorgestuurd? We zijn pas net bij deze makelaar dus heb nog een beetje vertrouwen te winnen, en weet niet zo goed hoe ze werken dus ff aftasten. Maar wel balen dat we het nu pas zien en niet vanmorgen/vanmiddag want dan hadden we nog een afspraak kunnen inplannen en nu ben ik bang dat het morgen dicht is met de feestdagen?? Spanning 
Ja ik was de hoop echt verloren. Moet wel eerlijk zeggen dat het zonder aankoopmakelaar niet was gelukt denk ik.
Wij kregen de huizen niet echt doorgestuurd van hem maar droegen het vaak zelf aan. We hadden via move een zoekopdracht ingesteld en daardoor wisten wij dat huizen online zouden komen 1 dag voor funda. Dan belden wij altijd meteen de aankoopmakelaar om een afspraak te regelen. Heb je al zo’n move zoekoptie ingesteld? Ik hoop dat het lukt om morgen alsnog een afspraak te regelen 
Wij hadden de afspraak dat we zelf keken en we zodra een leuk huis voorbij kwam zouden bellen zodat zij een bezichtiging konden maken. Zou die tactiek hanteren en niet afwachten tot zij je een huis laten zien, daarvoor hebben ze het vaak toch net iets te druk ook al beloven ze misschien anders. Kan wel zijn dat ze met huizen komen die je zelf minder snel als geschikt/passend bij je zoek wensen zou bedenken maar vooral zelf zoals @JustinBieber zegt huizen die op move komen bekijken en gelijk bellen naar je makelaar zodat ze een afspraak kunnen inboeken.
Goeie tips @JustinBieber en @Philo. Thanks. Mijn oude aankoopmakelaar (andere regio) had een automatisch systeem die ons huizen doorstuurden die paste bij onze zoekopdracht. Dus ben daar misschien een beetje verwend haha want onze nieuwe makelaar zoekt volgensmij handmatig. Wist niet dat je ook zelf een account op move kon maken, dat ga ik dan eens proberen!
Ik heb besloten in maart naar de hypotheekadviseur te gaan voor een oriënterend gesprek. In maart omdat ik hoop dat de lockdown dan voorbij is en ik gewoon ’ fysiek’ met iemand kan praten en omdat ik dan een behoorlijk bedrag aan spaargeld heb, want dat ik in mijn eentje een huis wil kopen vind ik toch enigszins genant om uit te spreken ofzo in deze markt.
Ik heb in januari een functioneringsgesprek en wellicht is dat misschien een goed moment om te vragen hoe mijn leidinggevende tegen een intentieverklaring aankijkt. Weten jullie (uit ervaring misschien) of zo’n verklaring ook een vervaldatum kent? Kan ik daar een aantal maanden later nog mee naar de bank of moet dat zeer recent zijn?
Ik ben nog niet eens begonnen en krijg nu al stress hiervan, dat wordt nog wat.
Een intentieverklaring is onderdeel van de werkgeversverklaring. Deze is 3 maanden geldig. Toen wij een jaar geleden de markt op gingen was die ivm corona naar 6/8 weken geldig (afhankelijk van de bank), maar ik lees net dat dit sinds deze zomer weer teruggedraaid is naar 3 maanden.