Huizen/woningmarkttopic #2

Dankjewel voor je reactie! Dan dus alleen vragen of hij in de toekomst bereid is die te tekenen.

Wij moesten hem al bij voorbaat inleveren bij de adviseur. En nu met kopen weer.

@the.rebel.club onze aankoopmakelaar heeft dat via move geregeld. Weet niet of het zelf kan maar anders kan je het ze zo vragen neem ik aan!

1 like

Ik moet een hele motivatiebrief schrijven voor de huurwoning, het is dat ik met werk vandaag niet veel te doen hebt haha.

Meer dat tweede inderdaad, dat ik het in m’n eentje ga proberen terwijl dat bij voorbaat kansloos lijkt als het ook tweeverdieners niet lukt. Hoewel ik in m’n omgeving ook twijfel merk, of het wel verstandig is om in je eentje een huis te kopen ipv huren. Wat als je iemand ontmoet etc.

2 likes

Ik heb ook in m’n eentje een huis gekocht in de afgelopen maanden. Het was lastig maar wel gelukt, met een tijdelijk contract zelfs! En niets kan het gevoel overtreffen dat je krijgt als je de koopakte ziet, met bij verkopers een stel, en bij koper alleen jouw naam. Ik voelde me echt een baas toen :muscle:t2:

En ja misschien ontmoet ik wel iemand, nou dan zien we dat dan wel weer! Ik was wel klaar met ‘wachten’ op een partner/vast contract/meer zekerheid over wat ik wil qua woonplaats in de toekomst. Maar ik begrijp je gedachten goed hoor, die heb ik ook allemaal gehad :grimacing: maar uiteindelijk was het voor mij een positieve ervaring, ik hoop voor jou ook!

17 likes

Die onzekerheid en reacties heb je altijd, maar laat je er vooral niet door tegenhouden.

Ik heb ook alleen gekocht en twijfelde ook doordat ik 29 was, en wat nou als
 Maar het is echt de beste keus die ik heb gemaakt, voel me hier zo thuis en dat is veel meer waard dan wachten op een situatie die wellicht nog lang niet in het verschiet ligt.
Go for it. :muscle:

8 likes

Wat een super fijne berichten, dat geeft moed!
@Janeway @Ceyina welke bank hebben jullie? of doen banken daar niet lastig over?

Ik ben toen naar een onafhankelijke financiĂ«le adviseur geweest die alle banken in z’n aanbod had, zodat we konden kijken welke het beste paste. Dat kan ik wel echt aanraden! Ben ook bij SNS geweest, die deden wel moeilijk over m’n flexibele contract.

@Ceyina wat leuk, gefeliciteerd! Ik ben ook 29, leuk om te horen dat we een vergelijkbare situatie hadden :relaxed:

2 likes

Wij hebben met 2 tijdelijke contracten een hypotheek kunnen krijgen. Weet je of je beroep onder een doelgroepenbeleid valt? Dat weet een adviseur wel. Dat zijn beroepen (artsen of verpleegkundigen bijv) waarvan de vertrekker genoeg vertrouwen heeft dat je toch wel weer een baan krijgt. Dat is ook gewoon online te vinden.

1 like

Volgens mij sta je daar niet zo heel sterk mee. Werk je al meer dan drie jaar? Soms rekenen ze ook met een gewogen gemiddelde

1 like

Ik ben ook naar een onafhankelijke adviseur gegaan.
Hij had genoeg banken in zijn lijst die een optie waren, en gelukkig was het gelijk goedgekeurd bij mijn voorkeur. Ik had dan wel een vast contract maar zelfs daar zitten regels aan omdat ik net overgestapt was van werkgever, dan heb je schijnbaar een ‘wachtperiode’. Ik zou dus naar een onafhankelijke adviseur gaan om je opties open te houden, was in mijn geval net zo duur.

@Janeway Leuk! Goed om te horen dat het bij ons allebei goed heeft uitgepakt :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ik had al super veel gegevens doorgegeven voor het studio’tje, werd ik net nog gebeld of ik iemand borg voor me kan staan, want ik heb “maar” een jaarcontract. :expressionless: Ik heb genoeg spaargeld dus ik heb in overleg met hen maar een bewijs van spaargeld aangeleverd, maar ik word helemaal chagrijnig van alles wat ze maar kunnen eisen. Voldoe je ruim aan de inkomenseisen is het nog steeds niet genoeg.

Ik snap steeds beter hoe sommige mensen met een redelijke baan nog bij hun ouders wonen, want het wordt ons erg moeilijk gemaakt.

5 likes

Wil jou nog even bedanken voor deze tip! Vandaag voor het eerst met haar een huis bezichtigd en ben echt onder de indruk van hoe grondig ze is! Misschien zijn we in Utrecht door onze aankoopmakelaar gepiepeld al die tijd, maar heb er echt vertrouwen in dat MdA ons gaat helpen aan een goeie, waardevolle aankoop.

On another note: t huis viel tegen

2 likes

Ahh super fijn!! Bij ons en 2 bevriende stellen heeft ze daar in ieder geval voor gezorgd en echt scherp onderhandeld. Hopelijk lukt het snel voor jullie :hugs::hugs:

1 like

Nou ik heb de studio hoor! :slight_smile: Ik heb al gelijk verhuis stress, ondanks ik nu echt veel minder ver verhuis dan toen ik voor het eerst het ouderlijk huis verliet haha.

34 likes

Gefeliciteerd! Wanneer ga je verhuizen dan? Op wat voor termijn is het?

Ik baal echt even. Bod geaccepteerd van een koper met als voorwaarde een bouwtechnische keuring, verder geen bedrag genoemd voor gebreken etc. Uiteindelijk wilde ze toch geen bouwtechnische keuring, prima, koopcontract in orde gemaakt. Vorige week donderdag heb ik het koopcontract ondertekend. Vandaag te horen gekregen dat ze nog niet heeft ondertekend en haar hypotheekadviseur toch heeft geadviseerd om een keuring uit te laten voeren, oh en toch een bedrag van gebreken erbij te noemen van 10.000 euro. Opzich prima ik verwacht geen gekke kosten, maar ik vind dit niet netjes zaken doen. Had ik net zo goed voor een ander bod kunnen kiezen en de bezichtigingen door laten gaan die nog gepland stonden. Ik ga ook geen bod op een huis doen en nadat het geaccepteerd is andere voorwaarden bedenken toch?? En ik baal ervan dat ze er nu pas mee komt. Ze heeft tot 7 januari de tijd gekregen om een keuring uit te laten voeren.

6 likes

Iemand hier een fijne tip voor een goede aankoopmakelaar in Utrecht? We willen proberen daar een huis te gaan kopen, we bereiden ons voor op duizend teleurstellingen en het wordt waarschijnlijk een flinke kluif maar dat zien we dan wel weer haha.

Volgend weekend al als alles meezit.

2 likes

Ah klinkt goed, thanks! Heb die naam al eens eerder voorbij zien komen. Onze hypotheekadviseur raadde het echter af om een no cure no pay aankoopmakelaar in de arm te nemen, volgens hem doen ze dan minder hun best. Maar zo heb jij dat dus niet ervaren?