Is dit met nhg? Is idd fors gestegen dan, wij hebben rente uit nov 2021 20 jaar vast met nhg van 1,23… Weliswaar op de 2e hypotheek, maar toch wel blij dat we niet net die paar maandjes later waren…
Aan de hand van het bouwjaar zoek ik altijd op waar ik extra op moet letten. Bij een jaren 70 huis bijvoorbeeld wil ik altijd weten of er sprake is van een Kwaaitaal- of Mantavloer. En zo ja, of er sprake is van betonrot.
En verder, tja op van alles: Indien er sprake is van een houten vloer of deze niet verrot is. Ik let op vochtplekken aan de binnenkant van dak. Rioolluchtjes die uit het toilet of uit de kruipruimte komen. Of er sprake is van enkelglas en of de ramen lek zijn en de staat van de kozijnen.
Goed dat je een makelaar mee hebt, zodat deze ook de staat kan beoordelen. Sowieso zou ik een bouwkundige keuring laten uitvoeren voordat je een krabbel zet.
Succes!
Gaat meestal per vierkante meter toch? Wij hebben iig per vierkante meter betaald. 25 euro (ex btw) voor de aanbouw staat mij bij en voor gang/kantoor meer. Aanbouw waren de muren + plafonds stucklaar en gang en kantoor waren de muren nog schoon metselwerk met heel veel relief wat er al 30 jaar zit…
Hoeveel pech kan een mens hebben. Na een hele zware verkoop van ons huis wat echt moeizaam verliep hebben we 2 biedingen gehad. We zijn akkoord gegaan met eerste bieding, maar die mensen zagen er vanaf vlak voor tekenen. Toen zijn we verder gegaan met partij 2 en die zagen er op dag van verstrijken vd bedenktijd alsnog vanaf… en nu raak ik in paniek. Want waar ga ik nu nog een koper vinden? In zo’n oververhitte markt en mijn huis verkoopt niet. Er stonden er nog 2 te koop en die zijn beide met hele dikke winst verkocht….
Hebben de kopers nog een reden gegeven?
En hebben die andere huizen een andere makelaar? Je kunt misschien die makelaar benaderen, misschien waren er nog meer gegadigden die dan misschien wel interesse in jullie huis hebben?
Wij zijn begane grond van het complex en andere 2 waren dit niet… qua staat is de onze de mooiste vd 3 geweest.
De ene bleek stiekem ook met het andere appartement bezig te zijn. Op dag van sluiten van mijn biedingen kwam er nog eentje in het complex te koop en daar hebben ze gekeken en geboden.
Andere makelaar dus het ene appartement. De andere is van dezelfde makelaar met iemand die bij mij zou gaan kijken onderhands verkocht…
De tweede partij kreeg blinde paniek, niks persoonlijks naar het huis maar gewoon te eng om dit te kopen.
Jep. We hebben echt mega veel pech gehad qua samenloop van omstandigheden…
Jeetje ik wist wel dat de huizenmarkt een drama was maar ben toch wel een klein beetje in shock. Mijn vriend en ik willen eigenlijk over ongeveer een jaar een huis gaan kopen ergens in de Randstad. Ik dacht vandaag laat ik eens even gaan kijken op Funda wat er eigenlijk te koop staat om een beetje een idee te krijgen. Dus ik dacht laat ik optimistisch zijn en zoeken tot 600.000 euro. Ik had toch wel de verwachting dat je voor zo’n budget wel iets kan vinden in de driehoek Haarlem-Utrecht-Amersfoort. Ik had eigenlijk toch wel de verwachting dat we voor dat budget wel een redelijk instapklaar huis zouden kunnen vinden van >100 m2, met 3 slaapkamers, een tuin en energielabel A, B of C in een wat grotere stad of dorp in dat gebied maar het aanbod valt me echt vies tegen. Er zijn op zich nog best wat zoekresultaten maar dat zijn wel echt huizen waar dan nog best wel veel aan gedaan moet worden.
Waarschijnlijk zal dit voor de meeste mensen in dit topic niet als een verrassing komen, maar ik had toch de hoop dat er met zo’n hoog budget nog wel wat te vinden zou moeten zijn (en waarschijnlijk is dit budget al erg optimistisch ingestoken). Even een reality check dus.
Shit wat balen… misschien ook net teveel aanbod van hetzelfde ofzo?
Maar je hebt gewoon een makelaar he, die moet er maar een plan voor maken en het uitlichten ergens ofzo?
Yep, maar soms zijn de mensen ook op natuurlijk. Hij gaat voor nu even van funda af. En dan gaan we het over 2-3 weken opnieuw proberen. Opnieuw presenteren, misschien een lagere prijs om andere mensen aan te spreken. Alleen ik merk dat ik na alles niet meer positief kan zijn en ook denk tja, de mensen zijn ook een keer op…
Ja dat is ook zo… Ik vind het zelf ook altijd gek als er ineens weer hetzelfde huis op Funda komt…
Bizar eigenijk, in deze tijd…
Succes in ieder geval!
Yep ik ook. En nu ben ik er zelf 1. 🥲
Een collega van mij had iets soortgelijks, maar heeft in de tweede ronde alsnog een goed bod gekregen. Het kan dus nog!
Thanks voor je berichtje, had dit echt even nodig
Wat vervelend zeg. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je makelaar goed kan uitleggen waarom het huis er voor de 2e keer op staat. Dit is gewoon overmacht en heeft niets met het huis te maken, dus wellicht maken de toekomstige kopers daar echt niet zo’n probleem van. En juist goed dat de andere appartementen met veel minst worden verkocht!
Ik heb binnen die driehoek gekocht, vorig jaar zomer, onder jouw budget. We hebben er bijna twee jaar over gedaan, en in die tijd de wensen en het budget aangepast. Het is voor ons dus gelukt na veel doorzetten. Het kan jullie ook echt lukken, maar reken er op dat je zoektocht waarschijnlijk lang gaat duren
Ons bod is geaccepteerd!!! Het was nog even spannend want we hadden niet het hoogste bod maarrrr wel de beste voorwaarden! Overdracht kan pas 1 oktober en daar waren een aantal mensen over gevallen, wij niet.
OMG ik kan het nog steeds niet geloven haha! Nu wel nog “even” de hypotheek regelen natuurlijk, vind ik nog wel spannend. Ook omdat de offerte langer moet lopen dan normaal. Iemand nog aanraders? We hadden van onze makelaar al Argenta doorgekregen.
Proficiat! Wat is het geworden, hebben jullie uiteindelijk niets uit jullie wensenlijst moeten schrappen?
Gefeliciteerd! Hopelijk is alles snel rond. Wel echt bizar dat je zelfs met een ton overbieden (dat waren jullie toch?) nog niet het hoogste bod hebt .