Huizen/woningmarkttopic #2

Vandaag bij de notaris getekend voor de verkoop! Ik zag er helemaal tegenop want was super moe en ik vind het altijd zo saai (alsof ik daar wekelijks zit haha) maar het was nu helemaal niet zo lang omdat we bij het financiële deel van de kopers niet hoefden te zijn, super chill.
Ben wel blij dat het nu helemaal klaar is maar ook wel gek ofzo. We hebben echt alles in dat huis geschilderd en de badkamer en keuken laten doen. En nu is dat ineens van iemand anders, toch wel gek! (Helemaal omdat de badkamer in ons nieuwe huis best wel kut is ookal is die pas 8 maanden oud)

12 likes

Lijkt me ook heel fijn dat het afgesloten is! Had ik al bij het huurhuis, bij een koophuis lijkt me dat nog meer. Geniet er van en hopelijk went de badkamer of kunnen jullie het aanpakken.

1 like

Ja het voelt nog even gek omdat dat huis zo enorm van ons was en het nieuwe huis… niet :stuck_out_tongue_winking_eye: maar ja dat is feitelijk nu wel van ons en t oude niet. En eigenlijk haatte ik t wonen in t oude huis op een gegeven moment omdat ik zo ongelukkig was in die stad/buurt :stuck_out_tongue_winking_eye: dus verheerlijk het ook helemaal heel stom

1 like

HAHA ik ben uitgenodigd voor dat gesprek
Shit. Wat moet ik voorbereiden dan. Straks stellen ze vragen over planten of milieu of ecologische dingen :cold_sweat:

6 likes

‘Ik heb al enige ervaring met de moestuintjes van Albert Heijn’. Maar wat leuk dat je op gesprek mag komen!

5 likes

Vorige week woensdag ontving ik het bericht dat een nieuwbouw huurwoning voorlopig aan mij was toegewezen. De huidige status is dat ik binnen 3 dagen de huurovereenkomst moet tekenen. Maar… ik heb de woning niet kunnen bezichtigen. Hij is namelijk nog niet af en de garantiemakelaar geeft het volgende aan:

“De intenties zijn er om nog voor oplevering een kijk- en inmeetmoment te organiseren. Echter dienen wij ook rekening te houden met de richtlijnen omtrent Covid.”

Ik wil wel weten hoe de woning er van de binnenkant uitziet voordat ik teken… Natuurlijk heb ik een plattegrond, maar geen real life foto’s en ik zou ook wel graag de afwerking, etc. willen zien. Mogen zij zomaar een bezichtiging skippen en ervan uitgaan dat iedereen gewoon klakkeloos voor iets tekent zonder de binnenkant van de woning te hebben gezien?

1 like

Ik denk het wel eerlijk gezegd, dit heb je toch heel vaak met nieuwbouw? Wij hebben hetzelfde, behalve dan dat wij een nieuwbouw huis gekocht hebben en hiervan hebben we ook alleen tekeningen gezien. In de papieren staat wel in welke mate het afgewerkt wordt dus bij de oplevering kunnen we aan de hand daarvan kijken of het is zoals afgesproken in het koopcontract.

6 likes

Ik vind het in verhouding veel geld voor wat je er voor krijgt :speak_no_evil: zeker zonder enige buitenruimte.

1 like

Je moet die poort zelf ook gebruiken om bij de voordeur te komen lijk ik te lezen? En de indeling beneden vind ik ook echt apart en doet wat beklemmend aan :confounded:. Ergens wel verrassend dat er toch in die prijsklasse huisjes zijn. Dat heb je hier in mijn buurt al niet meer echt.

1 like

Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe lang je er zou kunnen en willen wonen en hoe belangrijk je die extra ruimte vindt?
Als er niet heel veel beschikbaar komt in de prijsklasse en je moet daardoor nog langer huren (=minder sparen, meer uitgeven), dan zou ik het misschien wel overwegen om toch een bod uit te brengen?

1 like

Wat balen zeg! Kun je het stukje daarnaast wel gebruiken als buitenruimte, dat deel voor de ramen? In dat geval zou ik het wel overwegen dan gaat het alleen om die paar meter voor de garagedeur.

Wij delen de oprit ook met de achterburen, hij hoort bij hun perceel en wij hebben recht van overpad. Wel een andere situatie natuurlijk maar het valt mij heel erg mee hoeveel ‘last’ je ervan hebt:

Heeft iemand ervaring met het werken met 2 aankoopmakelaren? Wij zoeken wat in stad A of stad B waarbij stad A licht onze voorkeur heeft maar dit is geheel afhankelijk van wat er online komt. Ze liggen wel zo’n 30 km uit elkaar dus geen aankoopmakelaren die beide steden in hun werkgebied hebben. Gister had ik een gesprek met 1 aankoopmakelaar uit stad A en die gaf aan dat de aankoopmakelaar in stad B op deze manier waarschijnlijk niet met no cure no pay wilt gaan werken. Liever betalen we natuurlijk maar voor eentje als we echt iets hebben gekocht.

Is hier nog een handige oplossing voor of is het gewoon pech voor ons?

We horen vandaag (of maandag, of dinsdag) van de bank of de financiering rond is en ik zit zo in de zenuwen. Kan me amper concentreren op mijn werk. :sob:

9 likes

vandaag een huis op funda gekomen, gelijk gereageerd voor een bezichtiging. Mijn vriend kent de verkoper dus vroeg of er veel animo was. Zijn er vandaag al meerdere biedingen binnen gekomen, zonder dat ook maar 1 iemand is komen kijken. Hou op hoor

2 likes

Ik kijk Scheefgroei over de woningmarkt en een vrouw (die 2 jaar geleden geen woning bezat maar inmiddels 3) beweert met droge ogen dat je niet zo veel geld nodig hebt om woning eigenaar te worden, je hoeft maar 20% zelf in te leggen
Oké…
Oh en ze zorgt ook goed voor de huurders

3 likes

Erg hè! Het is niet echt een typisch beleggings object (eensgezinswoning in kindvriendelijke wijk) maarja geldwolven zien natuurlijk overal geld in. Wij zijn al afgehaakt.

Wij lopen tegelijk met jou, ook net getekend en in 2023 af. Voor ons ook de eerste keer nieuwbouw dus geen idee wat ons te wachten staat. Vind het wel spannend allemaal.

3 likes

@Koffiekopje @Freckles oohh ik loop ook gelijk! Geen tips dus maar ik lees wel mee.

Ik kreeg wel laatst een advertentie van dit boek:

Vraag me af in hoeverre het veel toevoegt naast de info die we gaan krijgen tijdens het koperskeuzetraject. Toevallig iemand die deze gelezen heeft?

Gefeliciteerd! Hier geen tips nog. We moeten nog de loting doorkomen. 29 woningen en over de 400 inschrijvingen, dus de kans zal wel minimaal zijn.

Ja dat is waar! Ben vooral wel benieuwd naar tips van mensen die zelf in nieuwbouw wonen, wat ze achteraf misschien anders hadden gedaan etc. Maar zal zeker goed komen inderdaad.

Nieuwhuisinfo is wel een goede tip, thanks! :hugs: