Ik merk dat ik de laatste heel zuur word van de huidige woningmarkt, en dan woon ik nog niet eens in de randstad. Maar als single zijnde is de lol er ook echt wel vanaf. Mijn vriendinnen zijn allemaal al 10.000 jaar getrouwd en hebben huizen die verdubbeld zijn in waarde inmiddels. Niet dat ze daar heel veel aan hebben, dat weet ik. Maar ze betalen alsnog echt weinig hypotheek.
Zelf betaal ik inmiddels 45% van mijn inkomen aan huur, een woning kopen gaat heel lastig worden terwijl ik boven modaal verdien, maar sparen gaat nu ook amper. Ik heb er in januari €6 bijgekregen zag ik 🥲 Het is een beetje ‘ik lach maar ik huil’ situatie.
En ik knijp hem bijv ook al voor mijn energiecontract dat over een paar maanden afloopt. Ga dan wellicht het dubbele betalen. Voelt soms ook zo dubbel dat je als alleenwonende aan dat soort kosten praktisch hetzelfde betaalt als wanneer je samenwoont. Zelfde voor gemeentelijke belastingen, dat scheelt helemaal niet zoveel voor een eenpersoonshuishouden of meerpersoonshuishouden.
O ja en ik zocht hotelkamers voor een vakantie. In je eentje: €240, met twee personen: €260 Ik snap het, maar het is wel kut soms.
Nou bij deze mijn pleidooi voor het leed van single zijn en de woningmarkt (en andere vaste lasten en vakanties) haha