Ik lees al een tijdje mee dus toch maar even een account aangemaakt na vandaag wéér flink overboden te zijn op een huis. Ik wil even mijn frustratie kwijt omdat ik merk dat vrienden (voornamelijk degene die al wel een koopwoning hebben) een beetje gek worden van ons gezeur
Wij zoeken in Breda een woning tot max 535.000. Onze eisen zijn: minimaal 100m2, 3 slaapkamers, een tuin en een kindvriendelijke buurt. We huren nu een appartement van 90m2 in het centrum voor 1400 euro per maand.
We hebben 50k eigen geld gespaard waarvan ook de k.k. gefinancierd moet worden. We zoeken in de prijscategorie van 400-500k. We kunnen dus wel een beetje overbieden maar niet heel veel. Ik ben de tel kwijt maar we zijn denk ik inmiddels al zo’n 15x overboden en vaak flink. Een prijscategorie lager zoeken kan, maar dan kom je vaak in kleinere huizen terecht (80 m2 met 2 slaapkamers) of huizen waar zoveel aan gedaan moet worden dat het met ons budget ook niet lukt.
Ik vind het echt frustrerend dat met ons budget een “simpele” tussenwoning zelfs in Breda niet mogelijk is. De opties zijn uitwijken naar een ander dorp of stad maar dat willen we niet. Er zijn een stuk of 3 wijken wel betaalbaar maar dat zijn echt hele slechte wijken dus dat willen we niet, vind een bepaald gevoel bij een huis/wijk wel echt belangrijk.