Wat vervelend zeg. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je makelaar goed kan uitleggen waarom het huis er voor de 2e keer op staat. Dit is gewoon overmacht en heeft niets met het huis te maken, dus wellicht maken de toekomstige kopers daar echt niet zo’n probleem van. En juist goed dat de andere appartementen met veel minst worden verkocht!
Ik heb binnen die driehoek gekocht, vorig jaar zomer, onder jouw budget. We hebben er bijna twee jaar over gedaan, en in die tijd de wensen en het budget aangepast. Het is voor ons dus gelukt na veel doorzetten. Het kan jullie ook echt lukken, maar reken er op dat je zoektocht waarschijnlijk lang gaat duren
Ons bod is geaccepteerd!!! Het was nog even spannend want we hadden niet het hoogste bod maarrrr wel de beste voorwaarden! Overdracht kan pas 1 oktober en daar waren een aantal mensen over gevallen, wij niet.
OMG ik kan het nog steeds niet geloven haha! Nu wel nog “even” de hypotheek regelen natuurlijk, vind ik nog wel spannend. Ook omdat de offerte langer moet lopen dan normaal. Iemand nog aanraders? We hadden van onze makelaar al Argenta doorgekregen.
Proficiat! Wat is het geworden, hebben jullie uiteindelijk niets uit jullie wensenlijst moeten schrappen?
Gefeliciteerd! Hopelijk is alles snel rond. Wel echt bizar dat je zelfs met een ton overbieden (dat waren jullie toch?) nog niet het hoogste bod hebt .
Yay!
Hier is een handig overzicht:
Nee niets hoeven schrappen! Jaren '30, instapklaar, leuke wijk en een tuin. Ook 3 slaapkamers en 100 m2.
@Chesirecat klopt idd, wij hebben een ton overboden (durf het echt niet hardop te zeggen haha). De biedingen zaten wel dicht bij elkaar hoor, dus waarschijnlijk hebben mensen nog zo rond de 103-105k overboden om dan weer die ‘magische grens’ van 100k over te zijn ouzo.
@tessel thanks!
Nouja, een vraagprijs zegt tegenwoordig niets, behalve in welke zoekopdrachten een makelaar tevoorschijn wil komen. Dat hele overbieden is ook maar een spelletje om iedereen gek te maken en meer winst te maken (vaak hanteren ze een courtage over de vraagprijs en een hoger percentage over het stuk boven de vraagprijs). Ze waren toch nooit van plan om dat huis voor die prijs te verkopen dus het woord ‘vraagprijs’ klopt natuurlijk voor geen meter.
Nee dat is waar! Volgens huispedia lag de woningwaarde ook hoger dan de vraagprijs. Dus we hebben niet per se een ton meer geboden dan dat het waard is, maar minder.
Gefeliciteerd😊! Wij zijn heel goed geholpen door Backx in Zundert, hypotheek was binnen 2 weken rond!
Gefeliciteerd! Wij hebben bij het afsluiten ook naar Argenta gekeken en qua voorwaarden en rentepercentage vond ik ze erg aantrekkelijk (was halverwege vorig jaar). Ik had vanwege eerdere ervaringen met een spaarrekening bij Argenta een aversie tegen deze partij vanwege hun manier van communiceren en daarom zijn wij uiteindelijk niet voor deze hypotheekverstrekker gegaan. Niks bijzonders verder, maar ik vind hun systemen en manier van communiceren niet altijd even duidelijk of gemakkelijk. Dit zag ik ook terug in de hypotheekvoorwaarden (wollige taal). Wij wilden zonder adviseur een hypotheek afsluiten en dat durfde ik om deze redenen niet aan.
Ik weet verder niet hoe ze omgaan met een langere looptijd tussen acceptatie van offerte en overdracht. Als je via een adviseur afsluit, zou je daar kunnen navragen wat er bij Argenta geldt.
Assurantiekantoor Bijnen heeft ons echt ontzettend fijn en goed geholpen.
Thanks voor alle tips!!
Vandaag weer een huis bezichtigd wat voor mijn gevoel heel hoog in de markt staat, maar de aankoopmakelaar vond het wel kloppend (fml). Het is een leuk huis, maar gaat wel een hap nemen uit ons budget dus kunnen eigenlijk niet meer dan de vraagprijs bieden, want dan houden we niks over om te klussen. Ben benieuwd of dat wat gaat worden, hebben nog nooit de vraagprijs geboden hahah, altijd ver over
Ja bizar eigenlijk hè. Ik weet nog dat wij direct de vraagprijs boden en mensen ons voor gek verklaarden. Want je moet wel onderhandelen hoor!! Nee, waarom. Dit was voor ons het perfecte huis en we wilden het zeker hebben.
Jij bent mij van een paar maanden geleden! Ik had een instapklare appartement, echt prachtig. 5-10 minuten fietsafstand bij het centrum van Den Haag. Interieur ook helemaal mooi. Zou volgens de makelaar zo weg zijn want dit was echt een pareltje.
Zelf ook een vergelijking gedaan op Funda, mijn appartement was echt het beste onderhouden (want net gerenoveerd) en had de grootste woonkamer (11 bij 3.5 meter).
Nou ik heb het geweten. Nog net niet gejankt dat ik bang was dat het nooit zou verkopen. Stond te koop voor 330. Eerste ronde bezichtigers volgens de makelaar allemaal vage mensen: welgeteld 3 stuks.
3 weken later te koop gezet voor 300. Weer maar 3 mensen die wilden komen bezichtigen, maaaar 2 ervan hadden een bod uitgebracht: 325 en 330. En daarna hadden we zelfs nog aanvragen gekregen voor bezichtigingen.
Komt vast goed! Alleen heeft het wat tijd nodig. Ik dacht dat m’n appartement binnen 2 dagen verkocht zou zijn, onder andere ook door alle berichten op forums over hoe onmogelijk het is om iets te kopen en wat je allemaal in de media hoort.
Heel erg bedankt voor je verhaal, merk dat dit soort berichten me kunnen kalmeren daar waar mijn naaste het gewoon niet lukt. Iedereen zegt dat het goed komt maar op een gegeven moment is dat zo lastig te geloven. Hij gaat voor nu even van funda af en over 2 weken terug erop. Waarsch inderdaad voor een lagere prijs in de hoop dat dat andere mensen aantrekt. Ik hoop het maar. Ben echt klaar met de slapeloze nachten 🥲
Komt vast wel goed. Ik herken je gevoel echt heel erg. Ik had allerlei scenario’s in m’n hoofd wat er wel niet ging gebeuren als ik het binnen nu en 4 weken niet zou kunnen verkopen. Ik zorgde voor m’n eigen mental breakdowns . Maar linksom of rechtsom: het komt goed en voor alles is een oplossing!
Nou echt stom. Wij hebben woensdag een bod uitgebracht met deadline vandaag 12u, krijgt mijn makelaar net een mailtje van de verkopend makelaar dat ze pas na het weekend de biedingen met de executeur (de bewoner is overleden en had geen familie) bespreken dus nu wordt onze deadline gewoon overruled en moeten we lang wachten pfff
Edit; wel helemaal leuk, er is een kluis in huis die ze niet gekraakt krijgen dus de inhoud wordt meeverkocht met het huis
@nello ja zou mooi zijn toch haha mooi bergje diamanten of zo
Wel net gehoord dat we tot noch toe de enige bieder zijn