Huizen/woningmarkttopic #2

Dan ga ik dat denk ik doen. Was bang dat het in ons geval een heel hypothetisch gesprek zou worden (met het oog op een toekomstige baan) maar ik vind het denk ik belangrijker om meer duidelijkheid te hebben over de vragen waar we nu mee zitten.

2 likes

afbeelding

Weet iemand wat de zwarte verticale streepjes bij een raam betekenen?

3 likes

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik heb echt geen idee?

1 like

Ja google me een ongeluk naar al die symbolen, maar kom er ook niet uit

1 like

Is het wel een raam? Hij zit ook best dicht op dat andere raam daarachter?

1 like

Ja mooi verhaal maar is gewoon bullshit. Lagere prijs = meer kijkers, lekker back to back plannen zodat als jij naar binnen loopt er iemand naar buiten gaat en als jij klaar bent de volgende binnenstapt = veel meer gevoel van urgentie om snel en hoog te bieden.

Als die mensen het echt voor starters hadden gedaan waren ze natuurlijk niet voor het hoogste bod gedaan maar voor het bod met een briefje waarop stond; wij zijn starters groetjes Hans en Sanne en hun golden retriever Freek.

8 likes

Een mascaraborstel

Ik Google me ook suf. Heb je een groter plaatje van de rest?

1 like

Ja zijn twee verschillende gevels, die onderste krijg ik, die bovenste is een ander huisnr

2 likes

Mijn vriend denkt dat het misschien een brandwerend kozijn kan zijn? Heb je ook totale tekening?

2 likes

Oh dit is precies wat er gebeurde. Haha jeetje ik dacht echt dat ze het wilden gunnen aan starters. Zoo naïef, nou welkom op de huizenmarkt.

Groetjes sanne en hans en een poot van freek

3 likes

Heb je al eens naar Walters Living gekeken? hoor er goede dingen over van mensen zonder aankoopmakelaar.

1 like

Luchtrooster?

1 like

Je kunt het beste ook de prijs per m2 vergelijken met andere, vergelijkbare woningen in de buurt. Dan zie je wel wat in ieder geval realistisch in de markt is gezet. Uiteindelijk wordt er altijd nog goed overboden, maar dan pik je wel de woningen eruit die ze gewoon veel te laag in de markt zetten.

Oh nee nog niet! Ziet er super handig uit, thanks voor de tip! Het is trouwens niet dat ik uit principe geen aankoopmakelaar wil hoor, zeker niet, maar dit ging zo snel dat ik er geen tijd meer voor had.

@Druppels maar daarin wordt niet de tuin, de wijk en de staat van het huis meegenomen? Er stond bijvoorveeld precies hetzelfde huis op funda, maar dan met verbouwde badkamer, keuken, nieuwe cv en een mooie vloer, voor 25.000 meer. Maar dat snap ik dan wel, want dat is in veel betere staat.

4 likes

Dit is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Ja huizen worden steeds duurder, maar als je die 20% die een huis duurder is geworden op zou willen eisen moet je nu wel je huis verkopen. Ik denk dat veel mensen die nu kopen iets zoeken voor de langere termijn omdat de markt nu zo oververhit is. Wie weet zijn de prijzen over 10 jaar wel een stuk gedaald en is die 20% van nu weer helemaal ingedampt.
Ik zou je niet blind staren op zulke cijfers en gewoon een plan gaan maken om iedere maand een bedrag te sparen en als je zo ver bent gewoon gaan kijken wat er op dat moment kan. Je kan jezelf echt helemaal gek maken met artikelen over de hoge prijzen en snelle stijging en uiteindelijk krijg je daar alleen maar stress van (in mijn geval haha).

5 likes

Wij hadden op een gegeven moment voor onszelf twee vierkante meter prijzen in ons hoofd: eentje wat we max wilden betalen als het huis opgeknapt moest worden en eentje als het af was.

Wij hebben ook Walter Living gebruikt. Een goede site, maar onze stad is nogal hyped dus voor onze stad zat ie steeds net te laag. Wij zijn daarom uit eindelijk toch voor een aankoopmakelaar gegaan omdat we zekerheid wilden hebben betreft overbieden en taxatiewaarde. Maar als onze stad minder populair was hadden we het met WL denk ik wel gered. Zij maken dezelfde analyse als een makelaar maar dan onder de ‘menselijke kijk’ er op daarna.

Wij zijn ook overboden. Vraagprijs 319, ons bod 345, volgens aankoopmakelaar waarde 340 en tegen de 400 geboden 🥲. Baal wel heel erg maar dat is denk ook heftiger omdat het ons eerste bod was. Geeft wel een ‘fijn’ gevoel dat we hem niet gemist hebben op een paar duizend na. Een ander huis wat we op het oog hadden is voor 352 verkocht en stond op funda voor 295….

2 likes

Ik heb in enthousiasme gereageerd op een práchtige koopwoning, maar ik zie nu pas dat de vraagprijs echt niet realistisch is (veel en veel te laag). Een soortgelijk huis is een tijd geleden voor een ton meer verkocht, en dat geld heb ik niet. Zal ik de bezichtiging afzeggen? Het is geen moeite om erheen te gaan, alleen acht ik de kans dat ik de woning kan kopen echt nihil. En daarnaast kan in mijn plek mooi iemand anders kijken.

• Ja, afzeggen
  • Nee, ga toch maar heen

0 stemmers

Heb ook een bezichtiging staat bij een iets minder mooi appartement, maar die is een stuk haalbaarder. Dus daar ben ik vooral benieuwd naar! Al zegt Walter Living dat ik moet onderbieden, lol, whut?

1 like

Ah, zo had ik hem nog niet bekeken. Thanks! Ik ga er gewoon heen, al moet ik mezelf niet teveel verlekkeren, want het lijkt echt een mooi huis te zijn.

1 like

Ik zou dan zelf helemaal verliefd gaan worden en een huis inrichten in m’n hoofd waarvan ik van te voren al weet dat het onhaalbaar is. Als je dat al zeker weet zie ik het nut niet te gaan, behalve jezelf een beetje martelen.

5 likes