Huizen/woningmarkttopic #2

Nee ik overweeg dus om het helemaal niet te doen, als dat kan en mag en ik daar dus later geen problemen mee krijg. Ik vind 500 euro echt niet opwegen tegen de moeite die dit lijkt te kosten. Ook @KipTokTok daarnaast overweeg ik zelf te gaan ondernemen (ik maak dingen en wil die kleinschalig verkopen). Het is dus ook moeilijk om in te schatten of ik hier nu goed aan doe of niet, omdat ik me daar ook nog niet echt in verdiept heb.

Wat hierin overigens meespeelt: die zonnepanelen horen bij ons nieuwbouwhuis. Ik heb er dus ook niet apart voor betaald en wist tot begin deze week niet eens dat we er nog iets op terug konden krijgen.

Hmm als je overweegt zelf te ondernemen gaat het je wel in de weg zitten als je het via de KOR doet. Andere manieren heb ik geen ervaring mee, maar als iemand in loondienst die zelf heeft geïnvesteerd in zonnepanelen en die geen ambities heeft om te ondernemen was het dus overzichtelijk en geen hele moeilijke klus.

Je krijgt in ieder geval geen gedoe als je niks terugvraagt. Het is niet verplicht.

3 likes

Ah dat is goed om te weten. Mijn angst is namelijk dat we dit nu uitstellen/niet doen (heb nogal wat aan mijn hoofd zo dicht tegen de verhuizing aan) en er straks ineens problemen mee krijgen. Zou veel fijner zijn om er over een maand of twee nog eens rustig voor te gaan zitten.

1 like

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of jouw vader ons ook hiermee kan/wil helpen? Wij hebben precies hetzelfde namelijk.

1 like

Ik wil je geen valse hoop bieden, maar het kan iets in gang zetten. Een vriendin van mij heeft een paar jaar geleden met haar woonsituatie in de krant gestaan. Daarna heeft er iemand contact met haar opgenomen om een particuliere woning aan te bieden en daar woont ze nu.

2 likes

Niet te snel een handtekening zetten en al helemaal niet bij Mandemakers consorten.

5 likes

Google maar eens :sob:

2 likes

Hier in het topic staan meerdere ervaringen met hen.

Ik keek altijd verplicht Kassa en Radar mee met mijn vader en daar kwamen heel veel klachten altijd binnen betreft Mandemakers. Zal ook nooit vergeten dat iemand daar een grote mesthoop voor de deur heeft geleverd bij het hoofdkantoor.

Ze staan vooral bekend om gelijk na de eerste keer praten/orienteren al een handtekening te eisen voor mooie aanbiedingen en die is er volgende week niet meer bla bla bla.

7 likes

Huh wat een draak van een woningindeling dit. Allemaal schuine muren ook? Ik denk dat Værelse 2 bedoeld is als studeerkamer? En de walk in als een soort kapstok/voorraad?

Heb je een foto van hoe de buitenkant bedoeld is? Appartementengebouw dit toch? Gezien het dakterras en balkon (Altan is een balkon toch? Of meer zo’n Frans balkon?)

Deur van de linkerbadkamer zit rechtsboven het ingetekende bed. Er loopt boven de badkamer nog een soort klein gangetje lijkt het met een deur van slaapkamer naar gang en gang naar badkamer.

2 likes

Haha ik wilde net zeggen: gezien de vorm komt dit zeker naast Isbjerget te staan. Ja dus. Zo veel vragen.

4 likes

afbeelding

Ik denk dat dit de badkamerdeur is verstopt onder wat afmetingen.
Rare indeling verder met die gekke kast(?)ruimtes rondom die badkamer. Misschien hebben ze prefab-natte ruimtes die ze er zo intakelen en dat ze daarom geen andere vormen kunnen doen? Pakt in deze woning wel heel ongunstig uit :stuck_out_tongue:

2 likes

Poeh poeh wat een drømmehjem hoor :joy:

Nooit. Nooit. Nooit. Mandemakers. NOOIT :grimacing:

6 likes

Ik heb ook weer iets te manifesteren. Wij hebben het perfecte huis bezichtigd :drooling_face: het is groot, veel licht, een open keuken, praktisch instapklaar… maar duur. Gaan vanavond weer puzzelen met onze excel en bedenken of we t kunnen opbrengen. Maar t wordt wel weer wringen op de portemonnee, pfff. Had nooit gedacht dat ik dit soort bedragen neer zou leggen voor mijn eerste koophuis 🥲🥲🥲

16 likes

Haha dit klinkt echt precies als het huis dat wij vorige week hebben bezichtigd (en waar we helemaal weg van zijn) en waarop we morgen gaan bieden :cold_face:. Het is toch niet toevallig in een stad beginnend met een N he?

@anon50301661 Ik zie de uitnodiging graag tegemoet! :crossed_fingers:

4 likes

Er zijn toch honderdduuzenden huizen die aan deze beschrijving voldoen, haha? (nee snap je wel hoor, je wil het gewoon heel graag)

7 likes

Haha nee geen zorgen! Het is een dorp en niet met de N :grin::v:t3:

1 like

Gelukkig :grimacing: Veel succes, hopelijk komen jullie eruit met wat jullie willen/kunnen bieden en wordt het jullie gegund :relaxed:

4 likes

Ik zal wel ekte mosterd van de molen meenemen als gift

ik ben zoooo benieuwd waar jij kijkt
want volgens mij met jouw baan zoek je in mijn geboorteregio maar dat raad ik echt niemand aan

1 like