Huizen/woningmarkttopic #2

Nou wij zijn het niet geworden. Een na hoogste bod, maar iemand is nog hoger gegaan en dus zonder voorbehoud van financiering. Om te janken :+1:t3:

6 likes

Ik ben ook op zoek naar een huis maar al onze biedingen zijn tot nu toe (flink) overboden. En dat terwijl we een jaar hebben kromgelegen om te sparen en écht een goed bedrag aan spaargeld hebben om te kunnen overbieden.

Gevoelsmatig word ik er ook gewoon boos van. Hoezo moeten wij kromliggen om de zakken vam boomers nog meer te kunnen vullen?

Ik merk ook dat dit zoekem maar huizen echt zo veel energie vreet, en daar heb ik eigenlijk echt geen zin in.

Nu zijn mijn partner en ik nog niet super lang aan het zoeken, maar we zien het eigenlijk niet voor ons hoe dit wel goed zou kunnen komen. We zijn er heel serieus over na aan het denken om te gaan emigreren. (Dat wilden we op zich sowieso wel ooit, maar dit geeft ons een extra duwtje.)

4 likes

Ja dit echt hé. Je gaat er heeeelemaal in op, om daarna weer keihard teleurgesteld te worden. Gatverdgatver

6 likes

Er gebeurt ook eindelijk weer wat in onze huizenzoektocht. Vorig jaar zomer hebben we een eerste bezichtiging gehad en geboden op ons (soort van) droomhuis, maar dat bleek het droomhuis van velen en we zijn toen flink overboden.

Nu komt er eindelijk een tweede bezichtiging. In het dorp waar we graag wilden wonen kwam nauwelijks wat te koop het afgelopen jaar, dus nu kijken we ook in het stadje dat eraan vast zit. We hebben daar nu een huis gevonden dat we allebei wel oké vinden en prima zouden kunnen wonen. We zijn niet van plan flink te overbieden, maar tot nu toe hebben we om die reden elk huis al laten lopen voordat we überhaupt gingen bezichtigen. We gaan nu dus maar gewoon een poging wagen voor de ervaring en wie weet wordt het wel wat.

6 likes

Nou mede-forummers, als iemand nog een leuke hoekwoning (starterswoning) zoekt in Emmen, de onze komt vrij, we hebben vandaag een andere woning kunnen kopen! Amper boven de vraagprijs, zo blij!

20 likes

Emmen is helaas een beetje uit de richting, haha! Maar gefeliciteerd met je nieuwe woning :heart_eyes::ok_hand:t3:

1 like

:exploding_head:

Ik wil dit wel terug zien op Funda Makeovers.

2 likes

Ja absurd. Die hele straat is sowieso één projectontwikkelgebied, alles dat daar te koop staat hangt vervolgens een bordje op met een aannemersbedrijf en binnenkort in de verkoop. Terwijl de regels in DH nog best streng zijn in vergelijking met de rest van de Randstad.

1 like

Hoe dan :sweat_smile: Zou iemand dan gewoon bedenken ach laat ik mn schuur maar verkopen, om vervolgens weer flink te cashen? Zoveel vragen…

1 like

Jah! Ik heb daar ook in de buurt gewoond maar kom niks betalen daar dus ben uit DH gegaan. :cry:

Ha toevallig woon ik in Emmen! Gelukkig niet opzoek (laten een woning bouwen) maar hou het goed in de gaten.

Gefeliciteerd met je aankoop!

5 likes

Iemand nog interesse in een eengezinswoning voor 8 ton?

Echt belachelijk dit.

2 likes

De nachtmerrie van de domstad, rot toch op man met al je idiote catch phrases, kutprojectontwikkelaars.

2 likes

:sob::broken_heart::sob:. Echt wie kan dit betalen joh.

Voor alle dromen dus. De meest juiste zin van de hele tekst. Voor wie is dit werkelijkheid.

4 likes

Wel 212 m2. En met maar liefst 15-21m2 tuin :joy:

Vind het echt idioot dat dit soort projecten ontwikkelt worden. Belachelijke prijzen.
Maarja verbaast me ook weer niks van Utrecht. Het huis wat wij 4 jaar geleden verkocht hebben is inmiddels ruim 50% duurder geworden.

1 like

Dank je!

2 likes

Dank je, mocht je iemand kennen dan stuur maar een PB. We hebben nog geen makelaar maar dat gaat niet lang meer duren!

1 like

Haha ik kijk elke week even op deze website om te gniffelen om hoe dit al een jaar te koop staat en nog niet eens de helft verkocht is. Er zit dus wel een bovengrens en blijkbaar is dit erover. Terwijl het echt een goede locatie is.

4 likes

1 miljoen voor een tussenwoning :sob: