Oh ja fijn! Dan zal dat bij ons ook vast wel goedkomen!
Best bizar dit. Dit houdt het systeem natuurlijk wel in stand zo.
Ik wist wel dat er veel scheef zit, maar blijf me elke keer weer opnieuw verbazen.
We gaan de volgende bezichtiging samen met een aankoopmakelaar doen, voelt toch wel prettiger! Hopelijk kunnen we dan ook definitief besluiten of deze zoekregio wat voor ons is (lees: kinderrijke vinexwijk terwijl we totaal geen kinderwens hebben).
Vandaag is de sluiting van inschrijving verschoven naar morgen omdat ze nog een extra dag wilden bezichtigen vanwege de “grote belangstelling” thanks, nu heb ik nóg 10 potentiële concurrenten erbij
Nou we gaan morgen de sleutel ophalen, bedankt voor alle tips/overwegingen nog!
Wij (vriend, kind, ik) wonen in een huurappartement 2 verdiepingen, 130 m2, vrij uitzicht, echt een plaatje en zijn daardoor gevoelsmatig iets te lang blijven hangen waardoor we de boot hebben gemist. De huizen die nu voor ons budget te koop staan worden we niet heel erg warm van. Nu oriënteren we ons op kavels. Echter blijft er dan nog +/- 350.000 over om te bouwen of we kiezen voor een kleiner kavel met ruimer bouwbudget, mits we ingeloot worden. Uiteraard al veel research gedaan, navraag bij bouwbedrijven, allemaal zeggen ze: het is mogelijk, maar aan elke wens hangt een prijskaartje. Daarom ben ik benieuwd. Zijn er forummers die niet al te lang geleden zelf een (prefab) woning hebben laten bouwen en hoe viel dat kostentechnisch uit? PB mag ook
Ow spannend! Eigen huis bouwen is echt mijn droom maar helaas geen geld voor.
Wij hebben zojuist ons eindbod neergelegd op het huis waar we nu 2 weken mee bezig zijn. Het is echt onze max, dus als dit niet hoog genoeg is (16% boven de vraagprijs) dan weet ik t ook niet meer. Vanmiddag hopelijk uitsluitsel!
Nee hoor, is niet de schuld van particuliere beleggers dat starters geen betaalbare woningen kunnen vinden…Nieuw artikel in de Gelderlander
40% van de woningen in de binnenstad naar beleggers?! Welke ambtenaar heeft hier zitten slapen
Nou wij zijn het niet geworden. Een na hoogste bod, maar iemand is nog hoger gegaan en dus zonder voorbehoud van financiering. Om te janken
Ik ben ook op zoek naar een huis maar al onze biedingen zijn tot nu toe (flink) overboden. En dat terwijl we een jaar hebben kromgelegen om te sparen en écht een goed bedrag aan spaargeld hebben om te kunnen overbieden.
Gevoelsmatig word ik er ook gewoon boos van. Hoezo moeten wij kromliggen om de zakken vam boomers nog meer te kunnen vullen?
Ik merk ook dat dit zoekem maar huizen echt zo veel energie vreet, en daar heb ik eigenlijk echt geen zin in.
Nu zijn mijn partner en ik nog niet super lang aan het zoeken, maar we zien het eigenlijk niet voor ons hoe dit wel goed zou kunnen komen. We zijn er heel serieus over na aan het denken om te gaan emigreren. (Dat wilden we op zich sowieso wel ooit, maar dit geeft ons een extra duwtje.)
Ja dit echt hé. Je gaat er heeeelemaal in op, om daarna weer keihard teleurgesteld te worden. Gatverdgatver
Er gebeurt ook eindelijk weer wat in onze huizenzoektocht. Vorig jaar zomer hebben we een eerste bezichtiging gehad en geboden op ons (soort van) droomhuis, maar dat bleek het droomhuis van velen en we zijn toen flink overboden.
Nu komt er eindelijk een tweede bezichtiging. In het dorp waar we graag wilden wonen kwam nauwelijks wat te koop het afgelopen jaar, dus nu kijken we ook in het stadje dat eraan vast zit. We hebben daar nu een huis gevonden dat we allebei wel oké vinden en prima zouden kunnen wonen. We zijn niet van plan flink te overbieden, maar tot nu toe hebben we om die reden elk huis al laten lopen voordat we überhaupt gingen bezichtigen. We gaan nu dus maar gewoon een poging wagen voor de ervaring en wie weet wordt het wel wat.
Nou mede-forummers, als iemand nog een leuke hoekwoning (starterswoning) zoekt in Emmen, de onze komt vrij, we hebben vandaag een andere woning kunnen kopen! Amper boven de vraagprijs, zo blij!
Emmen is helaas een beetje uit de richting, haha! Maar gefeliciteerd met je nieuwe woning
Ik wil dit wel terug zien op Funda Makeovers.
Ja absurd. Die hele straat is sowieso één projectontwikkelgebied, alles dat daar te koop staat hangt vervolgens een bordje op met een aannemersbedrijf en binnenkort in de verkoop. Terwijl de regels in DH nog best streng zijn in vergelijking met de rest van de Randstad.
Hoe dan Zou iemand dan gewoon bedenken ach laat ik mn schuur maar verkopen, om vervolgens weer flink te cashen? Zoveel vragen…
Jah! Ik heb daar ook in de buurt gewoond maar kom niks betalen daar dus ben uit DH gegaan.